Straff utan regskylt?

jo klart man kör utan..slipper böter osv
OTfråga vad får man för straff om man kör på avställd hoj bortsätt om man e med i olycka som man inte varit..

Avställd hoj och en olycka?,om du menar det då, o kör oförsäkrat..Då får du pröjsa motpartens skador ur egen ficka, rättare sagt till dennes försäkringbolag ,Det fick jag med oförsäkrad moppe,

hm skrev bortsätt om man blir stoppad med avställd utan olycka inblandad

fattar inte varför man har mini skylt ??? det är ju samma straff som att inte ha någon alls... dessutom kan man ju som sagt ha kvar plåten å bara sticka där ifrån =)

fattar inte varför man har mini skylt ??? det är ju samma straff som att inte ha någon alls... dessutom kan man ju som sagt ha kvar plåten å bara sticka där ifrån =)

Visst kan man det men frågan är hur många som är tillräckligt modiga att göra det för lite böter? Det ska mycket till innan jag gasar ifrån polisen...

Visst kan man det men frågan är hur många som är tillräckligt modiga att göra det för lite böter? Det ska mycket till innan jag gasar ifrån polisen...

Riktiga sporthojjare[tm] drar snuten utan att tveka. Alla andra kan köra moped eller nåt.

Tar ett exempel igen, du kör i 140km på en 90 km väg och ser att polisen skjuter med lasern på dig och således vinkar in dig. Man blir skakis och lite rädd och stannar till - plötsligt slår det dig att fan mitt kort kommer att ryka, kan likabra ta chansen o dra iväg - har dem då inget reg.nr är sannolikheten att du åker dit på VÄLDIGT liten om dem inte tar dig. Visst, som det är idag så kan dem inte göra ngt om dem inte tar dig på plats och ser att det verkligen är du som kör men risken ökar ändå markant att dem tar reg.nr (om du har skylten) och kollar var du bor och drar direkt dit - då finns det en möjlighet att dem ser att det är du som kört om du är på väg in eller va fan som helst o dem ser hojen o utrustning mm. Därför kan jag tycka att det är värt 1500:- i böter för man inte har skylt istället för att öka risken att bli tagen om man kör för fort o får snuten bakom eller dem vinkar in en till sidan..

hur många såna här trådar har startas nu om just den här frågan? under den tidan jag har varit medlem så har det nog frågats 5 gånger.... har bara en fråga med... någon som vet vad det kostar att köra med mini skylt? eller ska man köra utan?

Vad vill du ha? Lite gruppstöd så att du vågar köra utan skylt, för att du innerst inne tycker att det är coolast, men inte riktigt vågar vara så outlaw? :va Det låter ju som att du har bestämt dig, men nu sitter du bara här å argumenterar för hur coolt å bra det är.
Kör du utan skylt, men räkna med att snuten lär stoppa dig betydligt mycket oftare...

nu äger jag ingen hoj men för några år sedan ruttnade jag ur på kling å klang alltid var på mig å skulle ge böter för dum placering av regskylt.

efter ett antal böteslappar slet jag bort skiten å åkte till harry å polisanmälde skiten som stulen. körde 3 år i rad utan regplåt (förnyade polisanmälan varje år) å har aldrig haft det så lugnt å skönt på hojen som efter det.

dock kunde man juh få lite halvknepiga samtal på hösten när man fick frågan av nån semla varför jag inte fått nån ny skylt 5 månader efter anmälan... men med lite käft funka det me.

råder ingen till att köra utan regplåt eller köra med miniskylt. dock gillar jag parveln som åker runt med skylten "ligga?"

Är en hojkompis till mig..
Skickar länk till bild på hojjen. http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=73826

Vad vill du ha? Lite gruppstöd så att du vågar köra utan skylt, för att du innerst inne tycker att det är coolast, men inte riktigt vågar vara så outlaw? :va Det låter ju som att du har bestämt dig, men nu sitter du bara här å argumenterar för hur coolt å bra det är.
Kör du utan skylt, men räkna med att snuten lär stoppa dig betydligt mycket oftare...

Jag ställde en fråga här för att jämföra för och nackdelar med att köra med respektive utan skylt - inte för att bli ngn jävla wannabee. Det är ju för fan nästan mer "vågligt" att köra med skylt än utan så sätt en fram oxå på din hoj vet jag så kan du ju statuera exempel för hur bra det är att fartkamerorna kan ta dig framifrån med.. Nä, jag vågar inte vara ngn outlaw, kör aldrig i 200, aldrig på bakhjulet, blinkar alltid 1km innan jag ska svänga, tar ett extra varv i rondellen så jag verkligen har uppsikt så jag vågar svänga vänster osv.. så skärp dig:pannkyss

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back