Storlek i Skinnställ i dam.

SirBarret

Medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Ystad
Hoj
BMW R 1250R -21
Tjena.

Vilken storlek på skinnställ ska man köpa till en tjej som väger ca 65-70kg och är ca 1.70 lång? Hade varit bra om någon som kan typ storlekar o sånt inanntill hade lagt upp någon form av tabell


MVH
Johan :banana
 

Zanja

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R 750
SirBarret skrev:
Tjena.

Vilken storlek på skinnställ ska man köpa till en tjej som väger ca 65-70kg och är ca 1.70 lång? Hade varit bra om någon som kan typ storlekar o sånt inanntill hade lagt upp någon form av tabell


MVH
Johan :banana

Jag skulle gissa att hon har storlek 38. (svensk storlek)

Storlekarna skiljer på olika märken. De flesta märken (Halvarsson, IXS, alpinestars mfl) har vanliga svenska damstorlekar. Där bör det inte vara något större problem att hitta rätt. Bara fråga vad hon normalt har för storlek på kläderna.

Dainese däremot har Italienska storlekar. Enklast är att ta den svenska och plussa på 6-8 storlekar. Dvs om hon har svensk 38 så bör hon ha 44 i Dainese (eventullt 46, det skiljer nämligen lite på modellerna också.)

Själv är jag 165 lång och väger ca 55 kg. Jag har vanligtvis st 36 vilket passar ganska bra. Köpte nyss ett Dainese tatto st 44, som visade sig vara lite stort. (Samma storlek på Dainese Luce satt perfekt.) Så det enklaste är helt enkelt att hon provar sig fram.

/Zanja
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
SirBarret skrev:
Tjena.

Vilken storlek på skinnställ ska man köpa till en tjej som väger ca 65-70kg och är ca 1.70 lång? Hade varit bra om någon som kan typ storlekar o sånt inanntill hade lagt upp någon form av tabell


MVH
Johan :banana

Det är tyvärr olika beroende på tillverkare.

På en sån tjej ovan passar ett Dainese i herrstorlek 50.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
duckie skrev:
Det är tyvärr olika beroende på tillverkare.

På en sån tjej ovan passar ett Dainese i herrstorlek 50.


Så där generell kan man inte vara! Det står ju inte om hon har former eller inte. Det är därför det finns dam- och herrstorlekar. Damstorlekar har lite större höftparti tex. Har tejen lite mindre höfter (ungefär som en kille) så kan ju ett herrställ passa. Som sagt prova, prova och åter svettas och krångla av och på med olika ställ.


PS. är ni ute efter ett beggat så har jag annons ute på ett Herr 48 som kanske skulle passa. Ds
 
Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag är 172 cm och väger ca 60 kg. I vanliga kläder har jag 36-38 i skinnställ (Spyke) har jag har 46D. Lättast är nog att gå in med bruden i en affär och prova.
 
Last edited:

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
min fick ett ett killställ liten tjej liten storlek sitter bra men det är förvårnandsvärt nog lite plats över i grenen!



lycka till!
Mv. Oskar
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Som sagt testa,
jag är 180 och ett Clover ställ i storlek 52 sitter som ett smäck på mig
 

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Enköping
Hoj
Gixxer
duckie skrev:
Det är tyvärr olika beroende på tillverkare.

På en sån tjej ovan passar ett Dainese i herrstorlek 50.

Jag hade ett Dainese ställ i herrstorlek "50". Är 169 cm och väger ca 64 kg. Har kraftiga vader, lår och rumpa. Så det satt perfekt på nederdelen. Men va lite stort på överdelen. Men då fick jag plats med ryggskydd och en tjock tröja. :tummenupp

// Lena
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top