Stort hjälmutbud, Stockholm?

jomo

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
MT-09 - 24
Japp, gamla krukan (Shoei Raid 1) är nu inne på sin sjunde säsong och bör bytas ut. Den är fin fortfarande, men åldern samt att jag tröttnat på att den immar som fan gör att den nu skall bort.

Var i 08 finns det ett stort utbud?! Jag vill prova ett antal för att se vilken som sitter bäst på just min (dum)skalle..

/Johan

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ava Mc, MC-Varuhuset, Yamaha Haninge e väl de som har mkt hjälmar i 08 området...

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Har någon erfarenhet av den firma som ligger vid Securitas-rondellen nära Thorildsplan? Har gått förbi några gånger och ser ut som de har sjukt mycket hjälmar där inne. Vet ej vad den heter tyvärr..

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Har någon erfarenhet av den firma som ligger vid Securitas-rondellen nära Thorildsplan? Har gått förbi några gånger och ser ut som de har sjukt mycket hjälmar där inne. Vet ej vad den heter tyvärr..
MC-boden. Supertrevliga, men har ett annorlunda utbud. Säljer varken Shoei eller Arai, utan bara NZI/Lazer. Så var det åtminstone senast jag var där. Vilket kanske var ett år sedan :rolleyes:

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
MC-boden. Supertrevliga, men har ett annorlunda utbud. Säljer varken Shoei eller Arai, utan bara NZI/Lazer. Så var det åtminstone senast jag var där. Vilket kanske var ett år sedan :rolleyes:

Så heter det ja! Tack!
Skall kika förbi nästa gång jag är där så får vi se om de har något skoj.

jomo

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
MT-09 - 24
När du bor i Vallentuna varför inte Lelles i Uppsala

Jag bor 100 meter från Täby Kyrkby, alltså så långt söderut i Vallentuna man kan komma! Det är alltså några mil även för mig till Uppsala!

Annars är det faktiskt ingen dum idé, kanske dags för en liten :) utflykt ändå..

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...