Ok gentlemen, lite klargöranden:
Finishen är som den är eftersom hojen är ett ännu inte reggat amatörbygge under utprovning. Dyr färg lägger man på efter första säsongen när man ändrat allt som blev fel och/eller provkraschat hojen. Vaxad primer och vit gelcoat är dessutom skitsnyggt.
Personligen gillar jag inte vattenkylda mc-motorer. Därför valde jag inte en 748/9x6-motor. De är dessutom sisådär 2,5 ggr så dyra och har sån däringa komplicerad bränsleinsprutning. Det här är riktiga doningar med trycksatt Weber-förgasare. Däremot är desmodromiska ventiler bra när varvräknaren kommer in på andra varvet. Övervarvningsskydd är fegt...
Den är JÄTTEsnäll att köra... Turbon är ganska liten, från en Suzuki XN-85 och börjar därför ladda tidigt. Då slipper man rätt mycket av hästsparken... Effekten är uppmätt till 120 bakhjulshäst/125 Nm och då slirade kopplingen från 6500 varv...
Numera har jag tagit loss wastegate-ventilen så jag laddar ca 0,6 bar. Jag har inte bänkat om än, gissar på ca 100 pållar. Med Marklunds Hi/Lo-switch ökas laddtrycket till 1,0 bar, sk snutläge... Inte att rekommendera för längre turer, bottendelen är ju dimensionerad för 75 vevaxelhästar.
Caféräser eller Streetfighter? Who cares? Fast mycket inspiration har hämtats från blaskan Streetfighters.
Jag ska till Knutstorp igen 19/6 för nästa testrunda. Ska se om jag kan ordna en ljudfil/filmsnutt eller nåt.