Nu släpps den efterlängtade Stora Eurotråden. Uppmärksamma användare noterade redan Smygpremiären igår kväll, Mr.Vain-tråden.
Efter mycket funderande så har de 10 bästa Eurolåtarna nominerats och nu skall en vinnare utses. Få trådar har redan innan de skapats ombetts bli Sticky, värt att notera.
Denna tråd tillägnas inte bara de som stod för sitt intresse i form av Euro, Suzuki Swift, Dax Vax och Adidasbyxor utan även er som likt mig aldrig erkände. Euron hade två allvarliga imageproblem på 90-talet, problem som effektivt höll dessa musikaliska genier borta från stora arenor som Globen, Ullevi och Stockholms Stadion. Det ena problemet var att få, om ens någon, ville associeras med baslådor i små japanska bilar som cirkulerade i förortscentrum. Det andra var att Euron ansågs som någon typ av ej kompatibel musikstil till Technon. Technon vann ju stort med sin mystik och underground-känsla. Dansen var ballare, festerna skummare, lasern dyrare - att då säga att det är inte Techno jag lyssnar på i min Walkman, det är Eurotechno var uteslutet.
Hur som helst, klockan är slagen.
De nominerade är:
[YOUTUBE-ID]Lk3lQRmIkoM[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]-Guqhnz4N38[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]_hvOOZUNDfo[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]keF1ph1zTAM[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]VXseHUrLR5g[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]eaGnXbqdjDU[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]nsCXZczTQXo[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]-JfEntnbyjw[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]vWgMnubJ4dQ[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]C9c5otT-RUA[/YOUTUBE-ID]
Och bonuslåten:
[YOUTUBE-ID]xcmBaRAj7FU[/YOUTUBE-ID]
Efter mycket funderande så har de 10 bästa Eurolåtarna nominerats och nu skall en vinnare utses. Få trådar har redan innan de skapats ombetts bli Sticky, värt att notera.
Denna tråd tillägnas inte bara de som stod för sitt intresse i form av Euro, Suzuki Swift, Dax Vax och Adidasbyxor utan även er som likt mig aldrig erkände. Euron hade två allvarliga imageproblem på 90-talet, problem som effektivt höll dessa musikaliska genier borta från stora arenor som Globen, Ullevi och Stockholms Stadion. Det ena problemet var att få, om ens någon, ville associeras med baslådor i små japanska bilar som cirkulerade i förortscentrum. Det andra var att Euron ansågs som någon typ av ej kompatibel musikstil till Technon. Technon vann ju stort med sin mystik och underground-känsla. Dansen var ballare, festerna skummare, lasern dyrare - att då säga att det är inte Techno jag lyssnar på i min Walkman, det är Eurotechno var uteslutet.
Hur som helst, klockan är slagen.
De nominerade är:
[YOUTUBE-ID]Lk3lQRmIkoM[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]-Guqhnz4N38[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]_hvOOZUNDfo[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]keF1ph1zTAM[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]VXseHUrLR5g[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]eaGnXbqdjDU[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]nsCXZczTQXo[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]-JfEntnbyjw[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]vWgMnubJ4dQ[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]C9c5otT-RUA[/YOUTUBE-ID]