Stora Mellanösterntråden

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Känner du till begreppet Pallywood?
Självklart.


Samtidigt kan man konstatera historiskt att om det dör en israel så dör det minst 20 palestinier statistiskt. Israel fortsätter att sno mark på Västbanken..... Och har nu i princip totalt skövlat Gaza. När Israels attacker slutat och det blir "fred" igen så kommer det definitivt MINST ta 15 år att bygga upp Gaza igen. MINST! Lägg därtill hur många döda som helst. Hur lång tid kommer det ta att "återuppbygga" Israel? Inte en sekund..... Inte en enda byggnad skadad i Israel mig veterligen. Övervåldet är fruktansvärt. Varför inte media konstaterar att Israel dödade nästan 20 BARN på Västbanken enbart i Augusti förra året är tragiskt. För det hände. Och liknande grejor har hänt mest hela tiden sedan -48. Gaza/Västbanken har rätt att försvara sig...... Men det tycker ju inte du. Samma rättigheter känns väl ändå som en rimlig grej va?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Självklart.


Samtidigt kan man konstatera historiskt att om det dör en israel så dör det minst 20 palestinier statistiskt. Israel fortsätter att sno mark på Västbanken..... Och har nu i princip totalt skövlat Gaza. När Israels attacker slutat och det blir "fred" igen så kommer det definitivt MINST ta 15 år att bygga upp Gaza igen. MINST! Lägg därtill hur många döda som helst. Hur lång tid kommer det ta att "återuppbygga" Israel? Inte en sekund..... Inte en enda byggnad skadad i Israel mig veterligen. Övervåldet är fruktansvärt. Varför inte media konstaterar att Israel dödade nästan 20 BARN på Västbanken enbart i Augusti förra året är tragiskt. För det hände. Och liknande grejor har hänt mest hela tiden sedan -48. Gaza/Västbanken har rätt att försvara sig...... Men det tycker ju inte du. Samma rättigheter känns väl ändå som en rimlig grej va?
Läs inlägg ett, svaret på dina frågor finns där. 😘
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Självklart.


Samtidigt kan man konstatera historiskt att om det dör en israel så dör det minst 20 palestinier statistiskt. Israel fortsätter att sno mark på Västbanken..... Och har nu i princip totalt skövlat Gaza. När Israels attacker slutat och det blir "fred" igen så kommer det definitivt MINST ta 15 år att bygga upp Gaza igen. MINST! Lägg därtill hur många döda som helst. Hur lång tid kommer det ta att "återuppbygga" Israel? Inte en sekund..... Inte en enda byggnad skadad i Israel mig veterligen. Övervåldet är fruktansvärt. Varför inte media konstaterar att Israel dödade nästan 20 BARN på Västbanken enbart i Augusti förra året är tragiskt. För det hände. Och liknande grejor har hänt mest hela tiden sedan -48. Gaza/Västbanken har rätt att försvara sig...... Men det tycker ju inte du. Samma rättigheter känns väl ändå som en rimlig grej va?
Fjorton ämnen i ett som vanligt. 😅
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Självklart.


Samtidigt kan man konstatera historiskt att om det dör en israel så dör det minst 20 palestinier statistiskt. Israel fortsätter att sno mark på Västbanken..... Och har nu i princip totalt skövlat Gaza. När Israels attacker slutat och det blir "fred" igen så kommer det definitivt MINST ta 15 år att bygga upp Gaza igen. MINST! Lägg därtill hur många döda som helst. Hur lång tid kommer det ta att "återuppbygga" Israel? Inte en sekund..... Inte en enda byggnad skadad i Israel mig veterligen. Övervåldet är fruktansvärt. Varför inte media konstaterar att Israel dödade nästan 20 BARN på Västbanken enbart i Augusti förra året är tragiskt. För det hände. Och liknande grejor har hänt mest hela tiden sedan -48. Gaza/Västbanken har rätt att försvara sig...... Men det tycker ju inte du. Samma rättigheter känns väl ändå som en rimlig grej va?
Har det någonsin funkat med den argumentationstekniken? Hat och bombardemang, en aldrig sinande ström av samma, med viss variation. Jag menar om du faktiskt har övertygat någon och de har klart och koncist medgivit att den/de har bytt ståndpunkt efter dina övertygande argument?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Och jag menade precis allt jag skev i inlägget. Tro inte för en sekund att jag inte menar allvar!!
Skärp dig.
Alltså, det blir förvirrande med dubbelnegationer men ffa, samla ihop dig, sluta veva och sluta skrik.
Det här är varken värdigt eller rimligt.
”//J”
Vafalls?

Edit;
Fel av mig. Hade glömt vad initialen ”J” stod för. T o m förväxlat nsmnet, inte personen.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
VIll också uppmana Hell / Birger H att ge upp självmant eller arbeta på sitt tålamod att argumentera och inte uttrycka hatiska inlägg och i princip be om om permanent banning.

Ni alla här har helt olika ståndpunkter och ni kommer inte övertyga den andra parten vad ni än säger.

Ber också er att inte onödigt trigga varken Hell eller andra för att ni är duktiga på ordlekar.
 

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Verkligen moget svar av en vuxen människa. Som själv gnäller till moderator om någon säger något. Är du lika trevligt mot dina elever i skolan?
Vilka elever i vilken skola? Tror du att jag jobbar som lärare?

Hänvisa till ett inlägg där han uttrycker sina tankar och tänker att det är FAKTA gällande Palestina/Israel? Snubben tror ju på allvar att Gaza/Västbanken tillhör Israel. Om man är så faktaresistent så bör man nog hålla sig borta från att uttala sig. Inte svara på inlägg utan enbart komma med fjanterier? ”Fjorton ämnen i ett som vanligt….” Mig veterligen har inte en enda byggnad skadats i Israel. Mig veterligen finns det väldigt få oskadade byggnader kvar i Gaza. Att vara så blind att man inte ser förödelsen. Att kallt fråga vart media får alla gråtande kvinnor ifrån? Varför reagerar inte du på det?



Journalister har dött i Gaza, sjukhuspersonal har dött i Gaza förutom så många oskyldiga civila att man idag faktiskt inte vet hur många dom är…… Israel själva har bevisligen haft ihjäl många av dom som tillfångatogs av Hamas under sina bombardemang mot Gaza. Övervåldet är som vanligt groteskt. Att inte se det? FN har konstaterat att det MINST kommer ta 15 år att återuppbygga Gaza. Hur lång tid kommer det ta att återuppbygga Israel? Inte en enda jävla sekund.
 

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
VIll också uppmana Hell / Birger H att ge upp självmant eller arbeta på sitt tålamod att argumentera och inte uttrycka hatiska inlägg och i princip be om om permanent banning.

Ni alla här har helt olika ståndpunkter och ni kommer inte övertyga den andra parten vad ni än säger.

Ber också er att inte onödigt trigga varken Hell eller andra för att ni är duktiga på ordlekar.
VIll också uppmana Hell / Birger H att ge upp självmant eller arbeta på sitt tålamod att argumentera och inte uttrycka hatiska inlägg och i princip be om om permanent banning.

Ni alla här har helt olika ståndpunkter och ni kommer inte övertyga den andra parten vad ni än säger.

Ber också er att inte onödigt trigga varken Hell eller andra för att ni är duktiga på ordlekar.
Du bör nog kraftigt varna Marcus för hans självgoda, spydiga och direkt faktaresistenta inställning också. Gör det. Det han skrivit om Tammer etc. Som jag ser det bör du hota med att permanent banna Marcus också. Eller är det samma nu som när du tillät dina favoriter här att mobba och vräka ur sig sexistisk skit mot min fru som du bannade? Regler ska gälla alla. JAG vill ha en ursäkt av Marcus. Det räcker nu.

Nu har jag fått ett meddelande från Ulvhamne. På engelska konstigt nog.
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Du bör nog kraftigt varna Marcus för hans självgoda, spydiga och direkt faktaresistenta inställning också. Gör det. Det han skrivit om Tammer etc. Som jag ser det bör du hota med att permanent banna Marcus också. Eller är det samma nu som när du tillät dina favoriter här att mobba och vräka ur sig sexistisk skit mot min fru som du bannade? Regler ska gälla alla. JAG vill ha en ursäkt av Marcus. Det räcker nu.

Nu har jag fått ett meddelande från Ulvhamne. På engelska konstigt nog.
Jag har läst ifatt tråden och kan bara säga - lugna ned dig.
OCH...du bör lyssna på en moderator.

Jag vill läsa om Mellanöstern i tråden, inte en massa trams.
 

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Jag har läst ifatt tråden och kan bara säga - lugna ned dig.
OCH...du bör lyssna på en moderator.

Jag vill läsa om Mellanöstern i tråden, inte en massa trams.

Då bör du läsa det jag, Tammer etc skriver. Det ger en mer sanningsenlig bild av det som hänt och händer i regionen än vad andra här tror och hävdar. Förstår du att Israel på sistone faktiskt trappat upp anfallen mot Gaza? Senast igår bombade man en av FN’s skolor. Hur många skadade/bombade byggnader finns det i Israel? Ingen, mig veterligen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Då bör du läsa det jag, Tammer etc skriver. Det ger en mer sanningsenlig bild av det som hänt och händer i regionen än vad andra här tror och hävdar. Förstår du att Israel på sistone faktiskt trappat upp anfallen mot Gaza? Senast igår bombade man en av FN’s skolor. Hur många skadade/bombade byggnader finns det i Israel? Ingen, mig veterligen.
Det var en del som blev skadade i Hamas raketattack 2023, den där terrorattacken som startade det här kriget.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Då bör du läsa det jag, Tammer etc skriver. Det ger en mer sanningsenlig bild av det som hänt och händer i regionen än vad andra här tror och hävdar. Förstår du att Israel på sistone faktiskt trappat upp anfallen mot Gaza? Senast igår bombade man en av FN’s skolor. Hur många skadade/bombade byggnader finns det i Israel? Ingen, mig veterligen.
Tack vare Israels iron dome finns det väldigt få skadade byggnader i Israel.

Däremot så har Hamas och deras folkmobb skjutit raketer mot Israel i stort sett 24/7/365 sedan Gaza blev ett ”självständigt” område, dvs när Hamas upprättade militärdiktatur där.

Jag har själv varit på plats 14 km från Gaza när man från palestinsk sida släppte hundratals brandbomber in i Israel med hjälp av drakar, det var ingen trevlig inramning till den konsert vi gjorde. Gaza, som förutom vatten och energi från Israel även försörjdes med sjukvård. Hamas vill ju förstås ha konflikt och förstör då de relationer som mödosamt byggts upp mellan de arabiska dåraktigheterna.

I denna fråga är det enkelt: ge Israel varaktig fred (innebär att Iran mfl också måste ge upp sin linje), inför demokrati och ställ samtliga terrorister inför rätta samt lämna tillbaka all eventuell gisslan och/eller kvarlevor.

Israel - som är en demokrati - kommer med stor sannolikhet att acceptera den tvåstatslösning de ALLTID har accepterat om det samtidigt innebär fred, handel och ett normalt liv. Dessutom skulle det politiska underlaget för de ultraortodoxa knäppgökarna minska och de skulle snarare bli mer normala även de.
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Då bör du läsa det jag, Tammer etc skriver. Det ger en mer sanningsenlig bild av det som hänt och händer i regionen än vad andra här tror och hävdar. Förstår du att Israel på sistone faktiskt trappat upp anfallen mot Gaza? Senast igår bombade man en av FN’s skolor. Hur många skadade/bombade byggnader finns det i Israel? Ingen, mig veterligen.
Hamas begick fruktansvärda brott som startade detta.
De har heller inte återlämnat de tillfångatagna.
Sluta se så ensidigt på detta.
Ja israel är inte utan skuld, men Hamas terrordåd kan man inte bortse ifrån!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det var en del som blev skadade i Hamas raketattack 2023, den där terrorattacken som startade det här kriget.
Ja men vad ska de där ut i öknen och dansa för, plus att rejvare vet man ju hur de är. Och små barn som skjuts i sina sängar, ja det är bara påhitt.

Jag tycker hela Mellanösternkonflikten ryms i denna film, kvinnan i blått hår är civil Israel, tjockisen i svart linne är Hamas, självaste Techno Viking är IDF, välvilliga killen i jeansjacka är USA.

 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Hamas begick fruktansvärda brott som startade detta.
De har heller inte återlämnat de tillfångatagna.
Sluta se så ensidigt på detta.
Ja israel är inte utan skuld, men Hamas terrordåd kan man inte bortse ifrån!
Israels ”skuld” i sammanhanget var ursprungligen att ha försvarat sig vid de oprovocerade anfallen från den samlade arabvärlden 1948. Och i åtföljande anfall från arabvärlden och omkringliggande stater - eftersom de förlorade krigen så har Israel följaktligen och i preventivt syfte ockuperat det land som de haft makt över.

Araberna spelade dumt spel, vann dumma priser.
 

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Det var en del som blev skadade i Hamas raketattack 2023, den där terrorattacken som startade det här kriget.

Mig veterligen träffade inte nån av dom raketerna byggnader. En av dom landade på mark tillhörande en israelisk militärbas. Den var väl närmast att träffa nåt över huvudet taget. I princip alla raketer blir nedskjutna. Vilket nog inte verkar vara så svårt då dom flesta raketer som avfyras är hemmabyggen i princip. Till skillnad från Israels högteknologiska bomber/raketer. Bifogar en bild på Gaza.

46ae2978858dde93724e4ab88a9c5ab1.jpg
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Israels ”skuld” i sammanhanget var ursprungligen att ha försvarat sig vid den provocerade anfallen från den samlade arabvärlden 1948. Och i åtföljande anfall från arabvärlden och omkringliggande stater - eftersom de förlorade krigen så har Israel följaktligen och i preventivt syfte ockuperat det land som de haft makt över.

Araberna spelade dumt spel, vann dumma priser.
Spot on.

Och allt snack om Gaza, de fick ju självstyre, hur förvaltade de det? Det här är vad en tvåstatslösning innebär i verkligheten.

From the river to the sea.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Mig veterligen träffade inte nån av dom raketerna byggnader. En av dom landade på mark tillhörande en israelisk militärbas. Den var väl närmast att träffa nåt över huvudet taget. I princip alla raketer blir nedskjutna. Vilket nog inte verkar vara så svårt då dom flesta raketer som avfyras är hemmabyggen i princip. Till skillnad från Israels högteknologiska bomber/raketer. Bifogar en bild på Gaza.

46ae2978858dde93724e4ab88a9c5ab1.jpg
Ja och det är naturligtvis förjäkligt. Men varför anföll de Israel överhuvudtaget?

Vi skall också lägga till att när israeliska övergrepp på civilbefolkningen sker - vilket beklagligtvis händer - så sker en rättsprocess där de skyldiga straffas. Det hyllas inte med fest på gatorna. Ytterligare en skillnad mellan demokratier och diktaturer.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Mig veterligen träffade inte nån av dom raketerna byggnader. En av dom landade på mark tillhörande en israelisk militärbas. Den var väl närmast att träffa nåt över huvudet taget. I princip alla raketer blir nedskjutna. Vilket nog inte verkar vara så svårt då dom flesta raketer som avfyras är hemmabyggen i princip. Till skillnad från Israels högteknologiska bomber/raketer. Bifogar en bild på Gaza.

46ae2978858dde93724e4ab88a9c5ab1.jpg
Låt mig då utbilda dig:

Första sökträffen. Det var fler byggnader och personer som träffades, och är du intresserad kan du leta reda på fler exempel.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top