stoppie vårdslöshet i trafik??

Maxan

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
660
Har nu förstått att det blev, vårdslöshet i trafik, för att man bak åkte lite.
Hur är det med å åka lite på framhjulet vid rölysena, annser dom även detta som vårdslöshet eller?
:confused:

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Maxan skrev:
2504923 Har nu förstått att det blev, vårdslöshet i trafik, för att man bak åkte lite.
Hur är det med å åka lite på framhjulet vid rölysena, annser dom även detta som vårdslöshet eller?
:confused:
Nope,, "Jag har bytat belägg och det blev lite väl hård inbromsning"

Funkat var gång för mig... :tummenupp

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Maffan skrev:
2504932 Nope,, "Jag har bytat belägg och det blev lite väl hård inbromsning"

Ha ha att bakfjädringen fjädrar lite räknas inte, det ska vara när bakhjulet lyfter från marken:pannkyss

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
SixDirtySix
AleX skrev:
2504935 Ha ha att bakfjädringen fjädrar lite räknas inte, det ska vara när bakhjulet lyfter från marken:pannkyss

mohahaha.. nä ska det räknas som stoppie ska den väll iallafall lätta lite mer än 1 dm...:tungan

Maxan

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
660
Maffan skrev:
2504932 Nope,, "Jag har bytat belägg och det blev lite väl hård inbromsning"

Känns dock som en åkning på ett 10-20meter inte är en feldossering av brommsen, men kan ju givetvis va ett bra ,försök =)
Är ganska skepptisk till ider som tex "jag har lånat ut den" m.m min erfarenhet av självklara lögner är att dom skiter i vad man kommer med för dum förklaring, har dom bara lite kött på benna dömer dom en ändå.. tyvärr!! :huvet :huvet

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Maxan skrev:
2504945 Känns dock som en åkning på ett 10-20meter inte är en feldossering av brommsen, men kan ju givetvis va ett bra ,försök =)
Är ganska skepptisk till ider som tex "jag har lånat ut den" m.m min erfarenhet av självklara lögner är att dom skiter i vad man kommer med för dum förklaring, har dom bara lite kött på benna dömer dom en ändå.. tyvärr!! :huvet :huvet
Det är tyvärr så att många poliser tror att det är dom som dömmer,,, säg då bara,, "tro va ni vill, ses i rätten" och skriv aldrig på något...

Maxan

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
660
Maffan skrev:
2505014 Det är tyvärr så att många poliser tror att det är dom som dömmer,,, säg då bara,, "tro va ni vill, ses i rätten" och skriv aldrig på något...
Nej jag vet och i av min erfarenhet, att se så brukar man oxå ses i rätten, därmed inte sagt att man ska erkänna självklart skriver man inte på nåt samt att dom får dra det till rätten, för hur det en än går där så har det blitt en massa jobb iaf =) Bästa är och ta sig en titt omkring innan man stannar, för hursom helst är det skönare å slippa den diskutionen........................

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Att Farbror Polisen sätter fast folk som leker och busar i trafiken är väl varken nytt, förvånande eller fel?
Vad skulle de annars göra?

Maxan

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
660
G-L skrev:
2505106 Att Farbror Polisen sätter fast folk som leker och busar i trafiken är väl varken nytt, förvånande eller fel?
Vad skulle de annars göra?
Kanske ägna sig åt grövre brott?? man att "peter" får en 1000lapp i böter tycker väl du är viktigare än att "Marie" 14 som ligger å förblödder efter en våldtäckt får hjälp och rättvisa??
Det där skulle man ju inte ens ha behövft svara på igentligen!!

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Maxan skrev:
2505134 Kanske ägna sig åt grövre brott?? man att "peter" får en 1000lapp i böter tycker väl du är viktigare än att "Marie" 14 som ligger å förblödder efter en våldtäckt får hjälp och rättvisa??

Ja just det, jag håller med dig, vafan sysslar trafikpolisen med trafik för?! Det dör ju faktiskt bara ca 500 människor i trafiken varje år! Jävla snutsvin är dom! :mad:

:pucko (varför är den här smileyn borttagen?)

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Maxan skrev:
2505134 Kanske ägna sig åt grövre brott?? man att "peter" får en 1000lapp i böter tycker väl du är viktigare än att "Marie" 14 som ligger å förblödder efter en våldtäckt får hjälp och rättvisa??

Lika klart som att polisen måste prioritera ibland (och jag hoppas sannerligen inte att polisen hindrats så mycket som 30 sekunder när de skulle hjälpa någon syster Marie!) är det att polisen skall ingripa vid VARJE brott de observerar!
Varför? När "skötsamme Svensson" ges möjlighet att begå småbrott utan påföljd därför att polisen sitter och väntar på Det Stora Brottet, då är kaos och samhällskollaps nära, då blir det anarki och var o en väljer vilka regler/lagar man har lust att följa!

Sedan är det ju en annan historia att vissa polisdistrikt har på tok för små resurser. I mitt glesbygdslän Värmland, väntar jag bara på att polisen måste neka ingripande vid pågående rån/misshandel/mordförsök därför att det inte finns någon patrull att skicka. Brrrr!

motardkungen

Slide in...
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
En Blå
Vårdslöshet i trafik bedöms utifrån att du verkligen varit vårdslös med tanke på olycksrisken i den givna situationen mm. Att stunta inne i stan mitt på dagen kan bedömas som vårdslöst medans samma manöver på samma plats mitt i natten inte behöver göra det.

Maxan skrev:
2505040 Nej jag vet och i av min erfarenhet, att se så brukar man oxå ses i rätten, därmed inte sagt att man ska erkänna självklart skriver man inte på nåt samt att dom får dra det till rätten, för hur det en än går där så har det blitt en massa jobb iaf =) Bästa är och ta sig en titt omkring innan man stannar, för hursom helst är det skönare å slippa den diskutionen........................
Vad är vitsen med att skattebetalarna ska betala onödigt utredningsarbete och rättegångskostnader? Är det för att man vill hämnas på hela samhället för att man inte tål att bli tillrättavisad när man gjort fel?

Över 80% av alla som "inte skriver på nåt" betalar i alla fall in summan men då i form av ett strafföreläggande från åklagaren. Är det då inte mera samhällsekonomiskt att betala boten man får ute vid vägkanten? Då slipper man dessutom ta ledigt från jobbet för att komma till rätten och sitta där och göra sig löjlig i ett fall som ändå är solklart. Men det är klart... då kan man ju inte göra sig tuff bland polarna och sitta och skryta med att "jag skrev minsan inte på nåt". Det är väl tuffare att ha en tingsrättsdom i belastningsregistret än en penningbot utfärdad av polismyndigheten... :)

Finns det tveksamheter så ok då att man vill få sin sak prövad, men i solklara fall är det inget annat än slöseri med landets finanser.

Inte konstigt att botbeloppen höjs om det ska finansiera allt dubbelarbete... ;)

Last edited:

Jone Ass

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
Ducati 800
Hörde nånstans att slangning inte anses lika vårdslöst längre och att färre åker dit för det? Kan det stämma? :va

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
Maxan skrev:

ler däj stavva fatar inte vaddu skrivver

sandstream

Guest
Maxan skrev:
Men tyvärr så måste någon svara dig eftersom du inte verkar kunna skilja på vad olika poliser ha för arbetsuppgifter.
En TRAFIKpolis jobbar med, håll i hatten nu, TRAFIK!

BTW: Med tanke på hur du skriver kanske ni inte har fått besöka polisstaionen ännu med din skola :D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...