Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Låter som en god iden,men skall man vara ärlig så blir det ju oftast ganska mycket prata på dom vanliga åkningarna (läs mer än åka emellanåt)

Men jag som är gammal och lite rostig skulle kunna tänka mig en fikatur.

Proudfoot

Proudfoot
Gick med
7 May 2006
Hoj
Suzuki GSX1100F
Tja jag trotte att det inte fanns nått intresse för så att sägandes vanlig åkning :hihi trodde aldrig att det skulle svaras så fort. nä jag tänker på den typ av åkning ni vet som är att (tja vad skall man säga) det går undan utan risker för kortet. För i början på 80 talet då det var kawa 500 tvåtakt som var sporthoj "Supergarv" så åkte man ofta i klunga höll i hop maxade på så vis att första höll utkik sista höll utkik samt att tempot inte var högre än att långsamaste hände med. (jag låvar det gick inte så långsamt.. :3freak ) Man tog en runda på 10 till 15 mil med en redig fika i mitten och bytte erfaren heter. Hur man tog den och den kurvan bäst åsåvidare..

Har ni intresse så varför inte. Låt tjejerna hänga med på bönpallen så dom får lite kul också eller killarna om det är tjejer som kör eller så what..

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Det är ungefär det normala upplägget på en vanlig åkning,dock kör merparten av tjejerna själva och dom är fan inte pigga på att släppa upp någon på bönpallen :hihi

Johan_Wi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
Kawa ZRX 1100 och "Kinamoto"
Låter mycket intressant med en tur i lagom tempo där en vanlig dödlig hinner med...

Jag tror att många skulle vara intresserade!

/ Mvh Johan

Proudfoot

Proudfoot
Gick med
7 May 2006
Hoj
Suzuki GSX1100F
:D Det är synd fler frästa behövs. Frågan är om man kan då göra denna tråd till en samling så att alla kan se när det är dags att åka på tur ? Själver måste jag säga att jag är mc klubblös förr var jag med i Göteborgs Prima men det är nu mer en klubb för fika utan åka verkar det som. Och åka är ju intresset, annars hade man nog nöjt sig med hästarna.. :)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Proudfoot skrev:
2261139 :D Det är synd fler frästa behövs. Frågan är om man kan då göra denna tråd till en samling så att alla kan se när det är dags att åka på tur ? Själver måste jag säga att jag är mc klubblös förr var jag med i Göteborgs Prima men det är nu mer en klubb för fika utan åka verkar det som. Och åka är ju intresset, annars hade man nog nöjt sig med hästarna.. :)

Bara å göra detta till en sådan tråd! :tummenupp

Proudfoot

Proudfoot
Gick med
7 May 2006
Hoj
Suzuki GSX1100F
Tja då är det väll bara att börja, När var hur det är alltid frågan. Alla cycklar är hjärligt välkomna även om det kan bli tuft för stelbenta chopprar men jag tror inte dom finns inne på sporthoj.com. Jag har en polare som har en och han brukar klaga om sträckan blir längre än fyra mil och om den dessutom är förlagd på små vägar.. Kom med förslag brödrer och systrar..

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Hoj
H-D FXSTB
Förstår inte riktigt grejen med en åka tråd till, de åkningar som är har funkat bra alla gånger jag varit med, grejen är att alla kör i sitt tempo sen väntar de som vill köra fortare in de som vill köra saktare har funkat på alla körningar hittils så jag ser inte riktigt problemet.
Och fikas görs det väl alltid rejält eller är jag ute och snurrar :va

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
På alla åkningar som jag har varit så har dom snabbaste alltid väntat in dom långsammaste. Folk som övningskör hänger i samma sväng som supersporthojarna och dom kan alla fika och prata med varann.

För att slippa ta bort, så slänger jag ihop den här tråden med den andra "åk-tråden".

F.ö. är jag rätt säker på att man oavsett hoj får hänga med motard-maffian oxå, så en tredje åktråd känns onödig.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Mark skrev:
2262894 ......

F.ö. är jag rätt säker på att man oavsett hoj får hänga med motard-maffian oxå, så en tredje åktråd känns onödig.

Bara å hänga på oss motarder om ni vill.....i söndags hade vi en Repsol-blade med oss! :D :tummenupp

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Proudfoot skrev:
2261139 :D Det är synd fler frästa behövs. Frågan är om man kan då göra denna tråd till en samling så att alla kan se när det är dags att åka på tur ? Själver måste jag säga att jag är mc klubblös förr var jag med i Göteborgs Prima men det är nu mer en klubb för fika utan åka verkar det som. Och åka är ju intresset, annars hade man nog nöjt sig med hästarna.. :)

:va Vilket år va du med i gbg prima?

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
kosz skrev:
2262736 Förstår inte riktigt grejen med en åka tråd till, de åkningar som är har funkat bra alla gånger jag varit med, grejen är att alla kör i sitt tempo sen väntar de som vill köra fortare in de som vill köra saktare har funkat på alla körningar hittils så jag ser inte riktigt problemet.
Och fikas görs det väl alltid rejält eller är jag ute och snurrar :va

när det gäller farten så håller jag med dig ..
vissa gånger så har jag varit på .
gasat efter ordentligt dom som har gasat .å andra gånger så har jag nästan legat sist i klungan :hihi , men det e ingen som klagar alla väntar så fint .
ALLA KÖR EFTER SITT EGNA TEMPO DET E DET VIKTIGASTE :fakta :fakta :fakta

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Stomdal skrev:
2263494 Är sugen på att åka med nån gång. När är nästa körning?

alltid under helgerna blir det runt 12 tiden på gp ..götaplatsen.
om inte nåt annat sägs i denna tråden

Bauen

72# Sladdar över allt med noll koll
Gick med
27 Jan 2006
Hoj
(Förra Ex:et R-1:a) Nu: Honda xr-650..
zajtar skrev:
2269422 alltid under helgerna blir det runt 12 tiden på gp ..götaplatsen.
om inte nåt annat sägs i denna tråden
Motarder kl 13:30 på Lördagar.. :yoparty :yoparty . Ha kul när ni kör där ute.. :yoparty

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jag kanske också vågar mig dit idag, ska bara montera på backspeglarna först :).

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin