STOR repa i tanken

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
Min tank har fått en rejäl repa i sig, efter att en lampa trillat ner från taket :död . Djup som attans. Vad ska jag göra, går det att laga eller är det ny tank som gäller? Vart köper man isåfall en ny och vad kan den tänkas kosta?
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Maveriq skrev:
Min tank har fått en rejäl repa i sig, efter att en lampa trillat ner från taket :död . Djup som attans. Vad ska jag göra, går det att laga eller är det ny tank som gäller? Vart köper man isåfall en ny och vad kan den tänkas kosta?

kolla skroten! eller spackla lite....... Andebergs m,c skrot ska tydligen vara bra! annars finns det en i göteborg som heter Roland nilsson som e sketa bra!
 

DLSpec

Ny medlem
Gick med
14 May 2004
Ort
Helsingborg/Bjuv
Hoj
Ar 125 + Golf 2,0i
Maveriq skrev:
Min tank har fått en rejäl repa i sig, efter att en lampa trillat ner från taket :död . Djup som attans. Vad ska jag göra, går det att laga eller är det ny tank som gäller? Vart köper man isåfall en ny och vad kan den tänkas kosta?

Spackla och lacka om. Det hade jag gjort.

//DLSpec
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Plasticpadding eller vad det heter.
Spackla med vanligt spackel är som att gipsa, kommer inte hålla, eller har jag fel?
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Itacha75 skrev:
Plasticpadding eller vad det heter.
Spackla med vanligt spackel är som att gipsa, kommer inte hålla, eller har jag fel?

självklart menad jag svällballonger eller liknande plastmaterial......
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Maveriq skrev:
Vadå lacka om hela tanken eller bara försöka fylla i lite där repan var?


Jag är inte så het på det där, men du ska med något material fylla i repan, sedan slipa så det blir jämt, och sen slipa resten av tanken så allt blir jämt, och sedan lacka. Lämna in den istället, så blir det kanonbra.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
har erfarenhet av lack. slipa först ner tanken med 500 torrslip *vattenslip kletar bara ner* sedan fyller du i bucklan/repan med finspackel slipar med 500 igen känner med handen.. när det inte känns att du har en repa så syns det inte. lämna in och lacka
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Glöm inte heller att du inte kan ta vilket spackel som helst, vet tyärr inte vilket du ska ha. Sen så ska du lämna in dem på lack för att få ett så bra resultat som möjligt, dom använder dessutom någon speciell grund som skyddar så att lacken inte skakar sönder.
och därav så bör det väll vara något speciellt spackel.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
vanligt finspackel från plastickpadding funkar.. jag lackar med 2k färg o de funkar bara fint
 

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
okej, men kan man få lacken precis som den är nu (mattsvart) eller blir det bara sisådär? Sitter även stripes på den, vad händer med dessa?
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Maveriq skrev:
okej, men kan man få lacken precis som den är nu (mattsvart) eller blir det bara sisådär? Sitter även stripes på den, vad händer med dessa?

stipsen försvinner, men det går att få tag i genom din lokala aprilia handlare, där får du även tag i färgkoden som aprilia använder till just din hoj... så gå dit och fråga om färgkoder samt dekaler.
sen istället för att göra något själv, så kan du snacka med en lackfirma och fråga vad dom tar för att lacka om tanken och laga det. Kan inte kosta många 100lappar.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Att slipa själv, och sedan lämna in på lack är helt galet. Största delen av resultatet sitter i hur du slipar, och har du gjort den svåra och jobbiga biten ska du ju inte lämna in på lackning som tar 15 minuter och kostar 500-1000kr.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
haha stackars mig som ÄR en sjyst lackerare....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top