Stor skillnad på pris...

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Ringde if häromdagen för att få prisidé på min 929a.

Deras Hondaförsäkring är väl sådär billig ~12000 för hel/år är väl ok, men självrisken på 25k kan dom glömma. Sjukt. Lägger jag cykeln och det kostar 20k att laga den är det ju billigare att lösa det själv, och vad ska ja då med en "billig" premie till?

Till det egentliga problemet;

Jag kollade även upp en avställningsbar försäkring eftersom Hondaförsäkringingen inte är det.

2180 halvförsäkrad/år. Mkt bra, men man är ju girig och vill ringa andra bolag och höra.
Medans jag ringer runt ringer polaren som sitter brevid upp if eftersom han har en likadan cykel.
Han får för samma försäkring betala 12k.. :va

Eftersom jag inte hittar ngt billigare ringer jag tillbaka till IF för att teckna denna billiga försäkring.
Nej något sådant pris kan jag inte hitta säger tjejen i luren.
Nehe? Vad kostar den då frågar jag.
25k säger hon..
Eeeeehhhh? Jaha, hur, varför, va?

Så alltså, från 2180 till 12000 till 25000... för samma försäkring.

Hur jobbar dom undrar jag lite lätt.
 

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Ringde if häromdagen för att få prisidé på min 929a.

Deras Hondaförsäkring är väl sådär billig ~12000 för hel/år är väl ok, men självrisken på 25k kan dom glömma. Sjukt. Lägger jag cykeln och det kostar 20k att laga den är det ju billigare att lösa det själv, och vad ska ja då med en "billig" premie till?

Till det egentliga problemet;

Jag kollade även upp en avställningsbar försäkring eftersom Hondaförsäkringingen inte är det.

2180 halvförsäkrad/år. Mkt bra, men man är ju girig och vill ringa andra bolag och höra.
Medans jag ringer runt ringer polaren som sitter brevid upp if eftersom han har en likadan cykel.
Han får för samma försäkring betala 12k.. :va

Eftersom jag inte hittar ngt billigare ringer jag tillbaka till IF för att teckna denna billiga försäkring.
Nej något sådant pris kan jag inte hitta säger tjejen i luren.
Nehe? Vad kostar den då frågar jag.
25k säger hon..
Eeeeehhhh? Jaha, hur, varför, va?

Så alltså, från 2180 till 12000 till 25000... för samma försäkring.

Hur jobbar dom undrar jag lite lätt.

Provisionsbasis? :confused:
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Ringde if häromdagen för att få prisidé på min 929a.


2180 halvförsäkrad/år. Mkt bra, men man är ju girig och vill ringa andra bolag och höra.

ringa annat bolag när du får ett sånt pris :eek: :skrämd du skulle tagit den utan att blinka.

Västervik är rätt billigt att försäkra i så du borde ju kunna komma ner till runt 8 på din blade. Jag hade 9000:-/helår/halv på min gixxer -01 i västervik och runt 15k här i malmö och eftersom du är ett par år äldre än mig och har haft kortet ett tag längre så borde du ju minst kunna hamna där också. Kolla med salusansvar, de är billiga!
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Ringde if häromdagen för att få prisidé på min 929a.

Deras Hondaförsäkring är väl sådär billig ~12000 för hel/år är väl ok, men självrisken på 25k kan dom glömma. Sjukt. Lägger jag cykeln och det kostar 20k att laga den är det ju billigare att lösa det själv, och vad ska ja då med en "billig" premie till?

Till det egentliga problemet;

Jag kollade även upp en avställningsbar försäkring eftersom Hondaförsäkringingen inte är det.

2180 halvförsäkrad/år. Mkt bra, men man är ju girig och vill ringa andra bolag och höra.
Medans jag ringer runt ringer polaren som sitter brevid upp if eftersom han har en likadan cykel.
Han får för samma försäkring betala 12k.. :va

Eftersom jag inte hittar ngt billigare ringer jag tillbaka till IF för att teckna denna billiga försäkring.
Nej något sådant pris kan jag inte hitta säger tjejen i luren.
Nehe? Vad kostar den då frågar jag.
25k säger hon..
Eeeeehhhh? Jaha, hur, varför, va?

Så alltså, från 2180 till 12000 till 25000... för samma försäkring.

Hur jobbar dom undrar jag lite lätt.

Har varit med om liknande.. nu då man fått rutin så skriver man alltid upp namnet på den man talat med. Det bästa vore om man spelade in samtalet.
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
ringa annat bolag när du får ett sånt pris :eek: :skrämd du skulle tagit den utan att blinka.

Västervik är rätt billigt att försäkra i så du borde ju kunna komma ner till runt 8 på din blade. Jag hade 9000:-/helår/halv på min gixxer -01 i västervik och runt 15k här i malmö och eftersom du är ett par år äldre än mig och har haft kortet ett tag längre så borde du ju minst kunna hamna där också. Kolla med salusansvar, de är billiga!

Har pratat med Salu och fått bra pris där så det blir dom.
Tänkte ringa IF igen för att se om man kan få ett nytt pris. Kanske stannar på en lax dena gången :)

Vet jag vem du är?

Har varit med om liknande.. nu då man fått rutin så skriver man alltid upp namnet på den man talat med. Det bästa vore om man spelade in samtalet.

Det där med att spela in har jag tänkt på, finns ju funktion i telefonen som fixar det. Blir att göra så nästa gång.
 
Last edited:

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Har pratat med Salu och fått bra pris där så det blir dom.
Tänkte ringa IF igen för att se om man kan få ett nytt pris. Kanske stannar på en lax dena gången :)

Vet jag vem du är?
.

gutt! vad slutade det på?

Heter Uffe och brukar hänga med Berno, man brukar ju känna igen de flesta i viken :)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top