Storlekar Oxtar

Swedish-Banjo

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
Ska köpa en Yamaha FZR
Tänkte höra om det är någon som vet hur storlekarna på Oxtar-stövlar är.
Har hört att de är lite små, någon som känner igen det? Har 44 i vanliga skor, bör man i så fall köra på strl 45?
Mina fötter är 28,5cm långa, och jag kollade upp på internet att storlek 44 i vanliga skor är just 28,5cm.
Men någon som vet hur det är med Oxtar?

Ska kanske åka några mil och testa ett par begagnade 44-or, men om det är så att de motsvarar 43 så är det ingen mening att åka.

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Jag har stl 43 i vanliga dojjor men har stl 44 på mina oxtar. Vill kunna röra tårna något så jag får nog rekommendera att ta en stl större än vad man har i vanliga.

Stilo

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
-
Jag har 45 på vanliga skor och har 45 på mina Oxtar stövlar så tycker nog dom är rätt normala i passform

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Jo jag har 42 i vanliga skor och 42 oxstar, tycker om när det sitter tajt :tummenupp

Jo jag har 42 i vanliga skor och 42 oxstar, men jag har ganska smala fötter. Tycker om när det sitter tajt :tummenupp

Last edited:

Swedish-Banjo

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
Ska köpa en Yamaha FZR
okej.
Vet inte riktigt exakt vad jag har för storlek. I gympaskor har jag 44,5, i vanliga skor ca 44 och enligt angivna standardmått har jag på pricken 44. Har långa och smala fötter, så det är nog inga problem med bredden, det e bara längden jag är lite fundersam över. Lite jobbigt om tån ligger emot kanten där framme på stöveln.

Men det bästa är väll som sagt att testa... Får väll chansa och åka iväg och testa dem.

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
42 vanliga och 42 Oxtar.. Oxtar har rätt bra passform som stämmer med verkligheten

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
har 42 i vanliga fall men fick gå upp till 43 på mina oxtar... Har kanske lite bredare fötter för när jag provade oxtar i 42 så fick jag ont i yttre hörnet av stortån...

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Chansa inte, tag reda på vilken handlare närmast dig som säljer fabrikatet och åk dit och prova.

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
ER6n 07
Jag har också samma i "vanliga" skorna som i oxtar-stövlarna.
44 - 44. Sitter perfekt. Jag har ganska breda fötter, men det fungerar perfekt trots detta. I mina SIDI TRAMP-cykelskor :) har jag 45, eftersom att de är så små i storlekarna. Men oxtar för mig = normala i storlekarna.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept