Stor-Liten?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag har förstått att det är många IT-snubbar här inne...
Det verkar gå hand i hand MC och datorer...

Pisstrist yrke gör väl att man vill ut och busa arslet av sig när klockan slår 17. Sen är det ju ett internetforum så vad kan man vänta sig.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Såg "Nu blåser vi snuten" på video sisådär tio gånger när jag var sju. Ville efter det bli lastbilschaufför. :hihi

När jag var nio satt jag och pysslade med elektronik. Då var det mina framtidsplaner, att bygga ihop fräcka elektroniska mojänger.

Sedan köpte jag dator när jag var tolv och gav upp elektronikplanerna. Det var datorer som gällde för hela slanten och det jag ville arbeta med. Efter lite kringelikrokiga vägar jobbar jag med det idag. :)

Har nog alltid varit tekniskt intresserad, så jag visste redan när jag var liten vilket område jag ville arbeta inom.
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Pisstrist yrke gör väl att man vill ut och busa arslet av sig när klockan slår 17. Sen är det ju ett internetforum så vad kan man vänta sig.
Nu hade man kanske inte valt att arbeta med det om man tyckt att det varit pisstrist.
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
När jag var liten ville jag bli stor.
Nu jobbar jag på att bli liten igen...
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Pisstrist yrke gör väl att man vill ut och busa arslet av sig när klockan slår 17. Sen är det ju ett internetforum så vad kan man vänta sig.
Varför pluggar du till något du inte vill jobba med? :va

Själv tycker jag det är skitkul att jobba som systemutvecklare! Fritt, lärorikt, utmanande, man träffar många olika kunder runt om i Sverige, å kan surfa sporthoj hejvilt på dagarna :tummenupp
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Varför pluggar du till något du inte vill jobba med? :va

Har man nått val?

Man får inget jobb utan utblildning, och man är illa tvungen att jobba då sos-bidrag inte är något vidare. Och man får fan inte betalt för nånting roligt.
 

Dr.Bike

Guest
Jag blev ju det jag ville Missy.... vad gäller då?

Jag menar du blev ju INTE det du ville, och därför ska du kompensera dig på nåt mysko sätt med att dejta den du ville bli (minus snoppen)

Vad ska jag göra då? Dejta den som jag INTE vill ha/bli?
:lol

Din (kvinnliga) logik bara... ;)
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Jag har förstått att det är många IT-snubbar här inne...
Det verkar gå hand i hand MC och datorer...

Många av oss som (frivilligt) jobbar med datorer faller inom Myers-Briggs-typen ISTP, vilket grovt innebär att man är intuitiv problemlösare med fartbehov. Jag blev varken stuntis, brandman eller jaktpilot, så nu är jag i stället mc-körande sysadmin. :D
 
Last edited:

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Ja det är ju jättebra, kan du komma hem strax efter fem och sitta och oroa dig över om hubben din överlever kvällen eller hamnat på nåt akutintag pga fotbollshuliganer som bestämt sig för att attack är bästa försvar.

Visst, lite hårt skrivet men det finns en anledning till varför 112-folk oftast dejtar andra 112:are.

Kommer ihåg att jag nån gång på låg/mellanstadiet skrev i en sån där uppsats "Jag om 20år" eller nåt sånt att jag satt som systemprogrammerare på Microsoft... nu hamnade jag inte där men är i samma bransch i alla fall.
Japps, STOR nördvarning på det... men jag insåg redan då att det var bra pengar i databranshen. :)

Jag visste redan att Microsoft var Satan Incarnate när jag skulle skriva den uppsatsen. :tungan
 

Missy

Just fabulous
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
På G
Jag blev ju det jag ville Missy.... vad gäller då?

Jag menar du blev ju INTE det du ville, och därför ska du kompensera dig på nåt mysko sätt med att dejta den du ville bli (minus snoppen)

Vad ska jag göra då? Dejta den som jag INTE vill ha/bli?
:lol

Din (kvinnliga) logik bara... ;)

Jag är väl så kvinnlig man kan bli, gillar män i kostym, så det kanske blir en brandman, officer eller en bankman... Bara kostymen åker på och jag kan lattja med honom på kvällen... Jag kan ju ta på mig min kostym med ;)
 

Dr.Bike

Guest
Jag är väl så kvinnlig man kan bli, gillar män i kostym, så det kanske blir en brandman, officer eller en bankman... Bara kostymen åker på och jag kan lattja med honom på kvällen... Jag kan ju ta på mig min kostym med ;)

Hua! Låter ju fetisch lång väg...
Tur man inte går i uniform längre om dagarna och att man ej är singel! :skrämd




:lol
 

Bikeporthans

Surskalle
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Delsbo
Hoj
Tjänstefordon, mest Dorso.
Som lite ville jag bli mekaniker.
Det verkade dock inte som en så bra ide, så jag tänkte bli lärare.

Under studierna jobbade jag som svetsare i olika perioder, och efter 4 års csn så insåg jag att det var bara skit med mitt att studera till något jag inte ville bli, och bo i en stad i stället för på en gård.
När man väl blir fördig lärare har man inte mycket glädje av det. Ungarna vill inte lyssna, och föräldrarna är idioter. Jo, alla, jag också ibland.
Dåligt betalt också.
Alla jag pluggade med ångrar sig. Nä, inte riktigt alla, men nästan.

Så då blev det svets på heltid ett par år, och sedan halkade jag in på ett bananskal och blev mekaniker.
Nu sitter jag här och skruvar på allt möjligt kul, och funderar vad jag ska med mina ämnesstudier till???

Matematik och svenska är ju bra saker i och för sig.

Jag tror att detär lättare att komma dit man vill i livet om man siktar på något som man på något vis brinner för.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag är väl så kvinnlig man kan bli, gillar män i kostym, så det kanske blir en brandman, officer eller en bankman... Bara kostymen åker på och jag kan lattja med honom på kvällen... Jag kan ju ta på mig min kostym med ;)
Alltså, jag kanske är lite kinky, men jag tycker ju det är roligare om jag å den jag har sex med är nakna? :va Ska man vara fullt påklädd i brandmanskläder när man sexar är det ju som att kolla på folk som äter gott på film när man är vrålhungring :fakta
 

Missy

Just fabulous
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
På G
Alltså, jag kanske är lite kinky, men jag tycker ju det är roligare om jag å den jag har sex med är nakna? :va Ska man vara fullt påklädd i brandmanskläder när man sexar är det ju som att kolla på folk som äter gott på film när man är vrålhungring :fakta

Förföra, leka, reta, sedan naken och ha kinky sex...:tuttar
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Jag är väl så kvinnlig man kan bli, gillar män i kostym, så det kanske blir en brandman, officer eller en bankman... Bara kostymen åker på och jag kan lattja med honom på kvällen... Jag kan ju ta på mig min kostym med ;)

Kom till mitt jobb, här vimlar det av kostymklädda män samt kvinnor!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top