Straff utan regskylt?

är väl samma som för miniskylt 1500:-,
kan säkert bli skickad på ombesiktning också om dom vill jävlas ,
blivit skickad till besiktningen för mindre saker än o köra utan skylt förut

Det finns ju garanterat någon anledning till att du kör utan skylt, varför stanna och ta reda på bötern för det då?

Det finns ju garanterat någon anledning till att du kör utan skylt, varför stanna och ta reda på bötern för det då?

Hmm, vet inte riktigt vad du menar:va Klart det kan finnas anledningar till det, bl.a att det är så mkt snyggare utan skylten - sen finns det kanske dem som kör fort och skulle snuten komma upp bakom så har dem ju inget att gå på om den personen lyckas köra ifrån dem (jag säger inte att jag är en sån). Alltså är det kanske värt att köra utan & riskera 1500:- i böter om man nu inte tycker det är snyggt med skylten där bak tex..

Last edited:
Bättre att köra utan skylt än att sätta dit en miniskylt då man kan åka på mer böter för man kör med olovlig skylt "icke godkänd skyltning"

Bästa är väll att köra utan och säga att man klotat och inte hunnit sätta dit den nya. Funkar nog 1 eller 2 gånger.

Tycker hela resonemanget verkar efterblivet.. Riskera snutjakt eller böter bara för att man tycker skylten är ful?

Jag vill ge polisen så få anledningar som möjligt att ta kontakt med mig. Skulle man köra ifrån dem någon gång så kvittar det om jag har skylt eller inte. Det var ju inte jag som körde ändå..

Ett annat exempel är ju om man blir tagen med laser och de vinkar in en till sidan och man vet att körkortet ändå kommer förloras då man kört mer än 30km/h för fort så kan man ju lika gärna chansa och dra vidare - har man då ingen reg.skylt så vad ska dem göra om dem inte får tag i en.. Klart, har man skylt och dem kommer i efterhand så kan man ju bara neka så klart men det är ju ändå en högre risk att åka dit..

Rent juridiskt är det bättre att vara utan skylt än en "mini", vill polisen jävlas är det "urkundsförfalskning" dvs samma sak som att göra egna pengar i källaren... Lång tid bakom galler...
Min skylt sitter där, men det är bara så länge det är föraransvar för trafikbrott, sen landar den på garagegolvet!

Fredrik:näsblod

nu äger jag ingen hoj men för några år sedan ruttnade jag ur på kling å klang alltid var på mig å skulle ge böter för dum placering av regskylt.

efter ett antal böteslappar slet jag bort skiten å åkte till harry å polisanmälde skiten som stulen. körde 3 år i rad utan regplåt (förnyade polisanmälan varje år) å har aldrig haft det så lugnt å skönt på hojen som efter det.

dock kunde man juh få lite halvknepiga samtal på hösten när man fick frågan av nån semla varför jag inte fått nån ny skylt 5 månader efter anmälan... men med lite käft funka det me.

råder ingen till att köra utan regplåt eller köra med miniskylt. dock gillar jag parveln som åker runt med skylten "ligga?"

Ett annat exempel är ju om man blir tagen med laser och de vinkar in en till sidan och man vet att körkortet ändå kommer förloras då man kört mer än 30km/h för fort så kan man ju lika gärna chansa och dra vidare - har man då ingen reg.skylt så vad ska dem göra om dem inte får tag i en.. Klart, har man skylt och dem kommer i efterhand så kan man ju bara neka så klart men det är ju ändå en högre risk att åka dit..

Om du kör för fort och ändå ska köra ifrån dem så spelar det ju liten roll om dom ser reg.plåt eller inte för dom måste (än så länge) ta dig i akten för att fälla dig, retarded resonemang att dra bort plåten då du bara drar till dig mer blickar utan än med även om du kör lite för fort.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick