Storlekar på alpinestar?

A.K.O.A

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Ort
Gbg
Hoj
Gs500e
Tja! Jag har efter mycket om och men bestämt mig för ett alpinestar-ställ. Ringde runt i gbg området, och det verkar inte som att någon har storlek 46 eller 48. Sedan fick jag höra att de var extremt små i storlekarna, och att jag nog skulle behöva 50. Vad tror ni? Jag är ju 172cm kort och 55kg smal... (blir ett grymt viktövertag iallafall)... ps. har oftast 46, ibland 48 på kläder...
 

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
City
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
A.K.O.A skrev:
Tja! Jag har efter mycket om och men bestämt mig för ett alpinestar-ställ. Ringde runt i gbg området, och det verkar inte som att någon har storlek 46 eller 48. Sedan fick jag höra att de var extremt små i storlekarna, och att jag nog skulle behöva 50. Vad tror ni? Jag är ju 172cm kort och 55kg smal... (blir ett grymt viktövertag iallafall)... ps. har oftast 46, ibland 48 på kläder...

Det låter konstigt.
Enligt min erfarenhet är Alpinestars ganska normala i storlekarna, med dragning åt "något större".
Jag har dock inte testat alla modeller av alla märken på marknaden, så någon exakt vetenskap är det ju inte.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Tror nog att stl 50 e för stort för dig. Jag har storlek 50 på mitt ställ och jag är 178 cm lång och väger 68kg ungefär. Tror nog att du får åka och testa helt enkelt...
 

A.K.O.A

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Ort
Gbg
Hoj
Gs500e
Skulle gärna åka och testa, men det är ingen som har någon storlek under 50 hemma... Någon som har något tips om affär? Bike trollhättan hade inte den...
 

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Världsmetropolen Sthlm
Hoj
Letar ny...
A.K.O.A skrev:
Tja! Jag har efter mycket om och men bestämt mig för ett alpinestar-ställ. Ringde runt i gbg området, och det verkar inte som att någon har storlek 46 eller 48. Sedan fick jag höra att de var extremt små i storlekarna, och att jag nog skulle behöva 50. Vad tror ni? Jag är ju 172cm kort och 55kg smal... (blir ett grymt viktövertag iallafall)... ps. har oftast 46, ibland 48 på kläder...
50 blir nog på tok för stor för dig tror jag.. Jag är 181 och väger 75 och jag har 50.... Det ser nog inte bättre ut än att du får söka vidare efter rätt storlek...

Lycka till...
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Har du kollat med Lungets Motor i Borås?
Dom hade en del Alpinestars när jag var där senast...för ett par månader sen :rolleyes:

Lugnets

Skadar inte att ringa och kolla iallafall.
Du skulle kunna testat mitt ställ TZ-1 Race men eftersom det är i stl 50 och efter att ha sett dina mått kan jag lova att det inte passar...
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
A.K.O.A skrev:
Tja! Jag har efter mycket om och men bestämt mig för ett alpinestar-ställ. Ringde runt i gbg området, och det verkar inte som att någon har storlek 46 eller 48. Sedan fick jag höra att de var extremt små i storlekarna, och att jag nog skulle behöva 50. Vad tror ni? Jag är ju 172cm kort och 55kg smal... (blir ett grymt viktövertag iallafall)... ps. har oftast 46, ibland 48 på kläder...

Detta verkar la okaj annars eller???
http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=1791

:hej
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
EEEEEhhhhh Jaha...?!

Jag e 176 cm lång och väger 93 pannor, Har ett Alpinestars TLD-Race stl. 54
Som sitter ganska bra, lite stora i benen men vad gör man när man tvunget ska ha helställ...?? 52:an höll jag på att spräcka i ryggen när jag provade det...
Jag tycker att a-stars över lag verkar korta men vad vet jag...?
Är jävligt nöjd med mitt iaf..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top