Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

freewe

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
1995, Kawasaki ZZR1100
Jag kommer också!

Vem vet, kanske sista söndan med fint väder :(

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Snabbrapport ifrån dagen.

Jag har fått en ny kompis Björn.

Sen till det mer tråkiga,en avåkning på väg hem Peter och hans flickvän körde av i en kurva,dock i låg fart.

Bägge fick åka abmbulans och enl mitt intryck(har ingen info hur det gick på sjukhuset) så hade dom inte några livshotande skador.

Om du läser detta Peter så är hojen ok under rådande förutsättningar,jag körde den upp ifrån ängen och allt tycks vara ok bortsett ifrån plast,tank och smårepor.
Gaffel,framfälg osv ser rakt ut och det verkar som toppkåpan fick den största smällen.

Den läckte inte olja och startade på första försöket,jag hjälpte till att lasta den på bärgaren och dom kommer köra den till Yamahacenter i morgon bitti.

Hoppas allt gick bra med er och att ni kryar på er.

Också ett stort tack till alla som var där och till "customkillarna" som ställde upp och vinkade trafik och var allmänt behjälpliga.

Mvh Claes aka Långa Farbron.

Last edited:

Skorpan

Guest
Långa farbron skrev:
Snabbrapport ifrån dagen.

Jag har fått en ny kompis Björn.

Sen till det mer tråkiga,en avåkning på väg hem Peter och hans flickvän körde av i en kurva,dock i låg fart.

Bägge fick åka abmbulans och enl mitt intryck(har ingen info hur det gick på sjukhuset) så hade dom inte några livshotande skador.

Om du läser detta Peter så är hojen ok under rådande förutsättningar,jag körde den upp ifrån ängen och allt tycks vara ok bortsett ifrån plast,tank och smårepor.
Gaffel,framfälg osv ser rakt ut och det verkar som toppkåpan fick den största smällen.

Den läckte inte olja och startade på första försöket,jag hjälpte till att lasta den på bärgaren och dom kommer köra den till Yamahacenter i morgon bitti.

Hoppas allt gick bra med er och att ni kryar på er.

Också ett stort tack till alla som var där och till "customkillarna" som ställde upp och vinkade trafik och var allmänt behjälpliga.

Mvh Claes aka Långa Farbron.
NEEEEEEJ,jävla skit då :(
var det långt efter att jag hade åkt iväg??
krya på er

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Skorpan skrev:
NEEEEEEJ,jävla skit då :(
var det långt efter att jag hade åkt iväg??
krya på er

Ja det var tyvärr på väg hem strax utanför Sätila.

En lömsk kurva efter ett krön,både jag och Nielsen höll på att glida ut i kanten när vi körde igenom den.

Mitt intryck av olyckan efteråt (såg den inte) är att Peter bromsade föredömligt (inga bromspår,dvs inga låsta hjul) och hade det inte varit för att dom träffade taggtråden så hade dom stannat mitt på ängen,av längden på spåret i diket och skicket på hojen efteråt så kan det inte gått speciellt fort.

Majoren

Torpedmatros
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
VFR800A 2005
Trist med avåkningar :(

Någon som har lust att köra lite på tisdag? Är ledig efter 12:30.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Långa farbron skrev:
Ja det var tyvärr på väg hem strax utanför Sätila.

En lömsk kurva efter ett krön,både jag och Nielsen höll på att glida ut i kanten när vi körde igenom den.

Mitt intryck av olyckan efteråt (såg den inte) är att Peter bromsade föredömligt (inga bromspår,dvs inga låsta hjul) och hade det inte varit för att dom träffade taggtråden så hade dom stannat mitt på ängen,av längden på spåret i diket och skicket på hojen efteråt så kan det inte gått speciellt fort.

Usch tråkigt att höra!
Hoppas det gick bra med de inblandade.. :(

Bodin

Kakmonstret é med MIG!!
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
GiXXer -02
Hejsan!!

Någon som hört mera om hur det gick för dem igår kväll?
Vad heter Peter här ute på forumet? Har ett gäng bilder därutifrån, om han nu vill ha det arkiverat :gnissla

Det kunde ju slutat värre!

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Bodin skrev:
Hejsan!!

Någon som hört mera om hur det gick för dem igår kväll?
Vad heter Peter här ute på forumet? Har ett gäng bilder därutifrån, om han nu vill ha det arkiverat :gnissla

Det kunde ju slutat värre!

Jag skickade ett sms till peter i går kväll och fick följade svar i morse

"Hej oskar jodå jag mår helt ok. Tjejen mår också bra fast hon har mycket ont i en fot och bröstkorgen. Vi har fått stanna på sjukan över natten och kommer hem idag. Tack så mycket för all hjälp, vi är verkligen tacksamma! Jag kan ringa och prata lite senare. /peter"

Så summa sumarum dom hade ett jävla flyt trasigplast lite taggtråd och en mörbultad passagerare.

Trist när det händer men ändå sköt att det går bra när det går illa :va

Mv. Oskar

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
Skönt att höra att det inte gick värre!

Fick höra om olyckan igår kväll just som jag satt och var nöjd med att
årsdagen sen min krasch förlöpt utan incidenter.

Till Peter och flickvän önskar jag en snabb återhämtning och att ni båda snart är uppe på hoj igen!

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
En stor stark
Va ett lite tråkigt slut på en annars perfekt dag på hojjarna, men viktigast är att alla mår bra under omständigheterna. Hoppas ni blir bättre illa kvickt både Peter o Flickvän. :pannkyss
O som sagt kurvan är lite lurig, ser ut som den går rakt fram innan krönet så man blir lite överraskad när den svänger.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Hej alla! Vi är hemma från sjukan nu, dom ville ju behålla tjejen över natten för observation. Allt är bara bra med oss, tyvärr gick det ju inte riktigt lika bra för tjejen som för mig. Hon har fått någon fraktur på revbenen och har drämt i foten ordentligt, men annars är hon hel. Jag verkar bara ha sträckt ena benet lite men det känns mycket bättre idag :tummenupp
Trötta som faen e vi så efter det här inlägget så ska jag sova lite.

Kommer inte ihåg så mycket av exakt vad som hände när vi vurpa. Vet att jag försökte vad jag kunde för att bromsa men hamnade i gruset så därför siktade jag på ängen. Tror vi gick omkull när hojen tog i taggtråden sen blev allt svart och jag vet att jag flög runt en del.

Jag är jävligt glad att det slutade som det gjorde, så mycket bättre kunde det inte ha gått...bara värre...

Kul att man startar första rundan med er med en vurpa...stärker självförtroendet..haha!! :hihi

Jag vill tacka alla som var med och hjälpte till, det var helt suveränt! Vet inte vad jag hade tagit mig till om jag hade varit själv.

Är väl slutkört för den här säsongen, får ta nya tag till våren igen.

Tack än en gång!

Mvh
Peter o Malena

Mi-Ni

Ny medlem
Gick med
8 May 2005
Hoj
CBR 600F
$noop skrev:
Kul att man startar första rundan med er med en vurpa...stärker självförtroendet..haha!! :hihi

Mvh
Peter o Malena

Krya på er!!
Ni får dyka upp på kommande fika/fest-tillfällen istället!! :banana

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
$noop skrev:

Jag vill tacka alla som var med och hjälpte till, det var helt suveränt! Vet inte vad jag hade tagit mig till om jag hade varit själv.

Tack än en gång!

Mvh
Peter o Malena

Skönt att det gick bra med er ,blev lite kall när jag hade vänt tillbaka och såg folket och hojen alldels i jämte stolpen.

Tänkte ....nu blire tråkigt..... :(

Sen om du tycker att det är lite pinsamnt att kört av vägen så kan vi nog alla berätta både en och flera pinsammare historier.
(Fråga Mary om jag får låna hennes hoj)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...