Street`n Strip hoj.

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Framfälgen har anlänt och den var i det skick som han sa. Har svarvat distanser på 2,5mm styck hoppas bara att det passar nu. Skall vika förbi och köpa lager för 20mm axel.

Mvh Peter

Här går det undan, fälgen hinner knappt ut ur paketet innan distanserna är klara:tummenupp
Man blir j---t avundsjuk på er som har tillgång till maskinpark och material.

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Jo Jörgen, det underlättar med bra maskinpark. Jag har inte hunnit någe mer med fälgen, jag åkte på att jobba hela påsken, mne crosskart toppen har jag hunnit en bit på. Det är en XR 650 topp.

Trevlig påsk // Peter

Bifogat

• DSC00177.jpg
    DSC00177.jpg
    222.5 KB · Visningar: 136
  • DSC00201.jpg
    DSC00201.jpg
    228.7 KB · Visningar: 125
  • DSC00200.jpg
    DSC00200.jpg
    233.5 KB · Visningar: 123
  • DSC00198.jpg
    DSC00198.jpg
    231.9 KB · Visningar: 104
  • DSC00179.jpg
    DSC00179.jpg
    219.7 KB · Visningar: 105
  • DSC00199.jpg
    DSC00199.jpg
    229.8 KB · Visningar: 130
  • DSC00178.jpg
    DSC00178.jpg
    203.1 KB · Visningar: 122
  • DSC00197.jpg
    DSC00197.jpg
    228.9 KB · Visningar: 127

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Jaha du var XR toppen klar. Jag har även gjort klar bakfälgen, då det inte gick att åka med ryckutjämnaren för den kom för nära svingen, hjulet hamnade inte i mitten. Så då fick jag helt sonika kapa ut aluminium klossar och svetsa fast i fälgen centrum å porra å gänga sig lite. Svarvade en distans för att centrera drevet när jag borrade.
Vad mer har jag gjort, jo drevet fick lite kärlek, du måste polera drevet kommer någon att skriva, för dom flesta här på sh verkar villa ha knullputs. Till er säger jag, jag har inte tid just nu, det ä mycket nu.

Nästa omgång toppar och insug, och detta är dom sista sedan stänger jag för i sommar. Det är ett par edelbrock toppar som skall sitta på en mopar smallblock på 430cui en stroker. Mer om det senare.

Å så lite bilder. // Peter

Nähä det gick ej att lägga in bilder, vi tar det sedan.

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Nu funkar det, här kommer bilderna. // Peter

Bifogat

• DSC00209.jpg
    DSC00209.jpg
    226.5 KB · Visningar: 112
  • DSC00208.jpg
    DSC00208.jpg
    233.9 KB · Visningar: 110
  • DSC00207.jpg
    DSC00207.jpg
    228.2 KB · Visningar: 109
  • DSC00206.jpg
    DSC00206.jpg
    217.3 KB · Visningar: 112
  • DSC00205.jpg
    DSC00205.jpg
    217 KB · Visningar: 113
  • DSC00204.jpg
    DSC00204.jpg
    222.5 KB · Visningar: 136
  • DSC00203.jpg
    DSC00203.jpg
    216.6 KB · Visningar: 115

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
ducati
Jaha du var XR toppen klar. Jag har även gjort klar bakfälgen, då det inte gick att åka med ryckutjämnaren för den kom för nära svingen, hjulet hamnade inte i mitten. Så då fick jag helt sonika kapa ut aluminium klossar och svetsa fast i fälgen centrum å porra å gänga sig lite. Svarvade en distans för att centrera drevet när jag borrade.
Vad mer har jag gjort, jo drevet fick lite kärlek, du måste polera drevet kommer någon att skriva, för dom flesta här på sh verkar villa ha knullputs. Till er säger jag, jag har inte tid just nu, det ä mycket nu.

Nästa omgång toppar och insug, och detta är dom sista sedan stänger jag för i sommar. Det är ett par edelbrock toppar som skall sitta på en mopar smallblock på 430cui en stroker. Mer om det senare.

Å så lite bilder. // Peter

Nähä det gick ej att lägga in bilder, vi tar det sedan.

Ja Peter du MÅSTE POLERA DREVET..
annars kommer polerzombien att hemsöka dej..:D

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Polerzombien:D du är kul du!

Idag har aprilla fälgen och FZR skivan mätts in, blev lite slipning på ok och benen, då fzr skivan är större. Nu är fälgarna å får däck på sig, hämtas i möran.

Mvh Peter

Bifogat

• DSC00211.jpg
    DSC00211.jpg
    232.1 KB · Visningar: 123
  • DSC00212.jpg
    DSC00212.jpg
    217.3 KB · Visningar: 126
  • DSC00213.jpg
    DSC00213.jpg
    212.5 KB · Visningar: 117

wachen

Gick med
14 Feb 2007
Hoj
ducati

Idag har aprilla fälgen och FZR skivan mätts in, blev lite slipning på ok och benen, då fzr skivan är större. Nu är fälgarna å får däck på sig, hämtas i möran.

Mvh Peter

Jo äntä kul och mecka ihop fälgar ,bromsskivor,gaffel mm från olika hojar? mycket klurande och tillverkande men det är kul när man får till det!
Ser ju riktigt bra ut Peter, premiär snart? klass?/wachen

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
För att förtydliga lite mer vad jag fick göra för att få dit dom. Jag fick slipa lite i oken, bredda spåret där skivan går lite för nitarna tog i, även lite i botten på oket fick jag slipa. Och lite i gaffelbenen. Sedan mycket mätande å klurande, men nu så. Jo jag borrade upp hålen i skivorna från 8,5mm till 10mm och tog passbultarna från R:ns skivor i stället, så nu lär dom sitta där dom skall.

Svar till Tomas: Premiär? När jag får tid, har portat toppar 6,5timmar idag, tur morsan hade hand om dottern, hon har vattkoppel, som han säger.

Vilken klass: Ja du snabbast till korvmojjen, finns den? Nää det lär väll bli SGB/SCB beronde på vad den och gubben klarar av. Själv då hander det nått på räzern?

Här kommer några bilder på toppjävl... snart bara insuget och måååånga timmars finlir, hörs det hur less jag är, vill skruva hojar.
En bild på den färdiga crosskart toppen

Mvh Peter

Bifogat

• DSC00220.jpg
    DSC00220.jpg
    236.7 KB · Visningar: 94
  • DSC00219.jpg
    DSC00219.jpg
    215.7 KB · Visningar: 92
  • DSC00218.jpg
    DSC00218.jpg
    243.3 KB · Visningar: 94
  • DSC00216.jpg
    DSC00216.jpg
    222.2 KB · Visningar: 92
  • DSC00215.jpg
    DSC00215.jpg
    229.9 KB · Visningar: 97
  • DSC00214.jpg
    DSC00214.jpg
    240.1 KB · Visningar: 93

wachen

Gick med
14 Feb 2007
Hoj
ducati
För att förtydliga lite mer vad jag fick göra för att få dit dom. Jag fick slipa lite i oken, bredda spåret där skivan går lite för nitarna tog i, även lite i botten på oket fick jag slipa. Och lite i gaffelbenen. Sedan mycket mätande å klurande, men nu så. Jo jag borrade upp hålen i skivorna från 8,5mm till 10mm och tog passbultarna från R:ns skivor i stället, så nu lär dom sitta där dom skall.

Svar till Tomas: Premiär? När jag får tid, har portat toppar 6,5timmar idag, tur morsan hade hand om dottern, hon har vattkoppel, som han säger.

Vilken klass: Ja du snabbast till korvmojjen, finns den? Nää det lär väll bli SGB/SCB beronde på vad den och gubben klarar av. Själv då hander det nått på räzern?

Här kommer några bilder på toppjävl... snart bara insuget och måååånga timmars finlir, hörs det hur less jag är, vill skruva hojar.
En bild på den färdiga crosskart toppen

Mvh Peter

Hej igen!

Njaaee vi får se om det blir nå åka av,tiden räckte inte till förra säsongen och verkar inte göra det nu heller.Har inte kört sedan rekordrepan i Sundsvall (297,36km/h) år 2009.Så grejerna står ju startfärdiga men väntar på en förare..!! /wachen

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Moi moi!

Ännu en dag i gruvan,slipade en stund, men blev less å då kan man inte hålla på å finlira, bättre å göra nått kul. Hjulen på plats, allt kopplat i slang väg. Nu är det bara fylla olja, snål som jag är väntar jag på en leverans från en av mina endurobröder. Motul skall få bo i motrn nu.
Ha nu en trevlig valborg // Peter

Bifogat

• DSC00229.jpg
    DSC00229.jpg
    235.4 KB · Visningar: 154
  • DSC00228.jpg
    DSC00228.jpg
    247.9 KB · Visningar: 143
  • DSC00227.jpg
    DSC00227.jpg
    248.3 KB · Visningar: 136
  • DSC00226.jpg
    DSC00226.jpg
    254.8 KB · Visningar: 126
  • DSC00225.jpg
    DSC00225.jpg
    257.6 KB · Visningar: 136
  • DSC00224.jpg
    DSC00224.jpg
    245.2 KB · Visningar: 144
  • DSC00222.jpg
    DSC00222.jpg
    252.7 KB · Visningar: 135
  • DSC00221.jpg
    DSC00221.jpg
    258.9 KB · Visningar: 153

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Men vänta nu, Wachen, vad det där ett erbjudande?????

Men den bästa å en av dom snabbaste du kan tänka dig bor i Nora å heter Ingvar Källgren, snygg å snabb och samma frisyr som jag. Varför du inte kör är väll för att du blir av med håret så fort som du kör. Synd bara att bildern a är borta sedan dator haveri.

Mvh Peterpan

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Ja det tror jag nog Jörgen.

Shiftlighten skall sitta under mätarna vid nyckel, diskret, men ändå funktions dugligt.
Något som jag upptäckte var att dom tillbaka och nedflyttade fotpinnsplatterna tog i röret vid fotpinnen. Så dom monterar jag om och när jag skall race:a för då ryker avgasröret.

Mvh Peter

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Moi moi!

Ännu en dag i gruvan,slipade en stund, men blev less å då kan man inte hålla på å finlira, bättre å göra nått kul. Hjulen på plats, allt kopplat i slang väg. Nu är det bara fylla olja, snål som jag är väntar jag på en leverans från en av mina endurobröder. Motul skall få bo i motrn nu.
Ha nu en trevlig valborg // Peter

Ett bygge helt i min smak, fränt:tummenupp Kommer säkert att gå bra på strippen också.

/Ingvar

sigge nr1

Dragracing nörd
Gick med
22 Dec 2009
Hoj
Suzuki GSXR 1100 -91

Mvh Peter

Men så snyggt det blir Peter o vilken energi du har som hinner med allt. Själv går det inget vidare,skulle ta hojen till jobbet igår. Fick bakhjuls punka på motorvägen o fan va bångstyrig hojen vart,ja vad göra det va ju bara att köra hem lungt o försiktigt,men däcket e ju bara att kasta och fälgen ser inte helt bra ut på drevsidan,för däcket släppte från fälgen så det vart lite skador.Får bara hoppas att det går att rädda fälgen för jag vill ju köra lite i sommar,vill ju inte bara köra Camaro cabben i sommar igen.

Mvh Sigge

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Synd på punkan sigge, men tur att det gick bra.

I dag har jag varit ut och kännt på laddtrcyck för första gången:banana till och med den här tjej versonen känns gå bra:tuttar.
men fråga mig när man ställer bort den, då tycker man den känns tam.

Den var lite jobbigt låg att köra på gatan, måste nog höjja den lite. Avgassystemet tog i vid nedlägg och när den fjädrade tog bkhjulet i innerskärmen lite, i övrigt en kul men kort provtur.

Sedan han jag byta däck på min cross och på älsta sonen, tror det blir en provtur på den i morgon, men i morse när ungarna cyklade till skolan snöade det lite:va.

Mvh Peter

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Jag blev så inspererad nu när jag startade nostalgitråden, så åkeriet är utökat:tummenupp- Nu är det gubben som skall få ha denna,men jag har svårt att tro att den kommer att se lika dan ut nästa säsong.

Mvh Peter

Bifogat

• EF.jpg
    EF.jpg
    60.4 KB · Visningar: 91

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
I lördags var jag ut på en tur säkert 3mil med turbomoppen, åkte över till en gammal dragracingräv Peder Wennström, det var kul att träffas. Vi var in i garaget å tittade på en blank och låg HD som han har nu, men det fanns spår från racetiden iform av en toppkåpa från en -86:as R en 1371cc cylinderad m,m. Bilden som satt på väggen på Peder å Pärus, den prydde svemos kalender, mins ej året.

Sedan bar det i väg på amu, då var det crossköring för kidsen, även idag söndag har dom varit å nött.

Vi var och hämtade gubbens EF, 8000kr tycker jag var ett kap, men lite kärlek behöver den. Har stått i 5år, innan den ställdes undan byttes drivpaket å däck.
En bild hur det ser ut i garaget nu, arbetslös:va NAAEE-

Mvh Peter

Bifogat

• DSC00280.jpg
    DSC00280.jpg
    217.8 KB · Visningar: 102
  • DSC00288.jpg
    DSC00288.jpg
    246.6 KB · Visningar: 148
  • DSC00286.jpg
    DSC00286.jpg
    266.9 KB · Visningar: 79

wachen

Gick med
14 Feb 2007
Hoj
ducati
I lördags var jag ut på en tur säkert 3mil med turbomoppen, åkte över till en gammal dragracingräv Peder Wennström, det var kul att träffas. Vi var in i garaget å tittade på en blank och låg HD som han har nu, men det fanns spår från racetiden iform av en toppkåpa från en -86:as R en 1371cc cylinderad m,m. Bilden som satt på väggen på Peder å Pärus, den prydde svemos kalender, mins ej året.

Sedan bar det i väg på amu, då var det crossköring för kidsen, även idag söndag har dom varit å nött.

Vi var och hämtade gubbens EF, 8000kr tycker jag var ett kap, men lite kärlek behöver den. Har stått i 5år, innan den ställdes undan byttes drivpaket å däck.
En bild hur det ser ut i garaget nu, arbetslös:va NAAEE-

Mvh Peter

Arbetslös..? crossarna och EF:n kan väl inte stå där utan Turbo..!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år