xrv750
Medlem
Är nu stolt ägare av en CM400 Custom! En maskin med potential känner jag.
Den går bra och allt verkar funka men tänkte det kanske skulle vara på plats att justera ventiler och synka förgasarna så man får ut det där sista av effekten i detta monster.
Är det något man kan göra själv eller lämnar man in den till händig firma?
Eller ska man "skita" i det och bara låta den vara?
Jag har mekat mycket i mina dar men aldrig justerat ventiler på annat än en opel 1900 så risk finns att det blir sämre när jag är klar
Vad hade ni gjort med en hoj som denna som rullat 3000mil?
Det är en 81:a vill jag minnas så skall besiktigas (huuh) en gång och sedan aldrig mer till detta trauma.
Mycket sugen på ett Cafe Racer - projekt men först ska den iordningställas därav service-frågan.
Edit: någon med Cafe racer modification experiances av gamla jappar får gärna tipsa med länkar och annat, jag tänkte CM400 kunde vara en bra plattform för sådant projekt men vill helst inte skära i ramen om det går att undvika för att få den cool
Den går bra och allt verkar funka men tänkte det kanske skulle vara på plats att justera ventiler och synka förgasarna så man får ut det där sista av effekten i detta monster.
Är det något man kan göra själv eller lämnar man in den till händig firma?
Eller ska man "skita" i det och bara låta den vara?
Jag har mekat mycket i mina dar men aldrig justerat ventiler på annat än en opel 1900 så risk finns att det blir sämre när jag är klar
Vad hade ni gjort med en hoj som denna som rullat 3000mil?
Det är en 81:a vill jag minnas så skall besiktigas (huuh) en gång och sedan aldrig mer till detta trauma.
Mycket sugen på ett Cafe Racer - projekt men först ska den iordningställas därav service-frågan.
Edit: någon med Cafe racer modification experiances av gamla jappar får gärna tipsa med länkar och annat, jag tänkte CM400 kunde vara en bra plattform för sådant projekt men vill helst inte skära i ramen om det går att undvika för att få den cool