spökrider skrev:man kan ju ta bort det fina racingstiftet och sätta dit ett steg mjukare än original. då blir stiftet lite varmare och det bränner bort sotet bättre
Öh, har han racestift så ligger nog problemet där..
spökrider skrev:man kan ju ta bort det fina racingstiftet och sätta dit ett steg mjukare än original. då blir stiftet lite varmare och det bränner bort sotet bättre
cRoC skrev:Öh, har han racestift så ligger nog problemet där..
cRoC skrev:Öh, har han racestift så ligger nog problemet där..
Lingonpoeten skrev:nej jag har inget racingstift... men det konstiga är ju att när man håller stiftet mot motorblocket så blir det ingen gnista! jag prövade tillochmed med ett helt nytt tändstift men kunde inte se några gnistor... altså måste det ha någonting att göra med själva tändningsanordningen... någon som har någon aning om det kan vara tändspole eller svänghjul eller kanske något helt annat? symtomen är ju att den inte tänder alls förrän man rullat den en bra bit och håller man den sen över 4000 varv brukar det inte vara några problem, bara man inte låter den gå på tomgång för då dör den! så när man väl kör tänder den alltså hela tiden bara den inte får för lågt varvtal... jag är ett enda stort frågetecken!!
ha det
cRoC skrev:Låter som tändspolen. Man ska kunna mäta på spolen och jämföra mätvärdena med dom från mekhandboken, sätt igång När du fått reda på vad det är så köp för guds skull inte nåt nytt. Skroten..
cRoC skrev:Offtopic: Innanför svänghjulet sitter en spole, och på ramen sitter en spole. Vilken är tändspole och vad heter den andra?! Har alltid kallat båda för tändspolar
XJ600N skrev:Jag skulle kolla så att kolvringen är hel precis som -PLM- säger, hade samma problem på min ns125f och då hade en bit utav kolvringen slagits av emot utblåsets kant och fick därmed för dålig kompression.
Lycka till och skriv vad felet var när du kommit på det
McFille skrev:Den på ramen är tändspolen, den på svänghjulet är en "magneto"...har glömt vad den kallas på svenska...
_PiErRe_ skrev:Jag känner igen de me ingen gnistra.. jag köpte en Tzr i strömstad och skulle köra den därifrån till uddevalla men så dog den efter typ 2mil men starta efter mycke om och men fast den gick knappt att köra.. kunde bara ligga i ca 100 på 5:ans växel på ungefär 7000rpm om man gasa så höll den på att dö och släppte man gasen dog den helt och så kördes den till munkedal där den sedan dog och ville inte gnistra mer så de blev kärra resten av vägen..
Men nu till problemet: vi strippa hela hojjen och mätte å mätte men inget fel hittades så vi tänkte att de e nog CDI boxen men ack va vi bedrog oss.. så vi fortsatte att köpa grejjer till den men utan resultat.. så när vi ändå va igång så köpte vi en komplett tändplatta fast den som va på hade bra värden men iaf så satte vi på den "nya"(vi köpte en beg tändplatta) så funka den igen utan problem....
// Pierre
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |