Storlek skinnställ

devil_rider

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2007
Hoj
Yamaha r1
Hey!

Jag skall köpa ett nytt skinnställ av märket alpinestar men jag är lite osäker på vilken storlek jag ska ha! någon som har nått hum om det? är i storleken 175-176cm och vikt ca 70-72kg

Mvh Chrille

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Jag måste nog svara som alla andra säger, det är omöjligt att säga, alla kroppar e olika. Själv är jag 1,78 väger 75 kg, jag provade stl. 50 det gick inte att knäppa jackan. Gick upp till stl. 52, det satt som ett korvskinn, helt perfekt. Jag tänkte töja ut det nu under vintern, så jag sätter på det en timme om dagen, kan knappt andas när jag har det på. Men nu när jag har testat det flera gånger inser jag att det faktiskt bara är jackan som sitter rätt, byxorna är för stora. Det är bara att inse att jag har 80% av vikten på överkroppen och trummpinnar till ben. Så prova dig fram flera gånger innan du bestämmer dig

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Pröva innan säger jag bara.Jag e ca 188 lång å väger 83kg.Jag har långa smala ben å e väll normal i överkroppen så jag skall ha 52 i byxor å 54 i jacka.

Rignell

Guest
Köp inget ställ med plats till ölmage som jag gjorde... ser förjävligt ut!
Ps. OK det var budget-ställ men ändå...

Ninjamalm

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Hoj
Kawasaki Ninja
Det är som sagt väldigt olika. Jag e 180 cm och väger 73 tunga och jag har str 48, fast det är nästan lite för stort... Du får prova dig fram men tänkt på att dom töjs ut väldigt lätt och mycket...

Lycka till!

*Chriss*

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
CBR600RR -04
tycker alla verkar ha så stora storlekar, jag är 174 cm och väger 74 kg, samt att alla kilon sitter där man vill ha dom då jag tränat i 3 år, men när jag provat ställ så får jag på mej storlek 46 utan några problem, det satt tajt nått så jävulskt, men det skulle behöva ett 44a för att det skulle sitta så pass tajt att det inte skulle bli pösigt direkt efter ett par timmars körning..
Tips är ju att testa innan, finns nog inget generellt recept för vilken storlek som passar vilken längd och vikt..

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Det är som sagt väldigt olika. Jag e 180 cm och väger 73 tunga och jag har str 48, fast det är nästan lite för stort... Du får prova dig fram men tänkt på att dom töjs ut väldigt lätt och mycket...

Lycka till!

Den här tråden gillade jag. Är själv 1.84 ungefär, och vägar 70 blankt. Jag köpte ett par Alpinestars track pants på lelles webbshop. Tycker dem ser SJUKT tighta ut på mig, men töjs dem som ni säger så borde dem sitta bra sen. Tycker det ser så .... fel ut haha

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati