Stoppad av Polisen (Ris/Ros)

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
inte blivit stoppad ännu på motorcykeln, ska bli spännande då jag har racefit system monterat..........:rolleyes:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
fy fan. ingen artistisk frihet längre. man känner det osynliga greppet rundt halsen, lagens långa arm! paragrafryttarna.
När jag blev stoppad vid beskrivna händelsen hade polismannen redan en kopia av bes papperen i handen som han visade mig är han kom fram till bilen 1: ggn..
Ruggigt..

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Blev stoppad i nykterhetskontroll härom veckan där jag efter blåset klämmer ur mig: " Ja nykterhetskontroller är ju mycket roligare än hastighetskontroller", varvid polisen asgarvar.

Försöker alltid vara trevlig mot poliser oavsett vilken attityd dom råkar ha, fast alla poliser jag träffar på är alltid trevliga. Tycker det finns en viktig poäng med att försöka odla en god relation till ordningsmakten, man vet ju aldrig när man kan komma att behöva lite goodwill i retur ;)

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Blev stannad i en nykterhetskontroll i hökarängen förra veckan. Var en kvinnlig polis som ville ligga med mig, jag sa vänligt "det går inte" Fick blåsa och åka vidare. Bra bemötande enligt mig.
Dra den om rödluvan också, hehe.

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki zxr 400
Blev stannad i en nykterhetskontroll i hökarängen förra veckan. Var en kvinnlig polis som ville ligga med mig, jag sa vänligt "det går inte" Fick blåsa och åka vidare. Bra bemötande enligt mig.

Jag har blivit stannad 6 gånger av polis på snart 2 år med MC-kort (sporthoj)... aldrig har detta inträffat, dock bara stannad av kvinnligt exemplar en gång så kanske är tur?

m sundeborn

Medlem
Gick med
16 Sep 2011
Hoj
-03 Suzuki SV1000s
Har bara blivit stannad i rutin kontroller. (har sån Jä#&a tur att jag alltid fått bromsa in bakom en bil/lastbil kurvan innan fartkontrollerna :D) Fick blåsa senast i måndag. Tror de var min 5-6:e gången. Polisen varit trevlig. Lite bökigt bara att få av sig hjälmen, handskarna och ta fram körkort som alltid är längst ner...

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO