stora ställ

dukeIIfbg

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2004
Hoj
KTM 950 SUMO
någon som vet vem som säljer ställ till oss som är lite större själv är ja 190cm o nästan 120kg tacksam för svar!! :tummenupp :tummenupp

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
dukeIIfbg skrev:
någon som vet vem som säljer ställ till oss som är lite större själv är ja 190cm o nästan 120kg tacksam för svar!! :tummenupp :tummenupp

I stort sett alla antar jag.
Halvarssons ställ finns normalt i storlek upp till 60, det lär räcka till alla gånger.
(Jag tror nog att 60 dessutom är stort). Storlek 58 eller så borde vara ganska lagom. Ett skinnställ skall sitta rejält tight första gångerna, det viktiga är att se till att längden är hyffsat ok, det finns vissa ledder som inte sträcks speciellt mycket.

Men åk ner till någon som säljer ställ och prova, som sagt, 58 eller 60 bör du garanterat kunna klämma in dig i. Efter ett tags användande kommer stället att sitta perfekt.

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
jag är 190cm lång och väger ca 100 jag får inte på mig ett 58 ställ pga för bred rygg och axlar..men om man aldrig rört en hantel så kanske det inte är nåt problem :arsele

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Halvarssons finns i vissa modeller upp till 60 men 58 räcker för mig som är 192 100+ problemet är möjligen att 58 inte är optimalt om man har stora benmuskler.(cyklist.nu)

Har du väldigt konstig kroppsform kan du ju alltid få ett skräddarsytt av halvarssons

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Jocke W skrev:
jag är 190cm lång och väger ca 100 jag får inte på mig ett 58 ställ pga för bred rygg och axlar..men om man aldrig rört en hantel så kanske det inte är nåt problem :arsele

Har hittills aldrig blivit beskylld för att vara smal över axlarna, men jag antar att det är relativt. Är du bredare över axlarna än vad överkroppen är lång så kanske du kan vända jackan 90 grader :)
Det skall sitta tight från början, det töjer sig rätt rejält, framförallt på bredden över axlarna. Köper du ett som sitter komfortabelt från början så har du köpt åtminstone ett nummer för stort.

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Tom skrev:
Har hittills aldrig blivit beskylld för att vara smal över axlarna, men jag antar att det är relativt. Är du bredare över axlarna än vad överkroppen är lång så kanske du kan vända jackan 90 grader :)
Det skall sitta tight från början, det töjer sig rätt rejält, framförallt på bredden över axlarna. Köper du ett som sitter komfortabelt från början så har du köpt åtminstone ett nummer för stort.

ska prova det där med att vända jackan :lol

jo jag vet att det ska sitta tajt..men jag fick hjälp av 2 polare och jag fick inte på mig det iallfall =)..men jag ska leta lite till...dessutom så är ju motardställen stör över axlar så man kan röra sig bättre har jag hört...sånt har jag inte provat än..

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Jocke W skrev:
ska prova det där med att vända jackan :lol

jo jag vet att det ska sitta tajt..men jag fick hjälp av 2 polare och jag fick inte på mig det iallfall =)..men jag ska leta lite till...dessutom så är ju motardställen stör över axlar så man kan röra sig bättre har jag hört...sånt har jag inte provat än..

Tänk på att det är stor skillnad på storlekar också. det är ju inte helt standardiserat, så en italiensk 58 kan vara som en halvarsson-48 ungefär.
Prova flera olika märken, så får du se att du säkert hittar något som passar.

J-P-T

Bla bla bla
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
525SX
Det går ju att få bla Gimoto och Nankai ställ skräddarsydda...och det kostar inte någon förmögenhet för det.

Roggocop

Du får vad du ger....
Gick med
27 May 2003
Hoj
Suzuki GSXR1000-09, Suzuki GSX1100EF-84, Suzuki GSR750-13
Jag är 196 cm lång och väger 104 kg. Jag har ett Dainese storlek 60.
Sitter helt ok...

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...