Stora regeländringar i F1 föreslås

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Jag skulle gilla att det blev tätare racing iaf, men å andra sidan ser jag aldrig på F1, det är helt enkelt inget att se tycker jag då man ju kan gissa på förhand vem som vinner.

Sen är det ju så tradigt att se på tv, jag antar att man ska se det på riktigt för att få nåt utbyte av det hela.

ITZHAK

Musikalernas Robin Hood
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Kulturraket
Det första regelutkastet skrevs ju i början av säsongen.
Jag tror att man tar lärdom av detta års körningar och möjligtvis reviderar vissa av de där hutlösa förslagen.
Än är det ju ganska mycket kvar av säsongen dock...
Men hastighetsbegränsningar sätts ju trots allt inte av biltillverkarna utan av baningenjörerna.

Knäppa jä*la FIA töntar! :kocko

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Silwer skrev:
Jag skulle gilla att det blev tätare racing iaf, men å andra sidan ser jag aldrig på F1, det är helt enkelt inget att se tycker jag då man ju kan gissa på förhand vem som vinner.

Sen är det ju så tradigt att se på tv, jag antar att man ska se det på riktigt för att få nåt utbyte av det hela.

Jag gillar att kolla på F1 på TV, men jag var ner i Monaco nu i år och såg mitt första GP live. Jävlar vilken skillnad det är! Vissa kurvor där jag skulle ha problem att leda runt hojen, klipper dessa gossar i 100 blås = respekt till förare och bil. :yoparty

Sedan när det gäller begränsningar i F1 som är föreslagna så är jag tveksam. F1 skall vara "the cutting edge" av vad biltillverkarna kan uppbringa.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Helt klart är detta ett steg bakåt. Jag har iochförsig inga problem med att dra ner på topphastigheterna.

Roligare vore ju om de sa att det är viss liter motorvolym med en maxstorlek på däck och en minimum vikt, max vingstorlek. Efter det så skulle det bara fritt fram.
Dynamiska fjädringar, antispinn/sladd/block, automatlådor/cvt drive, 4x4 drift osv osv.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha