Streetfighter av en gammal GSXR 1100

Superbus 640

"If everything seems under control, you'
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Snart en Streetfighter GSXR 1100
Eller med en Buell front...

( Ok risigt montage men ändå...)
 

Bifogat

  • min gsxrjpg.jpg
    min gsxrjpg.jpg
    97.8 KB · Visningar: 204

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Den var ju riktigt ball!


Men fightern jag postade tycker jag är speciellt snygg
bara för att den är så ren, två hjul och en motor =)
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Jag skulle satsa på en 89 eller 90:a. 89 har kortare hjulbas, 90 USD gaffel men 4 cm längre sving. Har kört 89,90 och en 93:a men den vattenkylda kändes "tamare" - oljekylda mera brutal.
Har förresten rejsat mot vattenkyld med TURBO från Marklund så det finns nog att köpa.
 

Superbus 640

"If everything seems under control, you'
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Snart en Streetfighter GSXR 1100
Bandit skrev:
jag hade satsat på en 1100R 89-91 dvs dem som har vippor, lätt trimmade och pålitliga + att det nästan finns hur mycket beggade delar till dem som helst.
86-88 1052 kubik skruv justerade vippor
89-91 1127 kubik skruv justerade vippor
92 1127 kubik shims justerade vippor
93- 1074 kubik vätskekylda

I banditen sitter det 89-91 1100R motor som borrats till 1157 kubik och som nedtrimmats med bla andra kammar för ett starkare låg o mellan register.

U/D gaffeln kom -90 på gixxern


Blev det inte förändringar på toppen -91 och jag har för mig att det blev större förgasare då också... Så det är kanske en -91:a jag ska leta efter...
 

Superbus 640

"If everything seems under control, you'
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Snart en Streetfighter GSXR 1100
Skojar du? Det är ju livs avgörande :)

Men ska man ha turbo och grejer på så borde ett par större förgasare vara bra att ha...
 

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Grizzly 600
Är nog ingen stor skillnad från 89-91 på antal hästkrafter, samma buffelmaskiner alla 3 årgångarna hehhehheheee
 

Superbus 640

"If everything seems under control, you'
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Snart en Streetfighter GSXR 1100
Trimmningspotentialen borde vara bättre med större förgasare. Eller är de hopplösa hela bunten?
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
När man trimmar lite ordentligt är den väldigt vanligt att man byter förgasarbryggan till en flatslidebrygga så jag skulle inte hänga upp mig på det, däremot har 89 och 90:an dubbelvippor och skruvjustering av ventilspelen och det finns mycket mer trimkammar att välja på, samt att du slipper shimsen.
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Bandit skrev:
jag hade satsat på en 1100R 89-91 dvs dem som har vippor, lätt trimmade och pålitliga + att det nästan finns hur mycket beggade delar till dem som helst.
86-88 1052 kubik skruv justerade vippor
89-91 1127 kubik skruv justerade vippor
92 1127 kubik shims justerade vippor
93- 1074 kubik vätskekylda

I banditen sitter det 89-91 1100R motor som borrats till 1157 kubik och som nedtrimmats med bla andra kammar för ett starkare låg o mellan register.

U/D gaffeln kom -90 på gixxern

Toppen med shims justerade vippor kom redan 91.

Superbus 640 skrev:
Skojar du? Det är ju livs avgörande :)

Men ska man ha turbo och grejer på så borde ett par större förgasare vara bra att ha...

Skall du åka turbo spelar inte förgasarstorlekaen så stor roll, jag har 244Hk med 34mm och det går att få ut 260-270hk och det är inte förgasarna som är begränsningen.


Bandit skrev:
Är nog ingen stor skillnad från 89-91 på antal hästkrafter, samma buffelmaskiner alla 3 årgångarna hehhehheheee

89-90 143hk ,91-92 149hk, Ok marginell skillnad.

Jag skulle välja en 89a eller 90á, 89 är busigast med kortaste axelavståndet, nackdelen med 89án är att den har bara 4,5tums bakfälg och inte usdgaffel. (89áns gaffel är säkert lättare än usdgaffeln)

90á har usdgaffel och 5,5tums bakfälg men längres sving.

91-92 tycker jag har snyggare kåpor men jag gillar som sagt var inte schimstoppen. Det är nog inget större fel på den toppen men vill man trimma så är det jobbigare att hitta beg trimkammar och så är det jobbigare att justera ventilerna själv åandra sidan så håller den säker ventil justeringen länger.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top