Nikel
Gudomlig sporthojare
Ronny skrev:Högre än så här är svårt att komma!
Högre än så är väldigt dumt att komma. och det gör nog ganska ont ochså
Nikel skrev:Högre än så är väldigt dumt att komma. och det gör nog ganska ont ochså
phastasphuk skrev:En annan ide vore ju att dra in kopplingen och sluta varva när man är på väg ner...så allt man får är en fin liten rökpuff från bakhjulet
Har precis själv börjat få lite rolling endos, förut så var det bara stoppisar....fast det bakhjulet är inte många dm över marken...men men...träna träna träna och kanske nån som har lite tips?
Som jag gör nu är att börja bromsa lite, och sen i en rörelse flytta fram till tanken samtidigt som jag kniper åt om bromsen (och tanken ) ...sen fegar jag ur och släpper upp bromsen.
Men man kanske skulle träna på att andvända bakfjädringen mer, "hoppa" till på sadeln och sen bromsa när hojen kommer tillbaksfrån fjädringsrörelsen.
Synpunkter?
AleX skrev:gör som du gör men när du e uppe o släpper bromsen för att komma ner dra in den igen så kan du hålla dig uppe längre..
biker600 skrev:En annan fråga: När man kommit riktigt högt och sen slår ner är det inte risk att välta då eftersomm hojen borde studsa till rätt ordenligt, eller?
Mattias
biker600 skrev:Provade stoppies häromdan.
Hojen vred sig åt sidan så jag landade snett och höll på att välta.
Tips någon?
En annan fråga: När man kommit riktigt högt och sen slår ner är det inte risk att välta då eftersomm hojen borde studsa till rätt ordenligt, eller?
Mattias
mustic skrev:balans punkten i en Stoppies, hur vet man att man är på den???
har någon bild när någon är det så man kan se hur hökt upp back hjulet ska?
håller på med Stoppies för fullt!!!!!(jag kommer inte att säga vad jag använder för hoj bara så ni vet!!!)
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|