Ringde if häromdagen för att få prisidé på min 929a.
Deras Hondaförsäkring är väl sådär billig ~12000 för hel/år är väl ok, men självrisken på 25k kan dom glömma. Sjukt. Lägger jag cykeln och det kostar 20k att laga den är det ju billigare att lösa det själv, och vad ska ja då med en "billig" premie till?
Till det egentliga problemet;
Jag kollade även upp en avställningsbar försäkring eftersom Hondaförsäkringingen inte är det.
2180 halvförsäkrad/år. Mkt bra, men man är ju girig och vill ringa andra bolag och höra.
Medans jag ringer runt ringer polaren som sitter brevid upp if eftersom han har en likadan cykel.
Han får för samma försäkring betala 12k..
Eftersom jag inte hittar ngt billigare ringer jag tillbaka till IF för att teckna denna billiga försäkring.
Nej något sådant pris kan jag inte hitta säger tjejen i luren.
Nehe? Vad kostar den då frågar jag.
25k säger hon..
Eeeeehhhh? Jaha, hur, varför, va?
Så alltså, från 2180 till 12000 till 25000... för samma försäkring.
Hur jobbar dom undrar jag lite lätt.
Deras Hondaförsäkring är väl sådär billig ~12000 för hel/år är väl ok, men självrisken på 25k kan dom glömma. Sjukt. Lägger jag cykeln och det kostar 20k att laga den är det ju billigare att lösa det själv, och vad ska ja då med en "billig" premie till?
Till det egentliga problemet;
Jag kollade även upp en avställningsbar försäkring eftersom Hondaförsäkringingen inte är det.
2180 halvförsäkrad/år. Mkt bra, men man är ju girig och vill ringa andra bolag och höra.
Medans jag ringer runt ringer polaren som sitter brevid upp if eftersom han har en likadan cykel.
Han får för samma försäkring betala 12k..
Eftersom jag inte hittar ngt billigare ringer jag tillbaka till IF för att teckna denna billiga försäkring.
Nej något sådant pris kan jag inte hitta säger tjejen i luren.
Nehe? Vad kostar den då frågar jag.
25k säger hon..
Eeeeehhhh? Jaha, hur, varför, va?
Så alltså, från 2180 till 12000 till 25000... för samma försäkring.
Hur jobbar dom undrar jag lite lätt.