Nollvision
Jag är min egen nemesis.
Flera polispatruller bevakade under lördagskvällen och natten mot söndag en fest på Östra Stationsvägen i Gnarp där medlemmar i en motorcykelklubb deltog. Såväl vapen som narkotika beslagtogs.
Festen hölls i en lokal i området och polisen är förtegen om sin taktik och antalet resurser man använde i samband med händelsen – och varför man överhuvudtaget valde att finnas på plats.
Polisen har ingen kommentar till om det är en kriminellt belastad grupp som var på festen men säger att det inte fanns anledning för allmänheten att vara extra vaksam.
Vid 05-tiden på söndagsmorgonen hade polisinsatsen avslutats. Daniel Ågren, befäl vid polisens regionledningscentral, sammanfattar den så här:
– Vi har gjort minst ett beslag av narkotika och noterar ett brott mot knivlagen i samband med en husrannsakan i en bil. Dessutom noterar vi ett brott mot vapenlagen genom att vi kunde knyta pepparsprej till en person. Och minst en person har omhändertagits för fylleri.
http://www.helahalsingland.se/blalj...-festade-i-gnarp-narkotika-och-vapen-i-beslag
Har jag missat någon SH-fest? Fast i och för sig skriver de "motorcykelklubb", kan det vara SMC? Jag hörde nåt rykte om "västfolk", antar att det var varselvästar.