Streeeetfajter mit ein TURBO

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Streetfighter med TURBO

Vad säger man..

Världsklass.

Duccemotor med Turbo.. OCH LUSTGAS (flaskan bakom ägarens huvud)
Ratbike%20med%20turbo!.JPG

Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Spännande! Undras hur en sådan låter när man börjar ladda :va :tungan

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
bebbe skrev:
Spännande! Undras hur en sådan låter när man börjar ladda :va :tungan

Den låter J*VLIGT mysko ska jag säga.. Speciellt i slutet på rakan när han gick av gasen... Duccemotorbroms + wastegatepys+lite mellangasbludder.. :va

Med det funkade ju. Över 100 häst ur en trött desmodue. Jag antar att vridmomentet inte blev sämre av turbon... :tummenupp

Det var många som klev runt hojen med huvet på sne och såg som att tankarna var ungefär "Nemmen.. va i h*elvet... humm..*

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
KTM Superduke
Vill inte vara petig

MEn, det där är ingen streetfighter, det är en caféräcer.........

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Den verkar vara lite för snabb för dess eget bästa. Många repor där :)
Lacka lite kanske?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
amullo skrev:
Den låter J*VLIGT mysko ska jag säga.. Speciellt i slutet på rakan när han gick av gasen... Duccemotorbroms + wastegatepys+lite mellangasbludder.. :va

Med det funkade ju. Över 100 häst ur en trött desmodue. Jag antar att vridmomentet inte blev sämre av turbon... :tummenupp

Det var många som klev runt hojen med huvet på sne och såg som att tankarna var ungefär "Nemmen.. va i h*elvet... humm..*

As coolt :banana Hade varit jäkligt maxat att få se den in action någon gång :yoparty

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Någon skönhet kan man inte direkt säga att den var iaf...

Kirra gärna ett ljudklipp! :)

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Coolt synd att den var så skabbig bara skulle varit en 996 998 748 elr liknande istället.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
grymt tuff :yoparty
coolt med en tvättäkta turbo/NOS-dåre som ägare med.. dom ser ut sådär allihop, ofta med aningen mer vurpat ställ dock :D

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Ska jag köra den där får ni dra upp en slang med lustgas i hjälmen också. Annars vete f-n om man vågar köra.

DarkDog

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
Pellefanten, Turboräsern o Supermonoprojektet
Ok gentlemen, lite klargöranden:

Finishen är som den är eftersom hojen är ett ännu inte reggat amatörbygge under utprovning. Dyr färg lägger man på efter första säsongen när man ändrat allt som blev fel och/eller provkraschat hojen. Vaxad primer och vit gelcoat är dessutom skitsnyggt.

Personligen gillar jag inte vattenkylda mc-motorer. Därför valde jag inte en 748/9x6-motor. De är dessutom sisådär 2,5 ggr så dyra och har sån däringa komplicerad bränsleinsprutning. Det här är riktiga doningar med trycksatt Weber-förgasare. Däremot är desmodromiska ventiler bra när varvräknaren kommer in på andra varvet. Övervarvningsskydd är fegt...

Den är JÄTTEsnäll att köra... Turbon är ganska liten, från en Suzuki XN-85 och börjar därför ladda tidigt. Då slipper man rätt mycket av hästsparken... Effekten är uppmätt till 120 bakhjulshäst/125 Nm och då slirade kopplingen från 6500 varv...
Numera har jag tagit loss wastegate-ventilen så jag laddar ca 0,6 bar. Jag har inte bänkat om än, gissar på ca 100 pållar. Med Marklunds Hi/Lo-switch ökas laddtrycket till 1,0 bar, sk snutläge... Inte att rekommendera för längre turer, bottendelen är ju dimensionerad för 75 vevaxelhästar.

Caféräser eller Streetfighter? Who cares? Fast mycket inspiration har hämtats från blaskan Streetfighters.

Jag ska till Knutstorp igen 19/6 för nästa testrunda. Ska se om jag kan ordna en ljudfil/filmsnutt eller nåt.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha