Storlek på kläder (med skydd under)

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Ingen ännu...
Jag skall investera i nya kläder men jag vet inte riktigt hur det funkar med storlekar!?

Käderna jag skall köpa är Alpinestars jacka och byxa AIR-FLO, har dom räknat in att det skall rymmas tex en safetyvest under jackan eller hur funkar det?

Jag är 183 och väger ca 80kg så jag brukar använda large.

Man vill ju inte att kläderna skall fladdra allt för mycket!

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
-
Finns massa trådar där folk disskuterar storlekar på ställ, om du bara letar lite. :tummenupp

Men iaf, jag är 179 cm lång och väger ca 69 kg. Jag har ett Alpinestars SX-1 ställ (helställ/odelat) i storlek 48, sitter tajt som attans, men det töjer sig och när du väl sitter på hojen är det asskönt.
Det kan ju vara ett ledmärke.

Förmodligen kommer storlek 50 eller 52 sitta fint på dig, testa dig fram, i mc-butiker så får du oftast råd om vilken storlek som är rätt för dig.

MVH
/PL0J

Last edited:

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Ingen ännu...
PL0J skrev:
2101542 Finns massa trådar där folk disskuterar storlekar på ställ, om du bara letar lite. :tummenupp

Men iaf, jag är 179 cm lång och väger ca 69 kg. Jag har ett Alpinestars SX-1 ställ (helställ/odelat) i storlek 48, sitter tajt som attans, men det töjer sig och när du väl sitter på hojen är det asskönt.
Det kan ju vara ett ledmärke.

Förmodligen kommer storlek 50 eller 52 sitta fint på dig, testa dig fram, i mc-butiker så får du oftast råd om vilken storlek som är rätt för dig.

MVH
/PL0J

Jag skall inte ha något skinnställ! Det är vanliga textilkläder iofs vindtäta...
Här är en länk till jackan: http://www.grahns.se/image.asp?bild=434511.jpg&fakt=100&size=500

Jag hittar ingenstans vilket storlek man skall ha för att ha en safetyvest under :va

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Quattro skrev:
2101778 Jag skall inte ha något skinnställ! Det är vanliga textilkläder iofs vindtäta...
Här är en länk till jackan: http://www.grahns.se/image.asp?bild=434511.jpg&fakt=100&size=500

Jag hittar ingenstans vilket storlek man skall ha för att ha en safetyvest under :va

Gissar på en storlek större än vanligt om det är textil. Kan bara säga prova då det är skillnad på storlekarna mellan olika märkena.

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Ingen ännu...
Rasorblade skrev:
2101828 Gissar på en storlek större än vanligt om det är textil. Kan bara säga prova då det är skillnad på storlekarna mellan olika märkena.

Problemet är att jag bor i norra norrland! :( Det är begränsat med mcaffärer som har "mina" kläder hemma som jag kan prova....

Jag beställde kläderna i storlek large, så får man se.. Det funkade ju med hjälmen!

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Quattro skrev:
2105410 Problemet är att jag bor i norra norrland! :( Det är begränsat med mcaffärer som har "mina" kläder hemma som jag kan prova....

Jag beställde kläderna i storlek large, så får man se.. Det funkade ju med hjälmen!

Vattenskalle betyder inte at du är Arnold i restan av kroppen! :tungan

Äsch! Skämt o sido, det är jefligt svårt att hitta bra läder som sitter bra!

Själv är jag ca 190 o 75kg, blir klurigt som satan eftersom allting i den längden är gjort för smällfeta tyskar! :huvet

Hoppas du kan byta om det inte passar bara!

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Ingen ännu...
Lucius skrev:
2105439 Vattenskalle betyder inte at du är Arnold i restan av kroppen! :tungan

Äsch! Skämt o sido, det är jefligt svårt att hitta bra läder som sitter bra!

Själv är jag ca 190 o 75kg, blir klurigt som satan eftersom allting i den längden är gjort för smällfeta tyskar! :huvet

Hoppas du kan byta om det inte passar bara!

Hahaha! Ska sanningen fram så beställde jag faktiskt hjälmen i large men fick skicka tillbaka den för byte till en medium :banana

Jag är ganska klent byggd, men brukar behöva large för att armar och ben skall räcka till.

Vad skall man ha för skor och handskar när man skall köra "låtsasmotard" Yamaha XTX mest stad och landsväg kanske en del grus oxå?
Rekomendera gärna Alpinestars då jag har hyffsade priser på dessa..

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
-
Quattro skrev:
2107071Vad skall man ha för skor och handskar när man skall köra "låtsasmotard" Yamaha XTX mest stad och landsväg kanske en del grus oxå?
Rekomendera gärna Alpinestars då jag har hyffsade priser på dessa..
Ett par Alpinestars Tech 6 boots och ett par Alpinestars Octane eller Alpinestars SP2 handskar kan kanske vara ett lagom alternativ för "låtsasmotard" åkaren? :tummenupp

MVH
/PL0J

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Ingen ännu...
Jag fick kläderna idag! :banana
Dom satt som en smäck, men det ryms absolut inget extra under.
Det behövs iofs inte heller då det är som en jacka i jackan med skydd, det enda som behövs kompletteras är ryggskyddet.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras