Stoppie

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Allround skrev:
Grejen är ju det att det slits rätt så rejält i förtid.

So what? Hellre köra skiten ur hojen än att mesa och den håller 20mil till. Det har jag försökt praktisera på mina hojar, min TL1000 hade jag i 3år utan att behöva byta ett enda lager, och den gick hyffsat hårt.
Lagren slits inte så fort som vissa verkar tro, de kostar ju nästan gratis också om de behöver bytas.

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
KTM 950SM -07
-PLM- skrev:
So what? Hellre köra skiten ur hojen än att mesa och den håller 20mil till. Det har jag försökt praktisera på mina hojar, min TL1000 hade jag i 3år utan att behöva byta ett enda lager, och den gick hyffsat hårt.
Lagren slits inte så fort som vissa verkar tro, de kostar ju nästan gratis också om de behöver bytas.

Okej. Härlit.
Jag ska inte säga så mycket för jag har inte hållt på med sånt grejs.
:tomten

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
hehe min hoj är väldigt svår att komma upp på framhjulet på... tror jag ska se över bromsarna byta olja å så...

CRM 125r

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ktm 250 EXC
frew skrev:
hehe min hoj är väldigt svår att komma upp på framhjulet på... tror jag ska se över bromsarna byta olja å så...

Min crm går upp väldigt lätt upp framhjulet, fast då har jag bytt till stålomspunnet.

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
CRM 125r skrev:
Min crm går upp väldigt lätt upp framhjulet, fast då har jag bytt till stålomspunnet.

Tror inte det gör nån större skillnad när det gäller att få upp den på framhjulet du! Ändrar bara känslan i bromsarna, blir bättre respons.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Svanen skrev:
Mxen är det inga problem att få upp..
320mm skiva och flytande brembo ok :rolleyes:
DT:n gör man lätt stoppisar med, 240mm (eller 260...kommer inte ihåg riktigt) skiva och enkolvsok duger gott :tummenupp

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Samma med min 320mm skiva funkar fint. Går upp direkt om man vill. Fast tycker det är lite dåligt bett i bromsarna.

Backe

Farsa
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Honda motard
-PLM- skrev:
So what? Hellre på mina hojar, min TL1000 hade jag i 3år utan att behöva byta ett endköra skiten ur hojen än att mesa och den håller 20mil till. Det har jag försökt praktisera a lager, och den gick hyffsat hårt.

Reeespect!

Husse stämmer in men hur i helvete får du hojarna att inte pajja? Ju mer jag kör desto mer pajjbenägna blir dom. Fast jag e lika glad ändå :)

Hurru förrästen du har taskig höjd på avataren. :fatta! När ska vi träna?

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Backe skrev:
Reeespect!

Husse stämmer in men hur i helvete får du hojarna att inte pajja? Ju mer jag kör desto mer pajjbenägna blir dom. Fast jag e lika glad ändå :)

Hurru förrästen du har taskig höjd på avataren. :fatta! När ska vi träna?

Nja.. en växellåda, två helrasade motorer och en massa "mindre" grejer som kopplingar osv är väl inte att få dom att hålla? :)
Snacket var ju hjullager och styrlager din särna!
Ses på ons!?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...