NEEEEEEJ,jävla skit dåLånga farbron skrev:Snabbrapport ifrån dagen.
Jag har fått en ny kompis Björn.
Sen till det mer tråkiga,en avåkning på väg hem Peter och hans flickvän körde av i en kurva,dock i låg fart.
Bägge fick åka abmbulans och enl mitt intryck(har ingen info hur det gick på sjukhuset) så hade dom inte några livshotande skador.
Om du läser detta Peter så är hojen ok under rådande förutsättningar,jag körde den upp ifrån ängen och allt tycks vara ok bortsett ifrån plast,tank och smårepor.
Gaffel,framfälg osv ser rakt ut och det verkar som toppkåpan fick den största smällen.
Den läckte inte olja och startade på första försöket,jag hjälpte till att lasta den på bärgaren och dom kommer köra den till Yamahacenter i morgon bitti.
Hoppas allt gick bra med er och att ni kryar på er.
Också ett stort tack till alla som var där och till "customkillarna" som ställde upp och vinkade trafik och var allmänt behjälpliga.
Mvh Claes aka Långa Farbron.
Skorpan skrev:NEEEEEEJ,jävla skit då
var det långt efter att jag hade åkt iväg??
krya på er
Långa farbron skrev:Ja det var tyvärr på väg hem strax utanför Sätila.
En lömsk kurva efter ett krön,både jag och Nielsen höll på att glida ut i kanten när vi körde igenom den.
Mitt intryck av olyckan efteråt (såg den inte) är att Peter bromsade föredömligt (inga bromspår,dvs inga låsta hjul) och hade det inte varit för att dom träffade taggtråden så hade dom stannat mitt på ängen,av längden på spåret i diket och skicket på hojen efteråt så kan det inte gått speciellt fort.
Bodin skrev:Hejsan!!
Någon som hört mera om hur det gick för dem igår kväll?
Vad heter Peter här ute på forumet? Har ett gäng bilder därutifrån, om han nu vill ha det arkiverat
Det kunde ju slutat värre!
$noop skrev:Kul att man startar första rundan med er med en vurpa...stärker självförtroendet..haha!!
Är väl slutkört för den här säsongen, får ta nya tag till våren igen.
Mvh
Peter o Malena
$noop skrev:Kul att man startar första rundan med er med en vurpa...stärker självförtroendet..haha!!
Jag vill tacka alla som var med och hjälpte till, det var helt suveränt! Vet inte vad jag hade tagit mig till om jag hade varit själv.
Är väl slutkört för den här säsongen, får ta nya tag till våren igen.
Tack än en gång!
Mvh
Peter o Malena
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|