Storlek ??

Magiulbetar

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Harleydavidsson Sportster
Funderar på hoj, e 188 lång o 95 kg, har testat en 1200 bandit som verkar trevlig, men jag funderar om 600 e lika stor i chassit som en 1200 ?? nån som vet ? elelr kanske någon har någe bra exempel på en bra hoj, touring/sport för en full stor karl som jag. :7peta

Gabor

Guest
hojojoj

Full stor karl....????

Ja ja , allt är relativt..
Bandit 1200 helt rätt, annars bandit 600, skohorna in edn 1200 snurra.....hehehe
alltid kul att reta andra och hänga på de stora när de tror att de drar bort...

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Magiulbetar skrev:
Funderar på hoj, e 188 lång o 95 kg, har testat en 1200 bandit som verkar trevlig, men jag funderar om 600 e lika stor i chassit som en 1200 ?? nån som vet ? elelr kanske någon har någe bra exempel på en bra hoj, touring/sport för en full stor karl som jag. :7peta

Allt går bara om man vill..
Nu är jag 189 cm lång och väger 84 kg
Jag körde två säsonger på en R6:a vilket var riktigt trevligt folk sa visserligen att den såg för liten ut när jag satt på den men nu har jag en R1:a och det ska tydligen se lite mera anpassat ut :D
Annars så ska Kawas hojar fungera riktigt bra för fullstora människor.

Karin.81

Om man inte vill, så behöver man inte...
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
tt600
Vad ska jag ha då... :va en ju liten... :tungan när knappt ner till marken vid stopplikt... :( men det går ändå...med lite envishet, så e ingenting omöjligt :)

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Vill du ha en hoj för en fullstor karl så rekomenderas en ZX12R.. Men den är inte så lekvänlig som en tusenkubikare. 600 tycker jag du ska glömma, blir mest fjantigt!! :7peta :D

Gabor

Guest
Magiulbetar skrev:
ok, 600 e alltså mindre i chassit ån en 1200 ?
Yes sir, 1 nr mindre, Kruger har också rätt.
Jag had en ZX12 R förra året,,,fy f-n vilken kul hoj, tills försäkringen skulle betalas....
Men hojen är klart bra, eller en Busa, eller en ZRX 1200, den var inte heller tråkig, lekande lätt att kroka runt med, prova en sån, den finns i lite äldre model, zrx1100, kolla den också :tummenupp

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Karin.81 skrev:
Vad ska jag ha då... :va en ju liten... :tungan när knappt ner till marken vid stopplikt... :( men det går ändå...med lite envishet, så e ingenting omöjligt :)
Du kanske ska ha högklackat :D

Magiulbetar

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Harleydavidsson Sportster
JA MEN! hehe

mitt problem är att 2 dagar innan jag skulle köra upp (förra hösten) så gick hojen sönder så jag blev tvungen att låna en strypt jäkel så jag fick bara mellan kort, o jag orkar inte vänta till jag får tungt automatiskt. SÅ jag undrar om det inte finns någon i 600/750 klassen som är i lämplig storlek. naturligtvis en som det bara står 25kw i papperet och me full effekt.

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
BMW r1200r LC
Jag är ungefär samma storlek som du och letar efter en suzuki RF900. Den tycker jag verkar passa mig rätt bra iallafall :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln