Nope,, "Jag har bytat belägg och det blev lite väl hård inbromsning"Maxan skrev:2504923Har nu förstått att det blev, vårdslöshet i trafik, för att man bak åkte lite.
Hur är det med å åka lite på framhjulet vid rölysena, annser dom även detta som vårdslöshet eller?
![]()
Maffan skrev:2504932Nope,, "Jag har bytat belägg och det blev lite väl hård inbromsning"
Funkat var gång för mig...![]()
AleX skrev:2504935Ha ha att bakfjädringen fjädrar lite räknas inte, det ska vara när bakhjulet lyfter från marken![]()
AleX skrev:2504935Ha ha att bakfjädringen fjädrar lite räknas inte, det ska vara när bakhjulet lyfter från marken![]()
Maffan skrev:2504932Nope,, "Jag har bytat belägg och det blev lite väl hård inbromsning"
Det är tyvärr så att många poliser tror att det är dom som dömmer,,, säg då bara,, "tro va ni vill, ses i rätten" och skriv aldrig på något...Maxan skrev:2504945Känns dock som en åkning på ett 10-20meter inte är en feldossering av brommsen, men kan ju givetvis va ett bra ,försök =)
Är ganska skepptisk till ider som tex "jag har lånat ut den" m.m min erfarenhet av självklara lögner är att dom skiter i vad man kommer med för dum förklaring, har dom bara lite kött på benna dömer dom en ändå.. tyvärr!!![]()
![]()
Nej jag vet och i av min erfarenhet, att se så brukar man oxå ses i rätten, därmed inte sagt att man ska erkänna självklart skriver man inte på nåt samt att dom får dra det till rätten, för hur det en än går där så har det blitt en massa jobb iaf =) Bästa är och ta sig en titt omkring innan man stannar, för hursom helst är det skönare å slippa den diskutionen........................Maffan skrev:2505014Det är tyvärr så att många poliser tror att det är dom som dömmer,,, säg då bara,, "tro va ni vill, ses i rätten" och skriv aldrig på något...
Kanske ägna sig åt grövre brott?? man att "peter" får en 1000lapp i böter tycker väl du är viktigare än att "Marie" 14 som ligger å förblödder efter en våldtäckt får hjälp och rättvisa??G-L skrev:2505106Att Farbror Polisen sätter fast folk som leker och busar i trafiken är väl varken nytt, förvånande eller fel?
Vad skulle de annars göra?
Maxan skrev:2505134Kanske ägna sig åt grövre brott?? man att "peter" får en 1000lapp i böter tycker väl du är viktigare än att "Marie" 14 som ligger å förblödder efter en våldtäckt får hjälp och rättvisa??
Det där skulle man ju inte ens ha behövft svara på igentligen!!
Maxan skrev:2505134Kanske ägna sig åt grövre brott?? man att "peter" får en 1000lapp i böter tycker väl du är viktigare än att "Marie" 14 som ligger å förblödder efter en våldtäckt får hjälp och rättvisa??
Vad är vitsen med att skattebetalarna ska betala onödigt utredningsarbete och rättegångskostnader? Är det för att man vill hämnas på hela samhället för att man inte tål att bli tillrättavisad när man gjort fel?Maxan skrev:2505040Nej jag vet och i av min erfarenhet, att se så brukar man oxå ses i rätten, därmed inte sagt att man ska erkänna självklart skriver man inte på nåt samt att dom får dra det till rätten, för hur det en än går där så har det blitt en massa jobb iaf =) Bästa är och ta sig en titt omkring innan man stannar, för hursom helst är det skönare å slippa den diskutionen........................
Den har aldrig funnits. Du kanske syftar på :kocko?lorkan skrev:2505372ucko (varför är den här smileyn borttagen?)
Men tyvärr så måste någon svara dig eftersom du inte verkar kunna skilja på vad olika poliser ha för arbetsuppgifter.Maxan skrev:2505134Kanske ägna sig åt grövre brott?? man att "peter" får en 1000lapp i böter tycker väl du är viktigare än att "Marie" 14 som ligger å förblödder efter en våldtäckt får hjälp och rättvisa??
Inte om man bor i t.ex. Hällefors.don_tomazo skrev:2505389BYTT heter det!!!
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |