ja de gick bra för mig med, men nu veteran...
Du får ju skaffa ordentliga kläder så du slipper vätan ju!
ja de gick bra för mig med, men nu veteran...
Det är inget jag skulle rekommendera. Men hade det teoretisk sett varit möjligt
att köra mc nu, när stormen är som hårdast?
Eller hade man obönhörligen blåst omkull?
Ja, det var några år sedan. Han fick ett träd över bilen utanför Sturup. Inge bra alls.Båge och sånt väder - har för mig att en mckille som dog av ett fallande träd var en sporthojsmedlem - det var några år sen och nedåt landet.
Göteborg hade ju värsta dräparstormen mellan 21 och 01 - nu är det typ vanlig storm.
Snö,blixtar,t.o.m stadselnätet dippade runt,enligt nån tidning hade nått vittne sett en hare blåsa omkull.
+83 cm enligt sjöfartsverkets officiella mätning i Helsingborg. Fortfarande stigande...
Blåsväder?Busväder...
Blåsväder?
Vattenståndet är +125 centimeter i Helsingborg nu och ingen bedarrning av stormen nära förestående.
Busväder...
Mycket vatten är det...+142 centmeter nu. Hamnplan på Råå ligger tydligen under havsytan nu...
Mycket vatten är det...
http://hd.se/helsingborg/2013/12/06/oversvamningsrisk-pa-raa/
Intressant. Vore det inte så mörkt ute hade man nog kunnat se höjningen med blotta ögat. Det är väl en bra bit kvar till nivån förra hösten när det blev så stora skador.
Trodde inte att det skulle bli sådana översvämningar den här stormen. Blir det här ett återkommande inslag går man nog höja vallarna mot havet längst kusterna om man nu vill skydda infrastrukturen som finns där från översvämningsskador.
Var nere och kollade vid Fria Bad. Strandvägen översvämmad och tre bilar parkerade med vatten halvvägs upp på dörrarna. Hur tänkte de egentligen igår?
Nej men hade jag bott där nere hade jag nog tänkt nåt i stil med: "Hmm det har svämmat över förr. Kanske lika bra att ställa bilen på lite högre mark".
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|