Strängnäs-åkar-tråden

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Haha jooo det förstod jag... fn läser du inte hela tråden? =P Hälsade på våran nya kille Christer alá R6a...

:tungan

Nu är jag hojlös och har ångest sålde hojen för 30min sedan... ack ack.... Hoppas den tjänar nya ägaren väl... Ninjan fungerar utmärkt även på lösare underlag!

Nicke "fighter" nämnde att det även finns andra aktiviteter än hojåkning såsom grillning finnes... Så jag kanske kan få vara med på en eventuell grillkväll trots att jag inte har hoj längre? I annat fall ngn kombinerad grill/utgång med strängnäs gänget i Etuna i aug när min lägenhet är färdig renoverad...
Ska du inte handla ny hoj? E-tuna där kan du ju förhelvete inte bo!

Det tycker jag absolut att vi ska göra... Du har lite bra ideér ibland brorsan...

Jo man har ju det :)

Du är ju tjej så du får fixa nått ;)
 
Last edited:

wriid

Sporthojare
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Mariefred
Hoj
Hojlös
Hehe. inte Krister!! utan Christer. det är viktigt. Ska skriva en 2 sidors presentation nästa gång.

Jo vi kan ta en runda på lördag om vädret tillåter. Det är ju SM i Superbike på lördag i Linköping. Kanske kan dra dit och lära sig nåt?

/Colou5


hmm, jag tror inte jag kan på lördag faktiskt. Måste hämta skinnstället hos skräddaren som fixat dragkedjan. Sen tänkte jag ev åka och kolla på hjälm, handskar, skor olja och lite annat. Sen var det ju det här med kortet också... :)

Några idéer om vart man kan kolla efter ovan nämnda saker i närheten av strängnäs?
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
hmm, jag tror inte jag kan på lördag faktiskt. Måste hämta skinnstället hos skräddaren som fixat dragkedjan. Sen tänkte jag ev åka och kolla på hjälm, handskar, skor olja och lite annat. Sen var det ju det här med kortet också... :)

Några idéer om vart man kan kolla efter ovan nämnda saker i närheten av strängnäs?
Hmm Sulas lär väll inte ha grejer utan nitar och fransar direkt, så åk till Honda Mc center i Södertälje (Mc-Hörnan) ligger utefter motorvägen vid Go carthallen. alltid trevlig och hjälpsam personal.
 

Ludde99

det är inte hasigheten som dödar........
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
GSX1100R
ringde o snackade med johan i dag. O han mådde fint efter omständigheterna. har går runt (eller försöker gå) i korridorerna med rullator.. vilken himla tur grabben måste ha haft...

hoppas allt läker som det ska. så han blir helt återställd...

:)
 

wriid

Sporthojare
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Mariefred
Hoj
Hojlös
Hmm Sulas lär väll inte ha grejer utan nitar och fransar direkt, så åk till Honda Mc center i Södertälje (Mc-Hörnan) ligger utefter motorvägen vid Go carthallen. alltid trevlig och hjälpsam personal.

Tack!
Tänkte försöka komma iväg dit på lördag och köpa lite saker.

Trevligt folk här måste jag säga :)
 

Glenn ZX9R

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2004
Ort
Mariefred
Hoj
ZX1200R samt 2 st. R6:or
SM i Linköping

Är det någon som skall med dit ner med hoj...?
Ni kan höra av er till mig 076-1080480
trevligare att åka fler..!

Glenn
 

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
Ska du inte handla ny hoj? E-tuna där kan du ju förhelvete inte bo!



Jo man har ju det :)

Du är ju tjej så du får fixa nått ;)


Hehe... Bor inte du i hmmm... Åker eller nåt? :va Nej, jag vet inte heller så förtjust i äckeltuna... men jag jobbar ju där så... Blir för dyrt att bo och pendla i Stränkan...

Eftersom jag nyss köpt lägenhet... som jag ska renovera, kommer jag ha väldigt lite tid och väldigt lite pengar.. + Att jag ska köpa bil... Tyvärr så har jag inget penga-träd, så ny hoj får nog vänta tills nästa säsong...


Mie ge mig ett konto nr? :)
 

Nickrider

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
Hoj lös
Skönt att höra att allt gått bra!

Skramla ihop till en feting blombukett tills han kommer hem?
Det måste vi absolut göra!:tummenupp

Hehe... Bor inte du i hmmm... Åker eller nåt? :va Nej, jag vet inte heller så förtjust i äckeltuna... men jag jobbar ju där så... Blir för dyrt att bo och pendla i Stränkan...

Eftersom jag nyss köpt lägenhet... som jag ska renovera, kommer jag ha väldigt lite tid och väldigt lite pengar.. + Att jag ska köpa bil... Tyvärr så har jag inget penga-träd, så ny hoj får nog vänta tills nästa säsong...


Mie ge mig ett konto nr? :)

Jag har frön till ett pengaträd som du kan få köpa till riktigt lågt pris:D :D :fakta
 
Last edited:

gymfrida

Båtflykting
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Södertälje
Hoj
FZR 600R och Izh Planeta-62
hmm, jag tror inte jag kan på lördag faktiskt. Måste hämta skinnstället hos skräddaren som fixat dragkedjan. Sen tänkte jag ev åka och kolla på hjälm, handskar, skor olja och lite annat. Sen var det ju det här med kortet också... :)

Några idéer om vart man kan kolla efter ovan nämnda saker i närheten av strängnäs?

Kolla BLOCKET...
Där kan man hitta allt till bra priser...:)
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Johan får åka hem imorgon !

Han hälsar att han vill bjuda på fika hemma hos sig.
Söndag kl, 14.
Vi kan väl samlas vid Bilia kl, 13:30.
Spöregnar det kan vi ju åka bil.
 

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
K8 blå/vit
Johan får åka hem imorgon !

Han hälsar att han vill bjuda på fika hemma hos sig.
Söndag kl, 14.
Vi kan väl samlas vid Bilia kl, 13:30.
Spöregnar det kan vi ju åka bil.

Det måste vara skönt för Johan att få komma hem(inte kul att ligga på sjukan).
Tyvärr är man på blixt visit i Umeå på söndag.
Hade gärna följt med annars.:)
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Johan får åka hem imorgon !

Han hälsar att han vill bjuda på fika hemma hos sig.
Söndag kl, 14.
Vi kan väl samlas vid Bilia kl, 13:30.
Spöregnar det kan vi ju åka bil.


Skönt att han får komma hem!

Tyvär fullt upp med att gratta Morsor kors och tvärs på Morsdag, nån kväll i veckan funkar bättre för mig iaf.

Det måste vi absolut göra!:tummenupp



Jag har frön till ett pengaträd som du kan få köpa till riktigt lågt pris:D :D :fakta

Så det är dom fröna du röker ;) därför du kan åka så snabbt utan kåpor :tummenupp
 
Last edited:

johan666

skrotnisse
Gick med
16 Apr 2005
Ort
strängnäs
Hoj
R1
Hej alla glada hojåkare:)
Äntligen hemma igen. Tycker det var en skitrolig åkning i Söndas tills ja kraschade. Jag vill jätte tacka er alla för all hjälp jag fick vid kraschen och bortforsling av Rettan och engagemanget på tråden.
Jag vet nu också att svensk akutård fungerar kanon:tummenupp

kommer att hoppa ett tag till på mina dekaltrimmade kryckor.
Vet inte när ja kommer att hoppa upp på hoj igen, men troligtvis nästa vår.
Kan bli streetfighter av rettan nu:rolleyes: har också fått lite förslag som tex bygge av Fogdös snabbaste gräsklippare eller sätta motorn i min gokartsram (dom som tycker ja ska hålla mig på fyra hjul)

Har ni inte tid att dyka förbi imorgon så är ni välkomna att dyka förbi på nån av era brassaturer:squid Tackför alla tankar// Johan
 

Nickrider

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
Hoj lös
Hej alla glada hojåkare:)
Äntligen hemma igen. Tycker det var en skitrolig åkning i Söndas tills ja kraschade. Jag vill jätte tacka er alla för all hjälp jag fick vid kraschen och bortforsling av Rettan och engagemanget på tråden.
Jag vet nu också att svensk akutård fungerar kanon:tummenupp

kommer att hoppa ett tag till på mina dekaltrimmade kryckor.
Vet inte när ja kommer att hoppa upp på hoj igen, men troligtvis nästa vår.
Kan bli streetfighter av rettan nu:rolleyes: har också fått lite förslag som tex bygge av Fogdös snabbaste gräsklippare eller sätta motorn i min gokartsram (dom som tycker ja ska hålla mig på fyra hjul)

Har ni inte tid att dyka förbi imorgon så är ni välkomna att dyka förbi på nån av era brassaturer:squid Tackför alla tankar// Johan
Skönt att du är hemma igen.:)
Tänkte på ditt tak,vill du ha hjälp med det:confused: jag hjälper dej gärna.Kanske man kan övertala han med Royal Enfield hojen också.(har glömt vad han heter,röd är den i allafall):D :D :D
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Tjenare.
Då jag inte hittade någon mer passande tråd än denna där Strängnäsbor huserar så testar jag har.
Jag har som avsikt att lämna Södertälje för att slo mig ner i Strängnäs och funderar sonika på om det ev finns någon som är intresserad av att byta lägenhet.
Centralt mot Centralt och gärna en tvåa.
:yoparty
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100

Fan vad du namedroppar gamla avsomnade obskyra brittiska mc märken hela tiden. Du kan ju fler än jag.:va
Vid närmare eftertanke, du dricker ju inte kaffe heller. Hmmmmmmmm,

Jag tror det döljer sig en äkta anglofil bakom den japanska plastfasaden.:D

Seså, kom ut ur garderoben nu,, Inget att skämmas för.

Jag föreslår att du börjar med att byta bil. En Standard Vanguard eller en Morris Oxford, det vore något för dig.
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Tjenare.
Då jag inte hittade någon mer passande tråd än denna där Strängnäsbor huserar så testar jag har.
Jag har som avsikt att lämna Södertälje för att slo mig ner i Strängnäs och funderar sonika på om det ev finns någon som är intresserad av att byta lägenhet.
Centralt mot Centralt och gärna en tvåa.
:yoparty


Du gör helt rätt! vem vill bo i Södertälje ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top