Stor custom 125:a

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Viragon är nog ganska trevlig men köper man en glidar 125a så får man räkna med att den är riktigt slö.

Lite konstigt hur man vill ha en glidare när man är 16. Men det finns ju folk till allt.
 

Gangsta

Sjör KTM
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Götteborg
Hoj
KTM 640
Förvånande, jag hade trott att alla hade klankat ner på killen som väljer att köra custom istället för allt annat roligt. Jag förstår mig inte på dig, men som som sagt, det finns ju folk till allt.
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Jag förstår inte riktigt att du vill ha custom
svårt att köra upp på och en DT funkar hur bra som helst för A till B-körning

Men hur som helst så ska du inte köpa en lifan custom

Svår på konbanan, vibrerar mycket, slö som fan, inte direkt snygg
bekväm sadel iofs :p
 

beltosss

........
Gick med
30 May 2007
Ort
Värmland
Hoj
Lite allt möjligt
Eeeh... Vackert väder idag eller hur???En Kymco Zing

:D :D

Viragon är nog ganska trevlig men köper man en glidar 125a så får man räkna med att den är riktigt slö.

Lite konstigt hur man vill ha en glidare när man är 16. Men det finns ju folk till allt.

Fan vad alla hatar custom :confused: (jag vet att de är slöa)

Jag har en DT också :arsele

Förvånande, jag hade trott att alla hade klankat ner på killen som väljer att köra custom istället för allt annat roligt. Jag förstår mig inte på dig, men som som sagt, det finns ju folk till allt.

Klart att ingen klankar ner på mig :yoparty

Sen så kommer jag ju köpa husa :yoparty

Jag förstår inte riktigt att du vill ha custom
svårt att köra upp på och en DT funkar hur bra som helst för A till B-körning

Men hur som helst så ska du inte köpa en lifan custom

Svår på konbanan, vibrerar mycket, slö som fan, inte direkt snygg
bekväm sadel iofs :p

Nej ingen kina skit, och jag har redan kört upp :)
 
Last edited:

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Last edited:

Scudmissil

Fartmissbrukare
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda NSR 125 - 92:a
Den värsta customhojen inom 125, enligt mig, är Honda VT125 Shadow.

"Lillebror i Hondas line up av American Classic-modeller heter VT125C Shadow. Det är en fullvuxen maskin både i ljudvolym och utseende och med klara släktband med de större varianterna. Med sin breda dyna och låga sitthöjd kan en VT125C vara det perfekta valet för den med lite kortare benlängd. Den har också en låg totalvikt, vilket gör den lätt att hantera. Sittvänlig och lättmanövrerad ger den många trevliga och spännande mc-turer till exempelvis det mysiga fiket med alla hojentusiaster. Mot låga driftkostnader brukar ingen opponera sig. Med en Shadow kan det kontot hållas på en försvarbar nivå även när man kör mycket, för Shadow är både bränslesnål och har en förmånlig försäkringspremie. Sedan är den läcker också."

MOTOR
- Vätskekyld V-twin på 125 kubik.
- Vibrationsfri motorgång fås genom 90º en graders vinkel mellan cylinderparen.
- Dubbla 22 mm förgasare.
- A.I.S. Air Injection System - luftinjektionssystem för mer fullständig förbränning med renare avgaser som följd.
- Femväxlad.

CHASSI
- Kraftig stålrörsram precis som hos en äkta Custom.
- Avgassystemet draget 2-1 och avslutas med en mäktig, kromad ljuddämpare.
- Dubbla, utanpåliggande stötdämpare bak med justerbar fjäderförspänning.
- 240 mm bromsskiva fram.

ÖVRIGT
- Sitthöjden, låga 680 mm.
- American Classic-design.
- Avtagbar passagerardyna.
- Instrumentering på bränsletanken.
- Kromade ekerhjul.

mvt1220073baw800iz0.jpg



*Informationen är tagen från Hondas hemsida.*

// Patrik
 

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
Den värsta customhojen inom 125, enligt mig, är Honda VT125 Shadow.

"Lillebror i Hondas line up av American Classic-modeller heter VT125C Shadow. Det är en fullvuxen maskin både i ljudvolym och utseende och med klara släktband med de större varianterna. Med sin breda dyna och låga sitthöjd kan en VT125C vara det perfekta valet för den med lite kortare benlängd. Den har också en låg totalvikt, vilket gör den lätt att hantera. Sittvänlig och lättmanövrerad ger den många trevliga och spännande mc-turer till exempelvis det mysiga fiket med alla hojentusiaster. Mot låga driftkostnader brukar ingen opponera sig. Med en Shadow kan det kontot hållas på en försvarbar nivå även när man kör mycket, för Shadow är både bränslesnål och har en förmånlig försäkringspremie. Sedan är den läcker också."

MOTOR
- Vätskekyld V-twin på 125 kubik.
- Vibrationsfri motorgång fås genom 90º en graders vinkel mellan cylinderparen.
- Dubbla 22 mm förgasare.
- A.I.S. Air Injection System - luftinjektionssystem för mer fullständig förbränning med renare avgaser som följd.
- Femväxlad.

CHASSI
- Kraftig stålrörsram precis som hos en äkta Custom.
- Avgassystemet draget 2-1 och avslutas med en mäktig, kromad ljuddämpare.
- Dubbla, utanpåliggande stötdämpare bak med justerbar fjäderförspänning.
- 240 mm bromsskiva fram.

ÖVRIGT
- Sitthöjden, låga 680 mm.
- American Classic-design.
- Avtagbar passagerardyna.
- Instrumentering på bränsletanken.
- Kromade ekerhjul.

mvt1220073baw800iz0.jpg



*Informationen är tagen från Hondas hemsida.*

// Patrik

du glömmde att skriva att skiten kostar 50 000 vilket den fan inte är värd:D :tungan
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top