swlabr
Sporthojsnörd
Tänkte slänga en order på denna då, om det är rätt?
http://www.expressauto24.net/epages/eb8978.sf/sv_SE/?ViewObjectID=2195822
Men vad betyder detta som står:
Compatible with these references:
31600-KY2-703
31600-MV-4-000
SH633-12 / SH638-12
Är det något jag behöver bry mig i, cbr600f står ju lite längre ner.
Halvskum sida förövrigt. Någon som handlat där tidigare?
Det ser väl ok ut? Kanske reservdelsnummer de menar med "references". Längre ner står ju cbr600f 91-00. Hoppas du har tur att skruvfästena och kontakterna passar rakt av, då blir det väldigt enkelt att byta. Om batteriet inte laddas under färd så borde det du beskriver hända, dvs hojen lägger av när du stannat och går inte att starta, men en stund senare har batteriet hämtat upp sig lite och det går att starta igen. Om det var fulladdat från början. Massor av mätningar jag gjorde när min regulator var kass visade att det alltid var så. Vet inte vad som menas med R/R ovan, men gissar på Regulator/Rectifier. Generatorn snurrar i takt med motorvarvet och levererar växelström där spänningen ändras i takt med varvtalet, Regulatorn håller spänningen på konstant nivå och Rectifiern omvandlar växelströmmen till likström. R/R sitter som en enhet på min. Så, är någon utav de tre trasig kommer inte laddnings- och elsystemet att funka som det ska. Mätningarna är egentligen ganska enkla med en multimeter, och det vore egentligen bättre att börja med det innan du köper en reservdel när du inte vet om originalet är kasst eller inte. Du borde egentligen inte köra hojen heller tills det är fixat. Men men, trial-and-error går väl det med, med lite tur...