Stoppad av polisen i Vietnam

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Det loste sig tillslut. Det visade sig att varan guide var att lita pa.
Han hade en kompis som hade "kontakter" inom polisen.
Robin korde for fort utan korkort med oreggat enduro fordon.
Det enda som hande var att guiden betalde boterna pa 200 000 dong :p :D PLus att han bjod oss pa bers efter allt var klart och att vi ska fa aka med han gratis en gang till. :Bugar

200 000VND är typ 60:- ;)

Har faktiskt klarat mig från böter alla gånger jag vart i Vietnam ;)

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Du tycker att det är helt OK att när du har köpt en öl/glass så kommer någon och tar den av dig, så du får köpa en ny och smyga undan med?

I Sverige gör vi detta i samband med löneutbetalning. Med den skillnaden att de även ska ha en tugga på den nya glassen jag smyger undan med.

/Fredde

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
I Sverige gör vi detta i samband med löneutbetalning. Med den skillnaden att de även ska ha en tugga på den nya glassen jag smyger undan med.

/Fredde

Ser man inte skillnad på att betala skatt för välfärden ska man nog flytta till ett land där polisen godtyckligt kan plocka dig på pengar lite nu och då och som helt saknar välfärd.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Ser man inte skillnad på att betala skatt för välfärden ska man nog flytta till ett land där polisen godtyckligt kan plocka dig på pengar lite nu och då och som helt saknar välfärd.

Jo för skatten går ju till välfärden, inget av det försvinner i privata fickor på vägen.

Jösses vilken godtrogen människa :tungan

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jo för skatten går ju till välfärden, inget av det försvinner i privata fickor på vägen.

Jösses vilken godtrogen människa :tungan

Flytta till något skitland där polisen rånar dig istället då, jag tycker att det fungerar RELATIVT bra i sverige, man får väl försöka rösta fram dom man tror kan hantera pengarna på bästa sätt.

Jag vet inte om man röstar fram poliserna där borta där du ska bo...

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Flytta till något skitland där polisen rånar dig istället då, jag tycker att det fungerar RELATIVT bra i sverige, man får väl försöka rösta fram dom man tror kan hantera pengarna på bästa sätt.

Jag vet inte om man röstar fram poliserna där borta där du ska bo...

Vad RELATERAR du till då? Du verkar inte ha någon större erfarenhet av den typen av länder du har åsikter om. ;)

/Fredde

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vad RELATERAR du till då? Du verkar inte ha någon större erfarenhet av den typen av länder du har åsikter om. ;)

/Fredde

Länder som inte här ett fungerande rättssystem är skitländer, det behöver man inte forska i.

Länder med fungerande rättssystem och någorlunda fungerande välfärd är bra länder även om man måste betala skatt.

Vill man slippa betala skatt, tjäna 100 kronor om dagen och bli rånad av polisen på 25 kronor bara för att man ser västerländsk och rik ut så finns det en hel bunt skitländer att flytta till, men då slipper man övrig välfärd också....

Så jävla bra kan det dock inte vara i dom länderna eftersom dom som bor där gärna kommer hit istället.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Muta polisen. :)

Fast nu löste det sig iaf :)

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Länder som inte här ett fungerande rättssystem är skitländer, det behöver man inte forska i.

Länder med fungerande rättssystem och någorlunda fungerande välfärd är bra länder även om man måste betala skatt.

Så jävla bra kan det dock inte vara i dom länderna eftersom dom som bor där gärna kommer hit istället.

När hade sverige ett fungerande rättsystem senast!? :va:D

Dem flesta som kommer hit, gör det som flyktingar, oftast pågrund av krig, krig som Usa oftast skapar och håller igång.

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Fan vad ni gnäller, sverige har ett jävligt bra skyddsnät. Jag tror ni har det liiiite för bra.

Ok det är inte perfekt här, men vi bor i ett av de länder med tryggast skydd för medborgare.
Jämför med valfritt sydeuropeiskt land.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När hade sverige ett fungerande rättsystem senast!? :va:D

Dem flesta som kommer hit, gör det som flyktingar, oftast pågrund av krig, krig som Usa oftast skapar och håller igång.

När sist behövde du muta dig undan hittepåböter i Sverige?

Angående dom som kommer hit, läs importkvinnor-tråden i OT....

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj

Vill man slippa betala skatt, tjäna 100 kronor om dagen och bli rånad av polisen på 25 kronor bara för att man ser västerländsk och rik ut så finns det en hel bunt skitländer att flytta till, men då slipper man övrig välfärd också....

Hoppla - här haglar fördomarna!

Det komiska är att många som lever i länder i väst lever i en bubbla där de tror att deras sätt att leva är så mycket bättre än andras sätt att leva.

I olika länder har man olika nivåer av frihet. I Sverige har man på vissa plan generöst med frihet och på andra plan extremt lite frihet. Jag säger inte att det ena är bättre eller sämre, men det gör du - jag konstaterar bara att det är olika.

De flesta ställen på jorden är rätt bra med undantag av de länder där det finns religionsmotsättningar och beter man sig som en normal medmänniska är det inga större problem att undvika trubbel.

Du kanske skulle reflektera lite över hur mycket av dina skattepengar som går till sjukvård, polis och skola och vart resten går?

Du inser väl att det för en normal knegare skulle bli extremt mycket billigare att leva om man själv stod för sina egna omkostnader under livet...?

Prova att resa lite, det skulle nog göra dej gott (i alla välmening)! ;)

/Fredde

para

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Superduke 07
Asien är ju grymt. Olikt Sverige på många vis, vissa bra vissa sämre. Största skillnaden är att det är fler glada människor och färre gnällspikar än här.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Bra att det lösta sig, men får du mer problem kan det vara bra att känna till denna killen som har som specialitet att få ut folk ur vietnamesiska fängelser :tummenupp

rambo.jpg

X9

Ny medlem
Gick med
14 May 2010
Hoj
Hornet
Tycker det bara visar på extrem trångsynthet att sitta här med pekpinne åt ett helt land på andra sidan jorden

Välkommen till Sverige, landet där många dumsvenssons helt okritiskt bildar sin uppfattning om saker utifrån vad som
skrivs i aftonbladet och vad politikerna säger, istället för vad dem faktiskt ser i verkligheten.

Ontopic: Skönt att det löste sig relativt smärtfritt, det kan ju bli en riktigt jobbig sits om det vill sig illa.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
När sist behövde du muta dig undan hittepåböter i Sverige?

Angående dom som kommer hit, läs importkvinnor-tråden i OT....

Du kanske, någon gång, borde höja blicken utanför lilla umeå. Andra länder, andra system. Skatt för välfärd. Jag tror jag spyr. Vi har fan knappt vägar värda namnet längre.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Du kanske, någon gång, borde höja blicken utanför lilla umeå. Andra länder, andra system. Skatt för välfärd. Jag tror jag spyr. Vi har fan knappt vägar värda namnet längre.

Näe, välfärden är bättre i Vietnam, tack vare att poliserna tar mutor och att man inte betalar skatt! :rolleyes:

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Bjud ut hojpoliserna på en riktig endurobattle och den som vinner slipper pröjsa alt. Släppa dig fri:)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning