Straff? Bot?

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Kan ju vara bra då att inneha försäkring?

495 kr/år och 3 tillfällen max per år för ett sådant saftigt bötesbelopp är inte mycket, visst så kan de plocka på om man inte "Torskar" men borde vara intressant för dom som vet med sig att hastigheterna inte håller "Laglig" nivå oftast då man är ute och kör

Försäkring

Näe, han torskar redan på regel nr.2

2. Fortkörningsförseelse på allmän väg inom Sverige där hastighetsbegränsningen är mellan 70 och 120 km/h och Din hastighetsöverträdelse inte överstiger 30 km/h mot aktuell hastighetsbegränsning.

Äh, var ju en gammal tråd :huvet
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
4000 är väl maxbeloppet?

Jo det är väl det men jag tänkte om dom hittade nån mer krona dom kunde kasta på eller nåt, vad vet jag vad dom har i rockärmen :crash
4000 är ju ändå 4000... Som en smärre Alpsemester :öga

Det står inget om det i papprena... :notme
Hoppas det blivit fel i systäääämet

Haha, dom sket i att skriva det och drog pengarna från ditt konto direkt :näsblod
 
Last edited:

überkill

Guest
Om du läser min story om hur jag blev av med kortet i sommar så tror jag lätt du får räkna med 6 månader + att du kanske aldrig får tillbaka det om samma sak händer igen..
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Straffet verkar iaf korrekt enligt trafikjuristens lista, där maxstraffet enligt listan är 8 månader. Listan för överträdelse på 70-väg sträcker sig till 160km/h så dom kan säkert döma hårdare straff med, men dina 165km/h är ju bara 5km/h utöver listan, så det ansågs väl inte spela någon större roll kanske.
 

Tommy.exe

Guest
Är det bara jag som tycker att det här är låter "billigt"? ja hade fan räknat med arkebusering på plats om ja hade stannat...

Men det ska man ju inte klaga på... så vad fan är mitt problem?:va :dummer
 

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Ort
jag tror det iaf?!
Hoj
Ktm 450 exc
Lider med dig!...jag vet hur det känns!
Jag åkte dit i 159,2 på 90 väe och fick 5 månaders indrager kk och maxböter vilket var 2000 för 3 år sedan.
Tur i oturen att han inte tog mig 0,8 km snabbare, vid 160 hade det varit 6 månader utan lappen!

Att överklaga hjälper nog tyvärr inte mycket. Man ska ha riktigt stora skäl för att få detta godkänt.
Jag känner en elektriker som kör ca 10-20 mil dagligen i jobbet och behöver sitt kk i jobbet och inte enna han fick mildare straff!

Men man kör ju inte med körkortet ju.......:)
 

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Hägersten
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
vill ni veta det roligaste?
hehehe, var ute och börnade i sommras då ryggsäcken blåste sönder. Plånbok med allt vad det innebär flög bort i farten. Så skickade efter nytt kort och blev av med det innan jag fått kortet på posten.
Så nu sitter jag här med ett plastkort som är giltig legitimation men inte i registret... :D haha, så kan det visst gå
 

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Hägersten
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
Så, fick pappret från rikspolisstyrelsen igår.
Påföljd: Penningböter
Summa: 4000kr

PUST!!
 

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
mm nog inte så dumt att tappa bort sitt kort innan vv plastar ett nytt till en, funkar inte om de kör det i datorn men ändå.. inte brukar de väl slå i datorn vid enkla rutinkontroller..?
 

motardkungen

Slide in...
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Sverige
Hoj
En Blå
Tänk bara på att grov olovlig körning kan leda till fängelse. Är det värt det? Det räcker med att man är med om en mindre trafikincident så uppdagas det, typ att faster Agda missar en väjningsplikt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top