Tänkte först 1h löpning är ju lika mycket som 1h cykling så länge man inte bara hittar nedförsbackar men löpning är kanske bättre rent konditionsmässigt medans cykling är mer åt förbränning. Jag vet faktiskt inte, har inte läst på så mycket om ju cykling som träningsform. Köpte hoj för att det är bättre för knäna och roligareÄr det någon av er som har bra koll på hur pass bra träning det är att cykla MTB i jämförelse med t ex löpning?
Distanserna blir ju annorlunda, men som exempel, hur långt måste man cykla för att det ska motsvara 5 km löpning?
Min bild var från första riktiga cyklingen med nya cykeln, hade bara grovjusterat. Sitter högre nu.
Är det någon av er som har bra koll på hur pass bra träning det är att cykla MTB i jämförelse med t ex löpning?
Distanserna blir ju annorlunda, men som exempel, hur långt måste man cykla för att det ska motsvara 5 km löpning?
Det verkar som att några nerver eller något på ena handen hamnar i kläm när jag är ute och trampar. Så ringfingret, och ibland även lillfingret, på den handen domnar bort och fortsätter vara domnat även flera timmar efteråt. Jag har provat att justera styret för att om möjligt minska belastningen på den handen lite, men det har inte gett något resultat.
Nu funderar jag på om ett par handskar kanske skulle kunna hjälpa till att slippa problemet?
Det verkar som att några nerver eller något på ena handen hamnar i kläm när jag är ute och trampar. Så ringfingret, och ibland även lillfingret, på den handen domnar bort och fortsätter vara domnat även flera timmar efteråt. Jag har provat att justera styret för att om möjligt minska belastningen på den handen lite, men det har inte gett något resultat.
Nu funderar jag på om ett par handskar kanske skulle kunna hjälpa till att slippa problemet?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |