Strandsatt!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag hade kört startgas och ingen choke...och kablar.
Recept för explosion, säger kanske någon. Möjligt, sluppit uppleva det.

notrightrider

But Mama...? That's where the fun is!
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
@Björn F Jag använde kicken igår och idag. Batteriet var slut då jag inte laddat över vintern. Men nu är det fullladdat och ska tillbaka.
Jag har med mig en ny slang som är lite längre som jag ska ansluta från tanken till förgasaren utan filtret så kan jag fixa nytt filter sen.

jag tänker tömma ut nån liter också i en petflaska.

sen på med PRI och starta med elstarten eftersom jag har grymma skavsår av promenaden i mc boots! :)

Fan, inget kul att ha sin baby ensam på en parkering i stan. Fan om nån kladdar på den…

Funkar det inte ikväll leder jag hem hojen typ 2km. Det blir kul det med… hehe

Varberg?
Isf blåser det och regnar nu.
Skall jag koppla släpet och köra ner för att rädda dig?

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Om det nu kommer soppa i bensinslanen i PRI läget skulle jag lossa stiften och kolla om dom är torra eller blöta.

Torra stift ingen soppa blöta stift för mycket bränsle eller ingen gnista, då stiften är lösa skulle jag ta dra runt motorn för att kolla om det är gnista.

Dåligt batteri kan ju också vara en möjlig orsak att du inte har nog med spänning för att hojen ska orka ge gnista om det är batteritändning på hojen. Då kan ju kicken vara räddningen för att hålla uppe spänning som annars går till startmotorn.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Update! Drog dit med bilen och massa verktyg och ett fullladdat batteri.

I med batteriet, ett startförsök och Vrooooom! Vädret i Varberg är 3c och snö! Riktigt go körning hem i Jeans! Hahahah

Tror boven i detta var bränslefiltret. När jag blåste i filtret kom det ut en massa skit från burken. Så ska fixa ett nytt och även nya slangar.

Fattar dock inte varför jag inte får igång hojen med kick när batteriet är dött. Så har det alltid varit dock.

Nu står hojen hemma! Tack alla som har hjälpt till!

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Varberg?
Isf blåser det och regnar nu.
Skall jag koppla släpet och köra ner för att rädda dig?
Otroligt snällt av dig.

Blev lite sur innan när jag gick hem vid lunch i fullt skinnställ att ingen som åker förbi med bil erbjuder skjuts. Det hade jag gjort.

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Otroligt snällt av dig.

Blev lite sur innan när jag gick hem vid lunch i fullt skinnställ att ingen som åker förbi med bil erbjuder skjuts. Det hade jag gjort.
Får man förorda ett friskt batteri, om detta nu skulle sjunga sin svanesång? Gissar att laddningsrutiner kommer implementeras per omgående i det Kurt-Olssonska garaget.

(Knallade upp till Preikestolen i skinnställ. Har gjort bättre val...)

Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Får man förorda ett friskt batteri, om detta nu skulle sjunga sin svanesång? Gissar att laddningsrutiner kommer implementeras per omgående i det Kurt-Olssonska garaget.

(Knallade upp till Preikestolen i skinställ. Har gjort bättre val...)
Haha 100% rätt. Nu är det slutlekt med batterirespektlösheten.
I helgen ska jag fixa underhållsladdnings kontakter samt verkligen mäta så att både regulator och generator och likriktareladdar batteriet när jag är ute och kör.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
@Björn F Jag använde kicken igår och idag. Batteriet var slut då jag inte laddat över vintern. Men nu är det fullladdat och ska tillbaka.
Jag har med mig en ny slang som är lite längre som jag ska ansluta från tanken till förgasaren utan filtret så kan jag fixa nytt filter sen.

jag tänker tömma ut nån liter också i en petflaska.

sen på med PRI och starta med elstarten eftersom jag har grymma skavsår av promenaden i mc boots! :)

Fan, inget kul att ha sin baby ensam på en parkering i stan. Fan om nån kladdar på den…

Funkar det inte ikväll leder jag hem hojen typ 2km. Det blir kul det med… hehe
Bra ide.
Standard på småflygplan innan start för att kontrollera att det inte är vatten i bensinen.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping