Mycket intressant detta!
Är du uppkörningsförrättare eller vad det heter?
Då kan du kanske förklara varför bakbromsen skall användas!
Vid korrekt bromsning, kommer motorbromsen ändå få bakhjulet att dansa Hula-hula utan bakbroms... och den teoretiska bakbromssättningen av chassiet är ju bara nys - 1/10 sekund efter att frambromsen nyps, lyfter man bakan ändå, med lite returdämpning bak, blir det bara värre!
Nää... ut på bana med alla "uppkörningsförrättare" så lär ni er kanske lite körteknik. Trafikdelen tror jag dock ni har full koll på, men det finns mycket att uppdatera när det gäller körteknik på moderna SPORThojar
/Välkommen till en av SSEMSEs körningar så kan vi prata/testa bromsteknik
Håller med Robz här.
Ge fan i bakbromsen, den kan man använda ibland om man ytterst sakta rullar mot ett stopp och är upptagen med vänsterhanden t.ex.
Vid uppkörning så lägg ann den lätt, men bromsa med frambromsen.
Bakbromsen förstör mer än den ger bara genom den bråkdelen av en sekund av koncentration du måste spendera på den i bromsögonblicket.
Angående din stoppie så tror jag mest du bromsar för mycket. Möjligtvis sitter du för långt fram på hojen?
KILLEN SKA KÖRA UPP!!!
Vad e de som e så svårt att förstå med det?
Han ska INTE köra bana, han ska inte bromsa bäst enligt ert tycke.
HAN SKA KÖRA UPP!!!
Läs om, läs rätt.
Är det vanligt att man kuggar på inbromsningen? Känner ni någon annan som gjort det också och i så fall vilket fel dom gjorde. Vist är det viktigt att man kan och vågar bromsa när det verkligen gäller. Men jag fick känslan av att jag inte skulle klara det redan innan jag körde ut på banan
Skall du krypköra med den där
– ja
– lycka till
- mmm
vvkillen var intresserad av priset på hojen samt vad jag betalade i försäkring på den. Även effekten var intressant
-ja där är 171hk
– han tänkte kanske att den jäveln har råd med en ny uppkörning
Jag lägtar så efter mitt eget körkort. Man blir så sugen när man sitter i bilen och ser alla där ute på vägen. Ny uppkörningstid är bokad
Tack för alla tips. Imorgon blir det ut på grusvägen för att öva bromsteknik.
Kommer öva på olika underlag våt,asfalt och grus
Ja det hade jag tänkt mig. Det är ju den jag kör upp med . Kommer att ta det väldigt lungt
Känns som om någon kommer o höja premierna för oss andra
Håll dig borta från grusvägarna!
Öva på asfalt, det räcker till uppkörningen...
haaha fan vad du ljuger du klarade inte av krypkörningen ens jag såg allt du får nog öva lite till
haaha fan vad du ljuger du klarade inte av krypkörningen ens jag såg allt du får nog öva lite till
Wörd!GE FAN I BAKBROMSEN om ni kör sporthoj!!!!!
Menar du mig? Var du med när jag inte fick köra upp med repsolen, fick ta den gamla cbr istället. Jag fick en ny uppkörningstid efter det och då körde jag med repsolen och då hände det som jag skrivit här
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|