Strängnäs-åkar-tråden

qcludde

qcludde
Gick med
4 Sep 2007
Hoj
Aprilia RSV4 rf 2016
Skit!!!!

Tja mannen hade vart trevligt med lite åka men en annan jobbar ons kvällar blir bättre om 2 veckor semester i 7 härliga veckor.

Ha de så kul vi hörs

Ludde

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Honda CBR1000RA
Här är 2 st bilder från oss som åkte ikväll, vart två grabbar från Stora staden Eskiltuna oxo...
Kul med lite nya ansikte, hoppas de blir fler körningar ihop...

Bifogat

• IMG_7629.jpg
    IMG_7629.jpg
    104.5 KB · Visningar: 62
  • IMG_7630.jpg
    IMG_7630.jpg
    157.1 KB · Visningar: 65

Mie

Vart är solen?
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
Sålt den....
18.00?? va är det för cp tid..... folk jobbar ju fortfarande....

nästa onsdag får ni lägga tiden 1830 så jag hinner hem och byta om....

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Hej Strängnäsbor,,,,,,, om det kommer några Katrineholmare i morgon em är det några av er ute och kör då eller har ni nått ställe där man kan hälsa på er, skulle vara kul att se några andra hoj/hojvägar eller bara ta en fika på ert favoritställe.

Vi drar nog vid 15,00 i morgon.

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Blå
Någon som är sugen att köra lite imorgon söndag 22/6 så kanske vi kan bestämma tid och plats.

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Blå
Det är klart att man litar på det svenskavädret :) . Enligt smhi så verkar det som man skulle kunna ta en tur imorgon först på eftermiddagen verkar det som om det kommer komma in dåligt väder. Kan inte så bra vägar runt strängnäs eftersom man kommer från e-tuna så man hoppas ju på att man får med sig lite folk. Folket här istan är ju så himla sega när det gäller att få ihop lite åkning i grupp till skillnad från s-näsfolket. skulle kunna tänka mig att dra iväg på en längre tur tex mot nynäshamn dom vägarna är ju ganska så fina har bara åkt på dom en gång tidigare tror det är slingerbulten den kalas för eller har jag helt fel?
Dock är jag inte riktigt säker på vägen men annars så är jag öppen för andra förslag också.

Last edited:

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
K8 blå/vit
Det är klart att man litar på det svenskavädret :) . Enligt smhi så verkar det som man skulle kunna ta en tur imorgon först på eftermiddagen verkar det som om det kommer komma in dåligt väder. Kan inte så bra vägar runt strängnäs eftersom man kommer från e-tuna så man hoppas ju på att man får med sig lite folk. Folket här istan är ju så himla sega när det gäller att få ihop lite åkning i grupp till skillnad från s-näsfolket. skulle kunna tänka mig att dra iväg på en längre tur tex mot nynäshamn dom vägarna är ju ganska så fina har bara åkt på dom en gång tidigare tror det är slingerbulten den kalas för eller har jag helt fel?

Inte helt fel.....
Slingerbulten = Rosenhill - Tungelsta
Rosenhill ligger på Vägen mot Nynäs sett från Södertälje.
En trevlig runda som vi brukar köra är :
Strängnäs-Läggesta-Nykvarn-Järna-Mörkö färja över sjön sen en riktigt kurvig väg till vägen mot Nynäs sen kommer Rosenhill....Bara att köra bulten om man vill.:yoparty
Bättre hoj väg är svårt att finna.

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Blå
Ungefär vilken tid skulle passa dig då superman? vore riktigt skoj att dra den där svängen imorgon om vädret tillåter.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...