Stort problem med skinnställ!

Nektergal

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Hoj
Street Triple R -13
Kommer gå betydligt fortare om du ser ut som Dhalsim :krama

När hade du tänkt ta lappen? Skräddarsytt är aldrig fel men om det börjar röra sig lite på vågen så lär du få skaffa nytt...känsligt när man är liten unge man.

Fyller under vintertid, så planen är att ta begränsat denna säsongen för att vänja in mig lite vid hojen och får det mesta avklarat för att sedan ta obegränsat direkt i början av nästa säsong och därmed plocka strypningen. Detta är planen iallafall.

Jo det är ju lite av problemet, tanken är att en god vän som är sportscoach ska kasta sig ner i mitt lilla viktproblem och då kommer antagligen det hända grejer.
Jag vill kort och gott inte lägga 10 000.- på ett skräddasytt när det finns en risk att vågen börja röra sig inom en snar framtid. Bättre med ett för 6-7000 som passar för säsongen.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Jag måste bara fråga...

Är du 180 nästan och väger bara 60 kilo!!!!!!!! :brinnerup

Du ska nog börja äta OCH träna lite innan du sätter dig på MC du kommer ju fan blåsa bort i högre farter... :näsblod:fyllisar:öl

Last edited:

Nektergal

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Hoj
Street Triple R -13
Är du 180 nästan och väger bara 60 kilo!!!!!!!! :brinnerup

Du ska nog börja äta OCH träna lite innan du sätter dig på MC du kommer ju fan blåsa bort i högre farter... :näsblod:fyllisar:öl

Får väl tacka för att du tillförde denna diskussion med så mycket fakta. Visste faktiskt inte att det var lösningen - ska kolla närmare på det. Då kanske någon ev. kastar ett skinnställ på mig så är det problemet löst också. :Bugar

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Tänk på att stl48 inte är lika på olika skinnställ, det skiljer en hel del mellan tillverkare och även modeller hos samma tillverkare.
När jag köpte mitt första ställ så var 50 för litet i en modell medans 48 för stort i en annan. Är 178cm och 70kg.
Glöm sen inte ryggskyddet och gärna ett bröstskydd också, det fyller ut en del.

Nektergal

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Hoj
Street Triple R -13
Tänk på att stl48 inte är lika på olika skinnställ, det skiljer en hel del mellan tillverkare och även modeller hos samma tillverkare.
När jag köpte mitt första ställ så var 50 för litet i en modell medans 48 för stort i en annan. Är 178cm och 70kg.
Glöm sen inte ryggskyddet och gärna ett bröstskydd också, det fyller ut en del.

Okej tack för informationen :)!
Största problemet är antagligen benen tror jag, de kändes helt klart längst ifrån en god passform.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Är dessutom blott 20 år så har väl några år på mig innan "äldre dar" är komna. Tack för omtanken :p

Har du testat med en ordentlig ryggskena i jackan? Då ser man dessutom bredaxlad ut :D. Är också smal och min jacka sitter perfekt med ryggskena.
Räcker inte det så tryck in bröst skydd också?

När det gäller skinbyxor är det skönt med underställ och sen fick jag tips på att använda skyddskjorts för att "fylla ut" vid vaderna.

Jag gav fasen i skyddskjorts och låter det va lite pösigt vid vader och rumpa istället.

Allternativet är väll gortex?

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Har alltid varit sjukligt smal och var nog 180cm ca 60kg när jag började köra. Nu är jag iaf. 67kg.

Har ett halvarsson 48 som sitter hyffsat. Inte som ett korvskinn men skydden sitter på plats.

Tror vissa tillverkare har slim fit modeller. De brukar kollas 148 istället för 48. Leta efter sånna.

EDIT: och om du inte köper skräddarsytt måste du nog välja helställt om du ska ha en chans att få det att sitta hyffsat. Mitt är helställ vilket är lite tightare än delat.

Last edited:

Nektergal

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Hoj
Street Triple R -13
Tackar för alla svar! Fann ett begagnat Dainese med ett par uttöjda 44 brallor och en 46 jacka :) Skydden satt kanon och jag slog till.
Ska ta in alla era tips och spara, ty när kortet är i hand är ett nytt ställ det första jag ska unna mig :).

Så, nu fattas bara den "lilla" detaljen körkort sedan är man i hamn :D

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...