Stoppad av snuten många gånger.

möggel

Ny medlem
Gick med
31 May 2004
Hoj
R6-02
300:- i böter tror jag man kan få för att man inte har skylt!

Men sätta dit dig för att dom har sett dig köra olagligt någon gång tror jag blir riktigt svårt. Hur vet dom att det är du! Du kan ha lånat ut hojen eller vad som helst. Du är heller inte skyldig att svara på vem som har lånat hojen ifall dom frågar det! Det är vad jag har läst iaf.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Speedyman skrev:
Klart det är bra att de stannar en hoj utan skylt. Men flera gånger i en liten stad som bara innehåller en sån hoj?

Poliserna har väl kanske inte varit med om att samma envisa jävel vägrar slänga på skylten och lugna sig på vägarna trots att de stoppat killen flera gånger samma vecka... :tungan

LB_13

Född gasglad
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
Svår abstinens och stor risk för återfall
Konstigt är det att polisen inte ger böter när nummerskylten fortfarande inte sitter där. Fast i en liten håla kan dom ju vara lite snällare.

Eller är det så att kravet på nummerskyllt är borta?

electronaut

Wooo Hooo!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
xr 650
Kallse till vad undrar jag? Förhör? Du borde rimligtvis få böter direkt (förseelesekod 620A), kostar 400kr. Och möjligtvis ombesiktning. Något annat vore konstigt.

Speedyman

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
kawwa
Ja, inte fan vet jag, de håller på som fan å kartlägger tydligen alla sporthojar i stan :näsblod

De senaste gångerna har de sagt att det kommer en "kallelse" istället? Och varje gång har jag också frågat vad det gäller? Kan ju knappast gälla nrskylten :kocko (vilken för övrigt sitter där den ska igen :) )

OM de hade/har fått ihop material som gör att man blir av med kortet, varför vänta och skicka en "kallelse". Har längre inget förtroende för rättsväsendet och ska nog bli kriminell på rikitigt, de vågar ju ändå inte jaga de riktigt stora bovarna :yoparty

Speedyman

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
kawwa
Haha... jaha, ska man skratta eller gråta. Stoppad igen, stod still fint som fan i en parkeringsficka, en snutbil kör förbi och vänder och kör in brevid mig och vill titta på körkortet :D (denna gången med nrskylt)

Frågar vad jag gjort denna gången? Fick inget bra svar nu heller bara att de kollar upp sporthojar :(
Frågada angående kallelsen och att jag inte fått någon sådan ännu, fick då till svar att jag kan vara lugn, du kommer få en så småning om :kocko

Sa dock till honom att jag får nästan börja kontrollera era tjänstebrickor om ni ska hålla på så här.
Han blev då märkbart irriterad och sa, vadå hålla på såhär, vi gör bara vårt jobb :Bugar

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Speedyman skrev:
Haha... jaha, ska man skratta eller gråta. Stoppad igen, stod still fint som fan i en parkeringsficka, en snutbil kör förbi och vänder och kör in brevid mig och vill titta på körkortet :D (denna gången med nrskylt)

Frågar vad jag gjort denna gången? Fick inget bra svar nu heller bara att de kollar upp sporthojar :(
Frågada angående kallelsen och att jag inte fått någon sådan ännu, fick då till svar att jag kan vara lugn, du kommer få en så småning om :kocko

Sa dock till honom att jag får nästan börja kontrollera era tjänstebrickor om ni ska hålla på så här.
Han blev då märkbart irriterad och sa, vadå hålla på såhär, vi gör bara vårt jobb :Bugar

äh låt dom hållas.. sålänge dom inget gör kan dte ju kvitta, hur farligt är det att langa fram KKt lite då å då... det värsta grisarna vet, när dom försöker tuffa upp sig å vara farliga och man bara är trevlig tilbaks :tummenupp

Jamaha

Crazy.Insane.Mother.Fucke r
Gick med
8 May 2003
Hoj
Yamaha R1, KTM 250
Ring inte polisen...finns ingen lag att man måste läsa sin post

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
suck!
allt detta mekket bara för att du inte orkat skruva på nummerplåten

tänk vad skattepengar vi skulle spara om snuten slapp gå o kolla såna som dig.

Speedyman

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
kawwa
Kan bara hålla med att det är skitdåligt av mig att inte "orkat" skruva på skylten igen efter jag tappade den.

Men vad som är ännu mer makabert är väl att snuten ens prioriterar och lägger så oehört mycket tid på såna här saker. Folk blir plundrade på sina tillhörigheter, inbrott i varannan sommarstuga osv...

Skyll inte på mig, skyll på de som lägger pengar och tid på sånt här inom polisväsendet :fakta

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
mja, fast man kan ju inte ta alla trafikpoliser och omskola dom till att ta fast inbrottstjuvar och låta trafiken utvecklas bäst den vill

visst tusan känns det surt att bli stoppad av snuten , speciellt om de kommer på en med att överskrida hastighetsbegränsningen, men i just detta fallet har du nog mest dig själv att skylla, anser jag :)

överlag gör ändå polisen ett hyggligt jobb

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Speedyman skrev:
Kan bara hålla med att det är skitdåligt av mig att inte "orkat" skruva på skylten igen efter jag tappade den.

Men vad som är ännu mer makabert är väl att snuten ens prioriterar och lägger så oehört mycket tid på såna här saker. Folk blir plundrade på sina tillhörigheter, inbrott i varannan sommarstuga osv...

Skyll inte på mig, skyll på de som lägger pengar och tid på sånt här inom polisväsendet :fakta
Skärp dig istället för att gnälla. Att bli stoppad flera gånger för att ha kört utan nummerskylt är bara korkat.
400:- och ombesiktning kan du åka på för avsaknaden av skylt.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln