storlek på helställ?

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Vilka handlare i Sverige säljer Berik-ställ?

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Vilken storlek har ni beställt, vilka mått har ni?
har själv beställt från fc-moto.com tidigare och tycker de har funkat bra så nu tänkte jag beställa mig ett nytt skinnställ därifrån (Berik) kollade dock på deras lilla "storleks tabell" som de har.. och enligt den så ska jag ha;
strl; 58 över bröst
52 över midja
50 över höft
44 i armlängd
44 i benlängd..

så vilken storlek borde man satsa på? man vill ju inte att de ska vara pösigt eller behöva vika upp armar och ben :tungan

Sen får man väll fundera på att ryggplattan ska få platts under också.. hmm svårt detta, hur mycket töjer de sig och var töjer det sig bäst?

Någon som kan hjälpa mig? :Bugar

AlGhouti

AlGhouti
Gick med
20 Nov 2005
Hoj
Svart gsxr1000-07 med leo vince
Viffer skrev:
2085488 Dom jag provade var i stort sett lika dana storleksmässigt, det som skilde sig var material på innerfodret, testade med t-skirt och Berik jackan kändes "klibbig". båda gick att ta ur innerfodret på :tummenupp . Alpinestars satt inte alls lika gött, kändes hårdare, och smalare över axlarna + att skydden var mindre följsamma.

Testade Beirik och Arlen Ness stl 52 och stl 54 (helstæll) men de passade inte alls. Hade passat asbra om jag hade haft lite mage. allt annat utom mage/korsrygg partiet satt som limmat på 52 stællet men det var før kort. Blev mycket plats øver runt magen (jævligt mycket pøs dær faktiskt. Skumt).
54 blev helt før stort. Tycker Beirik/arlen Ness strl verkar lite mindre (kortare) æn alpinestars.
Køpte GPU helstæll från Alpinestars och strl 52 satt som klister men jag kan fortfarande inte stå helt upprætt utan extremt obehag øver nyckelben og pung :D . Ska prøva duschen en dag.
Jag e 187, 85 kg. Olika mærken har olika passform och varierar lite i storlekar så det e svårt att jæmføra utan att prova først. Tycker det e skillnad med helstæll och delat också. Om man inte vet att man har samma kroppsbyggning o mått som en polare så måste man prova helt enkelt.
(Fick førresten høra av en polare att skinnstæll inte tøjer sig på længden(!)
:huvet
Fakta eller bara bullshit??)

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Weiii! Hoppas att mitt nya Berik 3214 töjer sig omg. Fick ta till hjälp för att få på mig stället och fick lite småpanik när det skulle av :tungan

Förbannat snyggt är det iaf. Tar en varmdusch imorgon så får vi se.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024