Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
Blev en rejäl vurpa ner i diket på Fjäråsvägen (Lygnern) idag, hojen mår inget vidare men för mig gick det väldigt bra -efter omständigheterna., sitter hemma mörbultad men inget som var av. Kunde köra hem hojen själv. Jag får tacka alla gubbar som va med och hjälpte till, aldrig träffat er innan men ni tog hand om mig på ett föredömligt sätt, Tack!
Läxan vi lärde oss idag är att aldrig slå av på gasen i en kurva (även om den inte riktigt såg ut som man tänkt sig :huvet)
Vi ses på vägarna (när skaderegleraren sagt sitt) !

skönt att det "gick" bra trots omständigheterna..

Bara att slicka såren och vara tacksamma att man har en försäkring.

Har du varit på akuten ?
Om inte, ta dig dit och dokumentera skador osv som du ådragit dig.. Även fast det inte syns/känns nu så kan det komma i efterhand och för att slippa tjöt från f-bolaget så bör det göras samma dag!
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Blev en rejäl vurpa ner i diket på Fjäråsvägen (Lygnern) idag, hojen mår inget vidare men för mig gick det väldigt bra -efter omständigheterna., sitter hemma mörbultad men inget som var av. Kunde köra hem hojen själv. Jag får tacka alla gubbar som va med och hjälpte till, aldrig träffat er innan men ni tog hand om mig på ett föredömligt sätt, Tack!
Läxan vi lärde oss idag är att aldrig slå av på gasen i en kurva (även om den inte riktigt såg ut som man tänkt sig :huvet)
Vi ses på vägarna (när skaderegleraren sagt sitt) !

Fiffan va gött ändå!! :tummenupp
Gasavslag=kortare fjädring :näsblod
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
Blev en kanonsväng idag, trots att Johan inte va vattentät och andra hade glidit in i "audi mode" på grund av molnen. tack sven666 för lektionen i hur man tuktar en Ninja ;)

Ser fram emot fler turer o lektioner framöver

lite sen pga midsommar men tack själv för turen!, blev ju kanonväder bara man kom utanför gbg :tummenupp
får ta en svängom nu i veckan om det passar nån kväll.

Larsson> trist med vurpa, men det är sånt som händer, bara att ge sig på't igen :)
 

Chiva

Not like the rest....
Gick med
20 Oct 2010
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -01
Blev en rejäl vurpa ner i diket på Fjäråsvägen (Lygnern) idag, hojen mår inget vidare men för mig gick det väldigt bra -efter omständigheterna., sitter hemma mörbultad men inget som var av. Kunde köra hem hojen själv. Jag får tacka alla gubbar som va med och hjälpte till, aldrig träffat er innan men ni tog hand om mig på ett föredömligt sätt, Tack!
Läxan vi lärde oss idag är att aldrig slå av på gasen i en kurva (även om den inte riktigt såg ut som man tänkt sig :huvet)
Vi ses på vägarna (när skaderegleraren sagt sitt) !

Gubben du hade änglavakt....hoppas det gick bra att ta sig hem iaf... Hoppas det löser sig med försäkringbolaget och att du är tillbax på vägen snart igen :yoparty
 

Chiva

Not like the rest....
Gick med
20 Oct 2010
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -01
Hur många har semester v28 och är sugna på att köra lite längre än Marks Kommun???
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
jag har semester vecka 28 ;)
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
köra ikväll någon?

ska nog ändå tvätta min hoj på jobbet så kan likagärna skita ner den lite innan :tummenupp eventuella medåkare får såklart tvätta sina hojar med.
 

DucceMonster

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2010
Ort
Mölndal
Hoj
2002 Ducati Monster 900 I.E Dark
kan åka förbi sätila om du vill :) fin väg ditut.

ska vi spika GP vid 17:30 då?

skulle tro att jag är vid sätila macken (preem tror jag bestämt att det är) runt 18:15-30 tiden. Slutar jobbet vid 17, så måste hem å skifta kläder å sen köra bilen dit.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top