Storlek på 1 och 2 delat

ledkips

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2016
Hoj
2012, Yamaha, YZF R125
Hej!

Var precis och testade ett 2 delat skinnställ på handelsboden i stl 48. De satt bra både i byxor och i jacka. Däremot funderar jag på ifall man ska ha ett 1 delat istället. Tror ni 48 blir bra där också eller blir det för stort? Är 175 och väger ca 60kg.
Skulle egentligen prova ett helt 1 delat ställ men de hade inte dessa och har inga andra butiker här i närheten.

Tack!

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Min erfarenhet är att 2-delat känns större, är större och även annan skärning men det går inte att säga utan att testa, vilken typ av kropp du har spelar med stor roll när det kommer till helställ på ett annat sätt än på ett delat, längd på ben, armar och bål som ett delat har större spelrum på.

Mitt berik 52 passade helstället alldeles perfekt medans det 2-delade satt löst och ledigt, kan ha blivit lurad av att det delade är "rakare" i modellen men tyckte att det fanns gott om utrymme innanför och kunde lugnt ha en tröja under vilket inte var möjligt på helstället.

Ställ, i synnerhet helställ, Måste provas för att hitta rätt, först hitta rätt tillverkare som passar din kropp, sen hitta rätt modell hos den tillverkaren då det skiljer mellan modellerna.

ledkips

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2016
Hoj
2012, Yamaha, YZF R125
Min erfarenhet är att 2-delat känns större, är större och även annan skärning men det går inte att säga utan att testa, vilken typ av kropp du har spelar med stor roll när det kommer till helställ på ett annat sätt än på ett delat, längd på ben, armar och bål som ett delat har större spelrum på.

Mitt berik 52 passade helstället alldeles perfekt medans det 2-delade satt löst och ledigt, kan ha blivit lurad av att det delade är "rakare" i modellen men tyckte att det fanns gott om utrymme innanför och kunde lugnt ha en tröja under vilket inte var möjligt på helstället.

Ställ, i synnerhet helställ, Måste provas för att hitta rätt, först hitta rätt tillverkare som passar din kropp, sen hitta rätt modell hos den tillverkaren då det skiljer mellan modellerna.

Jackan jag provade satt åt rätt så tajt. Hade dock en hoodie under men ska ha ryggskydd också. Http://www.handelsboden.com/stall/skinnstall/skinnstall-mikematt det var detta jag provade.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS