Stoppies

Guppy

A och B
Gick med
18 Jun 2003
Ort
i trädgården
Hoj
gsxr600
Tjoohoo alla glada 125 åkare!!

Jag har en Honda NSR 91:a :squid

Är det nån som har nåt bra tips om hur man ska göra långa och höga stoppies, jag kan typ rulla 2-3 m. Är det många med 125:eek:r som kan göra schysta stoppies?? Vikka är det som kan göra stoppies?
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
nä jag fattar inte hur man gör.... verkar omöjligt på nsr antingen så slirar däcket eller så händer inget :crash
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
rs-only skrev:
nä jag fattar inte hur man gör.... verkar omöjligt på nsr antingen så slirar däcket eller så händer inget :crash

men det va fan då... ska jag visa dig både hur man får en NSR att gå fortare än 130 OCH hur man gör stoppies.. :D
 

Guppy

A och B
Gick med
18 Jun 2003
Ort
i trädgården
Hoj
gsxr600
Nisse Järnet skrev:
Ja visst händer det att hjulet lättar ibland... :hej

Nisse vikken hastighet har du när du går upp på framhjulet för du rullar hyfsat långt. jag går typ upp i 60 km/h men jag rullar inte så långt ändå. det känns äckligt att nypa frambromsen i högre hastigheter. hur gör du?? skriv lite tips!
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
rs-only skrev:
nä jag fattar inte hur man gör.... verkar omöjligt på nsr antingen så slirar däcket eller så händer inget :crash

På min NSR var det lätt som en plätt! Bara flytta fram tyngpunkten ordentligt...alltså; sätt dig på instrumentpanelen! :tummenupp
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Guppy skrev:
Nisse vikken hastighet har du när du går upp på framhjulet för du rullar hyfsat långt. jag går typ upp i 60 km/h men jag rullar inte så långt ändå. det känns äckligt att nypa frambromsen i högre hastigheter. hur gör du?? skriv lite tips!
Det bästa är ju att ta upp den fort och högt och sedan ligga hööögt! Men det är också mest riskabelt :p Är ju olika, men runt 100-110 är rätt ok.
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Heh, som längst har ja kanske kört på framhulet 4m :eek: men ja försöker mer o mer.

BTW: Knäskrapade idag! :rock Faan va skönt det var. inga chickenstripes på däcken nu längre :fakta
 

Ichnoz

Jag har galna kossor i datorn...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
.::**::.
AtlantiZ skrev:
Heh, som längst har ja kanske kört på framhulet 4m :eek: men ja försöker mer o mer.

BTW: Knäskrapade idag! :rock Faan va skönt det var. inga chickenstripes på däcken nu längre :fakta



Men har du inte blivit av med dem än! :eek: :eek:
( bara skoja )
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
AtlantiZ skrev:
Heh, som längst har ja kanske kört på framhulet 4m :eek: men ja försöker mer o mer.

BTW: Knäskrapade idag! :rock Faan va skönt det var. inga chickenstripes på däcken nu längre :fakta

Är det bara jag som inte knäskrapar :rodnar ..puckarna är så fina och nya vill juh inte förstöra dom :rolleyes:
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
olaking skrev:
Är det bara jag som inte knäskrapar :rodnar ..puckarna är så fina och nya vill juh inte förstöra dom :rolleyes:

Äh, dom ska ju vara skrapade. Har du dina bara för pynt eller??

Edit:Stavfle
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
AtlantiZ skrev:
Heh, som längst har ja kanske kört på framhulet 4m :eek: men ja försöker mer o mer.

BTW: Knäskrapade idag! :rock Faan va skönt det var. inga chickenstripes på däcken nu längre :fakta

No offence, men tog inte du körkortet nyss? :confused:

Jag vet inte, men jag tycker inte det känns direkt säkert att ha en nybliven körkorts innehavare på vägarna som strävar efter knäskrap. :fakta
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
olaking skrev:
Är det bara jag som inte knäskrapar :rodnar ..puckarna är så fina och nya vill juh inte förstöra dom :rolleyes:
Du kan få byta med mig. Får jag dina oskrapade puckar så kan du få ett par välskrapade puckar av mig. ;)
 

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
EBS skrev:
No offence, men tog inte du körkortet nyss? :confused:

Jag vet inte, men jag tycker inte det känns direkt säkert att ha en nybliven körkorts innehavare på vägarna som strävar efter knäskrap. :fakta

Strävar inte alla efter knäskrap.. jag gör de iaf o jag har osså precis tagit körkort, men jag tar de hyffsat lugnt i början så något skrap har det inte blivit än :(
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
olaking skrev:
Men jag tyckte ju mina va så fina och nya....my precius...
Det är mesigt med oskrapade puckar! Byt med mig så kommer du att bli kung vid korvmojjen och alla brudar kommer att avguda dig!
Just nu är det extra bra erbjudande - 2 par skrapade puckar mot 1 par oskrapade!
;)
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
SpeedAbuser skrev:
Det är mesigt med oskrapade puckar! Byt med mig så kommer du att bli kung vid korvmojjen och alla brudar kommer att avguda dig!
Just nu är det extra bra erbjudande - 2 par skrapade puckar mot 1 par oskrapade!
;)


hmm ska tänka på det eller så ska jag ut å skrapa dom själv..vill ju ta oskulden på pjukrna själv juh..annnars blir det slipen..muahhahah

edit: men jag är ju en som inte behöver skrapande puckar för att få tjejer...eller jo det är jag..ska ut å köra nu så det blir lite tjejer ikväll..:p
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top