Stoppad av snutten....

notan

Gnaget!
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Tyresö
Hoj
GPX 600R
Jag blev en gång stoppad av snutten, med en 25 kw utan strypningen i, faktiskt.

Snutten trodde det var en EU-moped, och frågade efter mitt förarbevis för EU-moppe. Så du kan vara lugn!

Jag blev stoppade av polisen då frågade han mig hur långtid jag hade kvar på prövotiden och ifall man kunde se det på körkortet:va
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Om de stannar dig så kollar de inte effekt. ?
Blivit stannad 4-6gånger iår och aldrig hänt att de ens pratat om effekt.. Vanliga kontroller, fortkörning och div anledningar för att bli invinkad..

Kan dock vara bra att vara redo att trycka in brickorna om du skulle vurpa..

Men visst. risken finns väl att de vill ta en provtur och tycker den går lite för bra, det är inte direkt så att de behöver en bromsbänk och en exakt effekt för att beslagta hojen..
 
Last edited:

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Oslo
Hoj
Halvt bobbrad
Om de stannar dig så kollar de inte effekt. ?
Blivit stannad 4-6gånger iår och aldrig hänt att de ens pratat om effekt.. Vanliga kontroller, fortkörning och div anledningar för att bli invinkad..

Kan dock vara bra att vara redo att trycka in brickorna om du skulle vurpa..

Men visst. risken finns väl att de vill ta en provtur och tycker den går lite för bra, det är inte direkt så att de behöver en bromsbänk och en exakt effekt för att beslagta hojen..

inte för och vara sån bitterfitta..
men hur ska man hinnna trycka in "brickorna" på en liten grisblink?
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Läs dina försäkringsvillkor och se till att de stämmer. Vad polisen säger är en liten sak, oroa dig då mer för vad moralfolket säger på denna sida.
 

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
gsx1kr k2
The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.
 

Bifogat

  • r8xwro.jpg
    r8xwro.jpg
    26.6 KB · Visningar: 34

liggan

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Ort
skövde
Hoj
yamaha tzr 125*2 honda cbr 600f ,suzuki gs75x,yamaha rd125
försäkringen brukar vara så att den effekten som mc:n har som ursprungseffekt är det som försäkringsbolagen går på så försäkringen behöver du inte vara rädd för, men du kommer åka dit på olovlig körning och skit med tanke på att du bara för köra 25kw
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
[YOUTUBE-ID]Iwfto_wy_yY&feature=related[/YOUTUBE-ID]

/J
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
inte för och vara sån bitterfitta..
men hur ska man hinnna trycka in "brickorna" på en liten grisblink?

Och vad är det som säger att man dessutom är i ett tillstånd fit nog att meka efter en vurpa? :va
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
För att vara lite mer seriös då jmf med de flesta av er andra lustikurrar...

Seriöst så TROR jag inte polisen gör så mycket om det inte är uppenbart att hojen inte är strypt.

Problemet dyker upp NÄR det händer något.
Någon här skriver att det bara är att skruva i strypbrickorna lite snabbt.
Det fungerar om olyckan inte är så allvarlig.

Tyvärr så är det allt för få gånger som vi själva kan bärga motorcykeln efter en olycka.
Ofta vid olyckor med 25kw motorcyklar så begär försäkringsbolaget att verkstan ska kolla om strypningarna sitter kvar.
Gör de inte det så får du i bästa fall en lägre ersättning om du ens får någon alls.
I värsta fall kan du bli åtalad för bedrägeri.


Förövrigt så undrar jag också vem snutten är?
 

sportbike

Guest
Sorry TS för att vi busade lite i din tråd,men som du ser så finns det faktiskt ett par seriösa svar ändå.
Och snutten är ju såklart ett lite gulligare namn på HH aha Harry Haffa.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Sorry TS för att vi busade lite i din tråd,men som du ser så finns det faktiskt ett par seriösa svar ändå.
Och snutten är ju såklart ett lite gulligare namn på HH aha Harry Haffa.

Fy på dig. Nu var du elak.. Nu får inte du någon julklapp
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
För att vara seriös, jag körde min 25 kw ostrypt. Var aldrig något problem med polisen, men hade det hänt något kanske det hade blivit problem. Fick problem på besiktningen, då surputten där fattade att den inte var strypt, och tvingade mig att göra en ny regbesiktning.

För övrigt är historien om Snutten som trodde min hoj var en eu-moped sann. Hojen i fråga var en GSXR 750 från 97, alltså SRAD-modellen med Jättechassi. Lilla jag ovanpå hojen gjorde nog att den upplevdes som ännu större. Men Snutten tyckte jag var uppkäftig när jag ärligt svarade att jag inte hade något förarbevis för eu-moped.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Fick problem på besiktningen, då surputten där fattade att den inte var strypt, och tvingade mig att göra en ny regbesiktning.
Ja vad skulle han göra? Begå tjänstefel?

För övrigt är historien om Snutten som trodde min hoj var en eu-moped sann. Hojen i fråga var en GSXR 750 från 97, alltså SRAD-modellen med Jättechassi. Lilla jag ovanpå hojen gjorde nog att den upplevdes som ännu större. Men Snutten tyckte jag var uppkäftig när jag ärligt svarade att jag inte hade något förarbevis för eu-moped.

Han kanske tyckte du såg ut som ett moppefucko och ville vara hygglig och ge dig en chans att åka hem med pappas mc.. ;):D:krama
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ja vad skulle han göra? Begå tjänstefel?



Han kanske tyckte du såg ut som ett moppefucko och ville vara hygglig och ge dig en chans att åka hem med pappas mc.. ;):D:krama

Nej, sa jag det?

Ja, det tyckte han kanske. Men han frågade flera gånger om inte mopeden gick lite väl fort. Den yngre polisvarianten fick ingripa efter ett tag.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Nej, sa jag det?

Ja, det tyckte han kanske. Men han frågade flera gånger om inte mopeden gick lite väl fort. Den yngre polisvarianten fick ingripa efter ett tag.

Bara intrycket jag fick när du kallar han surputte eller nått sånt.


Den andra storyn gav mig ett gott garv... ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top