Ser faktiskt ut som en Ekens "brandad" produkt, både på beskrivning och utseende.
Blev så trött på det här projektet, var inne i helvetet på jorden (Sova). Vilken vidrigt säljig miljö, dit borde man skicka nyliberala debattörer. Nåväl, stod inte ut med dem så stack till en trevligare liten butik i Stockholm. Bestämde mig i princip för en Ekens. Tiden gick och sedan ville jag känna på den igen och stack förbi en annan kedja, Sängjätten. De avrådde å det bestämdaste från Ekens eftersom jag har problem med ryggen, vilket har ingenting med säng att göra för övrigt - och de ville absolut sälja Viking. Man vet inte vad man skall tro, man blir så trött.
Helt klart är att sängbranschen är sjukt svår att greppa, och det är väl därför man kan ta betalt mellan 10,000 och 200,000 för en träram med fjädrar i, klädd med tyg.
Jag lutar åt Ekens men hittade t.ex. det här inlägget på Flashback, vilket förstås inte behöver betyda någonting, men man vill ju ändå känna på frågan :mingves
Jag hoppas att du inte köpte en ekens säng!
Det är dyra sängar av usel kvalitet, min är 5 år gammal och färdig för tippen.
Nerlegad i mitten och fjädrarna är helt slappa, nä jag är ingen tungviktare.
https://www.flashback.org/p50199614
Jag och sambom skaffade nån kontinentalsäng från jensen med riktigt sköna zoner. Jag minns inte alls vad den heter, men den kostade mer än vad jag någonsin tidigare gett för en säng. Men i gengäld är den också den skönaste sängen jag haft förmånen att sova i. Nackdelen är väl att jag pga det blivit kräsen, för förr kunde jag sova på/i vad fan som helst för sängar, men nu sover jag dåligt i skräpsängar.
Den kostade nånstans runt 30 000 pengar med.
Får kolla vad den heter när jag kommer hem.
Så jävla otymplig är jag inte
Självsäkerheten själv ber om råd? Vart är världen på väg...
Jag hjälpte min gamla mor (VIF) med ny säng för ett par år sedan och det blev kungsängen. Hon hade stora ryuggproblem men sov bra i denna för ~8000:- Det enda som fungerat innan var en Carpe Diem för 30'. Det imponerar inte på grannen men kvaliteten och komforten var det inget fel på. Som butik betraktat är de tråkiga då de kör Netonet-koncept och det inkluderar nivån på personalen.
Ang. ryggen så rekommenderar jag något så töntigt som skivstångspass på gym (inte lyfta skrot själv). Bra genomkörare utan att ha för hög belastning. Fick bort mina problem på tre månader.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|