Storlek på skinnställ och användningsområde

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
Söker begagnat ställ då jag förväntar mig att krascha några ggr när jag ska lära mig motardsladda till sommaren.
Har tyvärr inte någon att prova så jag frågar här istället och chansar senare om jag fått nå bra svar.
Går ett vanligt en-delat raceställ att köra motard i även om det har en puckel på ryggen?
Min längd är 1,80 vikten pendlar mellan 82,5 och 92 på grund av annan hobby, och axlarna är bra mycket bredare än röven och 92cm runt midjan.
Är storlek 54 på Dainiseställ lagom och som sagt är det till en motard jag ska ha det till så funkar race-ställ på motard?

Har ni tips på andra ställs storlekar som borde passa mig så skriv är ni gulliga.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Det går att köra med raceställ. Sedan finns ju även vanliga tvådelade ställ som funkar fint och som passar din körställning bättre. Farten är ju inte så hög i ditt fall så risken det skall dela sig vid en vurpa bör vara minimal.

Hedero

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2010
Hoj
Blade -06
54 verkar inte tokigt tycker jag. Men se till att du får ett ställ som du smälter fast i. Annars är inte skydden lika mycket värda.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka