Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Trots lite trängsel på banan var det en grymt rolig kväll på Falken. Kul att lite fler Gbg:are än vanligt hade tagit sig dit. :tummenupp

Det går numera att ringa till kanslit och boka en plats. :tummenupp

Det var skitkul att köra idag!!!

Att det var så enormt stor skillnad mot att köra gata hade jag inte kunnat tänka mig innan! Tyvärr blev det i sista passet som högerhanden började komma igång lite mer...:gnissla Jag var feg i körsättet, eller så var det bara ovana att det gick att gasa betydligt mer än vad jag kunde tro...

Jag har alltid haft det svårare att lägga ner hojen åt höger, men efter en timmes körning med nästan ENBART högerkurvor börjar det att lösa sig :)

Bankörning kommer det att bli mer av :tummenupp

Mitt nya bakdäck är inte så nytt längre :gråta
 

Bifogat

  • DSC00431 - Kopia.JPG
    DSC00431 - Kopia.JPG
    155.4 KB · Visningar: 56
  • pysch.jpg
    pysch.jpg
    87.4 KB · Visningar: 51

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Det var skitkul att köra idag!!!

Att det var så enormt stor skillnad mot att köra gata hade jag inte kunnat tänka mig innan! Tyvärr blev det i sista passet som högerhanden började komma igång lite mer...:gnissla Jag var feg i körsättet, eller så var det bara ovana att det gick att gasa betydligt mer än vad jag kunde tro...

Jag har alltid haft det svårare att lägga ner hojen åt höger, men efter en timmes körning med nästan ENBART högerkurvor börjar det att lösa sig :)

Bankörning kommer det att bli mer av :tummenupp

Mitt nya bakdäck är inte så nytt längre :gråta

Akta dig! Det är beroendeframkallande :)
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Det var kul, men jag tyckte det var roligare förra året när jag körde där med min förra hoj. Den var ju lite tyngre med lite mer kraft på låga varv. Falkenberg kanske passar bättre för en tusenkubikare? Kör man 600 eller 750 så kanske man har mer skoj på en mer teknisk bana eller vad tror ni?
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
e det nån som ska åka idag runt 19 - 1930
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Det var kul, men jag tyckte det var roligare förra året när jag körde där med min förra hoj. Den var ju lite tyngre med lite mer kraft på låga varv. Falkenberg kanske passar bättre för en tusenkubikare? Kör man 600 eller 750 så kanske man har mer skoj på en mer teknisk bana eller vad tror ni?

Kan jag nog inte hålla med om. Du vill ju ha så lätt hoj som möjligt. En 600 är ofta mer optimal än 1000cc på bana. Många tror det går långsammare med 600:a men ofta är det inte så.

I 750:in har du tillräckligt med effekt för att hänga med 1000cc på rakorna också.
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Kan jag nog inte hålla med om. Du vill ju ha så lätt hoj som möjligt. En 600 är ofta mer optimal än 1000cc på bana. Många tror det går långsammare med 600:a men ofta är det inte så.

I 750:in har du tillräckligt med effekt för att hänga med 1000cc på rakorna också.

Ja jo kraften är det inget fel på, men det jag tycker är roligast med min nya hoj är att gå från nedlägg åt höger till nedlägg åt vänster snabbt och tvärt om. Alltså snabba manövreringar är kul. Och Falkenberg har ju mest ganska långa, svepande kurvor. Med min förra hoj så kändes det som att den passade väldigt bra till detta, men nu är det roligare med skarpare böjar av någon anledning. Inte helt lätt att förklara.
 
Last edited:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Idag åker badbrallorna med!

Förslag på badplats?

Sjön vid inserosvägen brukar funka bra :) Hällingsjön??
Badplatsen kan va lätt o missa om man kör för fort, parkeringen ligger när man har sjön på vänster sida en bit innan man kör över den lilla bron.
 

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade
Sjön vid inserosvägen brukar funka bra :) Hällingsjön??
Badplatsen kan va lätt o missa om man kör för fort, parkeringen ligger när man har sjön på vänster sida en bit innan man kör över den lilla bron.

Och det är kvällssol där!

Men det har blivit dom vägarna varje gång det senaste, det hade varit skoj att åka åt ett annat håll.
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Akta er för Västra Ingsjön (den som ligger vid Inserosvägen som ni pratar om). Senast idag stod det i GP att den är förgiftad eftersom de läcker farliga ämnen när de övar brandsläckning på Landvetter flygplats. Man kan givetvis bada där men drick inte vattnet.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top