Storlek Berik

Andreas N

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Hoj
honda bobber
Tja!

Jag undrar lite hur stor skillnad det är storleksmässigt på Berik ställen jämfört med Alpinestars (båda 2-delat)?

Hade nämligen ett alpinestars strl 52 innan som var bra på längden men inte själva passformen. Duktig hängröv :)
Så frågan är ju om jag ska köra på strl 50 eller 52 på ett Berik ställ jag tänkte beställa ifrån fc-moto. Provade ett arlen ness strl 50 som var lite kort i armarna. Så ni som kör Berik ställ, tell me :)

Jag är för övrigt 182 på 73kg.

BOMBO

Fullt ös
Gick med
16 Sep 2009
Hoj
ktm 990 superduke 2011
178 77 kg storlek 52 sitter bra men i störst laget. beställ 52 så blir det nog kanon:)

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Berik 2-delat, stl. 52.
181 cm, 73 kg. Sitter perfekt.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Arlen Ness strl 50 173/70-75kg beroende på veckodag. 48 satt dock gjutet för byxdelen men skönt med lite marginal åt rätt håll.

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
arle ness T-cup helställ 52, 186/82, sitter som ett korvskinn. Lite fet, men relativt normal kroppsbyggnad. Jag skulle nästan våga satsa på 50:a, risk för att 52an blir för lös med tiden.
arle ness och berik har samma storlek, samma producent.

Last edited:

Andreas N

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Hoj
honda bobber
arle ness T-cup helställ 52, 186/82, sitter som ett korvskinn. Lite fet, men relativt normal kroppsbyggnad. Jag skulle nästan våga satsa på 50:a, risk för att 52an blir för lös med tiden.
arle ness och berik har samma storlek, samma producent.

Lite blandade meningar här märker jag. Blev ett stl 52, passar de inte får jag väl sälja det :) Provade ju ett arlen ness helställ 50 som kändes både förkort i armar och ben men visst det satt jäkligt tajt (utan ryggsskydd)
Så jag kör en chansning.

Tack för alla svar :Bugar

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Lite blandade meningar här märker jag. Blev ett stl 52, passar de inte får jag väl sälja det :) Provade ju ett arlen ness helställ 50 som kändes både förkort i armar och ben men visst det satt jäkligt tajt (utan ryggsskydd)
Så jag kör en chansning.

Jag är precis din storlek och har ett ställ storlek 52. Satt tajt så in
i h-e första veckorna, men nu är det kanon.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Så jag kör en chansning.

Jag tror att du har valt helt rätt. Längden bör bli riktigt bra. jag krängde på mej mitt 50 igår och det är litegrann som att åla in sej i en kroppskondom och då är jag ändå 6cm kortare än dej.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...